    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Poczta Polska płaci kary za dostarczone przesyłki?
    Date: Tue, 10 Oct 2023 20:51:36 +0200

    W dniu 10.10.2023 o 15:02, J.F pisze:

    > Ale ty mogłbyś wpaść na pomysł, ze pójdziesz i odbierzesz.
    > A tu listu nie ma, bo listonosz zabrał.

    No to OK, przyjdę jutro.

    > Nie, za drugim razem tylko awizo, gdyby pierwsze się zagubiło.

    Drugie też może zaginąć, więc to nie rozwiązuje problemu.

    > Sa teraz jakies inne możliwosci - wrzucenie do skrzynki,
    > przekierowanie na inny adres, skrytka pocztowa - ale sądowych chyba
    > nie dotyczy ...

    No właśnie.

    > A jak minie 14 dni, to sąd uważa, ze dostarczone.
    > Zobacz czy masz gdzies numer tego listu - powinien być na którym
    > awizie, zeby sie dowiedziec z jakiego to sądu. Albo ustal
    > telefonicznie, bo potem moze byc róznie.

    Mam numer listu na obu awizach, wiem też z jakiego to sądu i co mniej
    więcej tam może być. Ale nie mam możliwości odebrania póki co.

    > Nie masz kogos z rodziny o tym samym nazwisku?
    > Mowi, ze mieszka z tobą i odbierze.

    Mam, ale na Poczcie tej osobie listu nie wydadzą, czekają na
    pełnomocnictwo pocztowe ode mnie dla tej osoby. Ale żeby je
    zrobić/uzyskać muszę stawić się osobiście i w obecności pracownika
    Poczty złożyć podpis na tym pełnomocnictwie.

    > A moze moze powiadomic, ze np w szpitalu leżysz.

    Przy pierwszym awizie, jak jeszcze leżałem w szpitalu, listonosz został
    powiadomiony, że nie mogę odebrać i z jakiego powodu, po tygodniu
    przyszło drugie awizo.

    > Choc jak sie spodziewałes, to moze wiesz z jakiego - pojedziesz i
    > odbierzesz osobiscie.

    A to już tak średnio, bo do tego sądu mam prawie 100km.

    > Swoją drogą ... nie znają tam dłuzszych urlopów czy co?
    > Chorób w szpitalu, pobytów w sanatorium itp.
    > Co to za zwyczaj, ze 2 tygodnie i "dostarczone" ?

    No taki mamy klimat. Masz na odebranie pisma z sądu 2 tygodnie, ale już
    sprawa może się odbyć za; rok, dwa, trzy. Ja na ten list czekałem ze 3
    miesiące, moja wina, bo nie przewidziałem, że wyląduję w szpitalu.

    > Cos mi się wydaje, ze tnie.
    > Ewentualnie źle przedstawiasz sprawe - może myślą, ze chcesz odebrać
    > póżniej, a oni nie mogą czekać.

    Chcę odebrać, nawet po tym drugim awizie zadzwoniłem na Pocztę i znowu
    przedstawiłem jak wygląda sytuacja i czy może listonosz, skoro
    przychodzi tu codziennie, nie przyniósłby mi tego listu. Usłyszałem, że
    nie, bo zapłacą karę, no więc szukam z jakiego powodu ta kara.
    W zeszłym tygodniu nie mogłem odebrać bo byłem w szpitalu, teraz jestem
    już w domu, ale nie mogę się za bardzo poruszać, jedyne kierunki to
    łóżko-kuchnia-łazienka/WC, mam po prostu leżeć a nie łazić po pocztach
    czy sądach.