  • 31. Data: 2002-03-15 15:07:18
    Temat: Re: jak to jest z OEM
    Od: "killer_of_the_expert" <k...@a...com>

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> wrote>

    [...]

    klonie Leszku (wersja 1.0 beta)

    Jezeli nie potrafisz nawet porzadnie zainstalowac
    TweakUi Xp (te rozpaczliwe "nie wiem co mam
    robic..." jest naprawde przepyszne), to radze
    wrocic do sprawdzonego Windows 3.1.

    Expierd uczestniczyl przeciez z Gates'em w
    projektowaniu tego systemu...

    On ci na pewno pomoze...

    kote

  • 32. Data: 2002-03-15 19:28:22
    Od: <m...@p...onet.pl>

    >Fajna dyskusja, ale ja dalej nie wiem czy jak kupie system w ten sposob to
    bede mogl go legalnie uzywac.
    Pozdrawiam. Marek

  • 33. Data: 2002-03-15 22:04:12
    Temat: Re: Do Gwidona i innych Re: jak to jest z OEM
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    Przestań skowytać.
    Zniknij, pajacyku

  • 34. Data: 2002-03-15 22:40:16
    Temat: Co oznacza licencja OEM na soft ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Pytanie 1
    Czy licencje OEM na soft sa dopuszczalne ?
    OEM = Original Equipment Manufacturer

    Pytanie 2
    Ile czasu zajmie wdrozenie licencji
    OSM (Original Software Manufacturer)
    ktore w zamierzeniu maja zastapic licencje OEM na soft ?

    Original Software Manufacturer Partner (Service Mark by Jacek)
    Licencje OSM Partner rozwiaza problem dystrybucji soft w internecie.

    Przez analogie
    OMM ( Original Music Maker) Partner (Sewrvice Mark by Jacek)
    Licencje OMM Partner - rozwiaza problem dystrybucji utworow muzycznych
    w internecie.

    Jezeli ktos potrafi obronic licencje OEM na soft to czekam na
    merytoryczna odpowiedz.
    (przypominam: OEM = Original Equipment Manufacturer)

    pozdrowienia dla wszystkich
    a szczegolnie dla trolli, ktorzy symuluja swiat rzeczywisty, przeszkody
    na usenecie.

    Jacek

    Einstein has shown us that the most long-standing theories may be open
    to improvement, even radical change.
    Open criticism is the lifeblood of progress both in science and culture
    at large.

    blurp wrote:

    > "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Przestań skowytać.
    > Zniknij, pajacyku

    Przeczytalem kilka amerykanskich prac naukowych nt. trollow w internecie
    napisanych przez wybitnych psychologow.
    I niestety takie zachowania moga byc uwarunkowane genetycznie.

    Zatem dyskutujmy o Licencjach OEM tak jakby trollow nie bylo.
    Dyskutujac z nimi i tak nie potrafimy im pomoc.

  • 35. Data: 2002-03-16 10:54:27
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Cudny" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz ,zaraz............ja nie atakuje Jacka....tylko Go
    uświadamiam. >

    A ja nie bronie Jacka tylko atakuje prostactwo i ciemnote w waszym
    wykonaniu.A co do "plonka "to przeciez nie potrafisz tego robic.

    Leszek

  • 36. Data: 2002-03-16 19:06:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 14 Mar 2002 22:28:56 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> napisałbył:

    >Witam. Mam propozycje odkupic Win 98 OEM z drugiej reki (nawet
    >nierozpakowany). Oczywiscie legalny z umowa itp. Pytanie tylko czy mi to cos
    >daje, czy w swojej firmie moge go legalnie uzywac.

    Nie. Wersja OEM to wersja sprzedawana wyłącznie ze sprzętem. Jeżeli
    chodzi o MS, to dopuszcza on ostatnio (choć z wiadomości infolinii --
    ma to być wycofane) sprzedaż razem z dowolnym (no prawie) elementem
    komputera (np. wg infolinii kabelek IDE nie może być) -- np. z myszką.
    Ale podstawą legalności jest faktura na OEM+sprzęt. Jeżeli ktoś Ci
    chce wcisnąć OEMa bez niczego, to jest on wart 15zł (tyle, co pirat)
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 37. Data: 2002-03-16 20:18:17
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > Nie. Wersja OEM to wersja sprzedawana wyłącznie ze sprzętem.
    Juz to omawialismy.
    Lokalnie moze to i obowiazywac w stosunku do produktow MS,
    ale generalnie licencja OEM niekoniecznie ma cokolwiek wspolnego ze
    sprzetem.
    Moze wiazac jeden soft z drugim softem.
    Dlatego wskazalem jest jest to bardzo nieszczesliwa licencja,
    ktora rodzi wiele watpliwosci i nalezy oczekiwac ze w tej formie
    zostanie uznana za niedopuszczalna.

