    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Poczta Polska płaci kary za dostarczone przesyłki?
    Date: Tue, 10 Oct 2023 15:02:00 +0200

    On Tue, 10 Oct 2023 13:53:31 +0200, nadir wrote:
    > Spotkała mnie taka oto sytuacja.
    > Podczas pobytu w szpitalu dostałem awizo z Poczty Polskiej, że mam do
    > odebranie przesyłkę, wiem, że to jakieś pismo z sądu, bo się go nawet
    > spodziewałem. Po powrocie ze szpitala czekałem na drugie doręczenie, no
    > niestety nie udało się, znowu zostawili awizo, ale tym razem dlatego, że
    > drugi raz już nie doręczają, trzeba to sobie samemu odebrać. Już pomijam
    > głupotę tego pomysłu, bo listonosz i tak musi przyjść, to mógłby
    > przynieść list zamiast awiza.

    Ale ty mogłbyś wpaść na pomysł, ze pójdziesz i odbierzesz.
    A tu listu nie ma, bo listonosz zabrał.
    Nie, za drugim razem tylko awizo, gdyby pierwsze się zagubiło.

    Sa teraz jakies inne możliwosci - wrzucenie do skrzynki,
    przekierowanie na inny adres, skrytka pocztowa - ale sądowych chyba
    nie dotyczy ...

> [...]
    > pytam czy by mi może w akcie miłosierdzia nie dostarczyli tego listu? No
    > nie, bo rozporządzenie o przesyłkach sądowych zabrania i gdyby mi
    > doręczyli to muszą płacić jakieś kary. Może przesyłkę za mnie odebrać
    > ktoś inny, ale muszę mu wystawić pełnomocnictwo pocztowe. No ale żeby go
    > udzielić, trzeba się oczywiście udać osobiście na Pocztę.
    > Poczytałem sobie to rozporządzenie i jest tam faktycznie napisane, że po
    > nieodebraniu przesyłki, ta jest przechowywana u dostarczyciela na 7 dni,
    > potem dostarczyciel przynosi jedynie awizo i znowu czekają 7 dni.

    A jak minie 14 dni, to sąd uważa, ze dostarczone.
    Zobacz czy masz gdzies numer tego listu - powinien być na którym
    awizie, zeby sie dowiedziec z jakiego to sądu. Albo ustal
    telefonicznie, bo potem moze byc róznie.
    Nie masz kogos z rodziny o tym samym nazwisku?
    Mowi, ze mieszka z tobą i odbierze.
    A moze moze powiadomic, ze np w szpitalu leżysz.

    Choc jak sie spodziewałes, to moze wiesz z jakiego - pojedziesz i
    odbierzesz osobiscie.

    Swoją drogą ... nie znają tam dłuzszych urlopów czy co?
    Chorób w szpitalu, pobytów w sanatorium itp.
    Co to za zwyczaj, ze 2 tygodnie i "dostarczone" ?

    > No OK, wypisz wymaluj moja sytuacja, ale nigdzie w tym rozporządzeniu
    > nie jest napisane, że świat się zawali jak dobrodusznie Poczta dostarczy
    > tą przesyłkę i nie widzę też nic na temat kary za dostarczenie takiej
    > przesyłki.
    > Czy tak kara jest w jakimś innym rozporządzeniu opisana, czy Poczta
    > Polska po prostu tnie w chooja i nie chcą dostarczyć listu bo nie muszą?

    Cos mi się wydaje, ze tnie.
    Ewentualnie źle przedstawiasz sprawe - może myślą, ze chcesz odebrać
    póżniej, a oni nie mogą czekać.

    J.