  • 1. Data: 2002-03-14 21:53:52
    Temat: Co zrobić gdy wszczełem postępowanie a teraz chcę je umorzy
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Witam

    I mam pytanku...

    Co powninienem zrobić w sytuacji:
    - wszczełem postępowanie (mój wniosek) w sądzie cywilnym o ustanowienie
    drogi koniecznej do działki
    - odbyło się jedno posiedzenie
    - jest kilku uczestników i ja jako wnioskodawca
    - okoliczności z upływem czasu się zmieniły i chciałbym umorzyć to
    postępowanie (po prostu sprzedałem tą działkę i nie jestem już
    zainteresowany tym o co walczyłem)
    - nie mam żadnego kontaktu z uczestnikami i nie mogę uzyskać zgody na
    umorzenie od nich

    Co w takiej sytuacji czy muszę uzyskać tą zgodę od uczestników
    i co będzie jak nie uzyskam .....
    czy każą mnie ukamionować ....

    Adam

  • 2. Data: 2002-03-14 22:38:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 14 Mar 2002, Adam wrote:

    > - nie mam żadnego kontaktu z uczestnikami i nie mogę uzyskać zgody na
    > umorzenie od nich

    Nie musisz mieć zgody. Cofnięcie wniosku (to nie to samo co umorzenie,
    które pochodzi od sądu) jest skuteczne, o ile w oznaczonym przez sąd
    terminie żaden z uczestników nie zgłosi sprzeciwu - art. 512 KPC. O ich
    zawiadomienie zatroszczy się również sąd. Dotyczy to tylko sytuacji w
    której odbyło się już posiedzenie albo uczestnicy składali wyjaśnienia. W
    przeciwnym razie wycofanie wniosku automatycznie kończy postępowanie, z
    wyjątkiem spraw które mogą być wszczęte z urzędu, gdzie sąd musi wydać
    merytoryczne rozstrzygnięcie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)