    Jak sam zechciales wskazac, laczy soft ze sprzetem.
    Tyle ze producentem tego sprzetu niekoniecznie jest producent softu,
    tutaj MS.
    A definicja OEM = Original Equipment Manufacturer.
    Czyli zero slow na temat softu.

> [...]
    > ma to być wycofane) sprzedaż razem z dowolnym (no prawie) elementem
    > komputera (np. wg infolinii kabelek IDE nie może być) -- np. z myszką.

    Dokladnie.
    Takie sa konsekwencje wdrazania generalnie wadliwej licencji.

    > Ale podstawą legalności jest faktura na OEM+sprzęt.
    + licencja

    Jeżeli ktoś Ci
    > chce wcisnąć OEMa bez niczego, to jest on wart 15zł (tyle, co pirat)

    A gdy odkupi na fakture OEMa + myszke to jest git ?
    Po czym pozna ze to "ta myszka" i "ten kabel" ?

    Dlatego zaproponowalem licencje
    Original Software Manufacturer (OSM) Partner Licence

    Czyli autoryzowany Partner OSM (tutaj Microsoft)
    powiela i preinstaluje system operacyjny na sprzedawanych przez siebie
    dyskach komputerow i ceduje licencje na koncowego uzytkownika.
    Proste i zrozumiale i nie wymaga pudelka.

    Kazda preinstalowana kopia softu moze byc podpisana elektronicznie przez
    OSM Partnera, zatem problem cesji licencji jest rozwiazany.

    Dotychczasowy stan to usilowanie wiazania OEM z kabelkiem, myszka,
    dyskiem a niedlugo pewnie ze srubka, spinaczem czy guzikiem.
    Czyli wypaczenie sensu i tresci umow OEM, obowiazujacych w przemysle.

  • 38. Data: 2002-03-16 21:39:58
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > to cos
    > daje, czy w swojej firmie moge go legalnie uzywac.

    Jeśli bedziesz miał razem z tym Winblows OEM fakturę na sprzęt to
    możesz.

    Nie wiem, jak teraz jest dokładnie, ale onegdaj wystarczyło kupić dysk
    albo płytę główną z procesorem. Poźniej było przegięcie, że ludziska
    kupowali myszki albo klawiatury M$ i do tego Winblowsy OEM i tez było
    ok, więc miłościwie panujący M$ zmienił zasady...

    Ale zddaje się, że w odniesieniu do dysku nadal zasada ta funkcjonuje -
    popytam dokładnie w poniedzialek.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 39. Data: 2002-03-16 23:21:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Sat, 16 Mar 2002 21:18:17 +0100, Jacek
    <g...@p...onet.pl> napisałbył:

    >Juz to omawialismy.
    >Lokalnie moze to i obowiazywac w stosunku do produktow MS,

    I bosko... Gość pytał o Win98, co zamyka dyskuję... EOT

  • 40. Data: 2002-03-20 17:36:33
    Od: Sylwester Szady <s...@o...pl>

    On Sat, 16 Mar 2002 22:39:58 +0100, Tomasz ?l?ski wrote:

    > U?ytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisa?:

    > Je?li bedziesz mia? razem z tym Winblows OEM faktur? na sprz?t to
    > mo?esz.

    Potwierdzam. Sklepy komputerowe bez wydziwiania sprzedaj?
    wersje OEM z drobiazgiem sprz?towym (myszka, modem lub
    karta sieciowa) wystawiaj?c faktury na dla 2 pozycji:
    - licencja typu OEM (powiedzmy 250 z?)
    - sprz?t komputerowy (np. 50 z?)
    =====
    razem: 300 z?.

    Prawdziwym powodem pisania tego listy jest szczera ch?ae
    z?o?enia gratulacji wszystkim uczestnikom w?tku - usmialem sie
    do lez, przy okazji czytajac merytoryczne wtr?ty.

    Z powa?aniem, Sylwek
    --
    tel domowy: +48 (084) 6270713
    "Dzisiejszy Eliasz" http://www.eliasz.Jezus.pl