    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Co dzieje się na granicy
    Date: Thu, 14 Oct 2021 14:42:12 +0200

    W dniu 14.10.2021 o 14:07, J.F. pisze:

    > Czyli Polski czy Białorusi ?

    Polski na pewno. nie wiem, jaki jest status tej osoby na Białorusi. Ma
    ich wizę zapewne.

    > Za to z uporem prawdziwego kulsona ignorowales
    > https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/
    > Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    > 3. za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki
    > Straży Granicznej, obejmującego terytorialnym zasięgiem działania
    > siedzibę strzeżonego ośrodka strzeżonego, aresztu dla cudzoziemców,
    > aresztu śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która
    > chce złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.
    > miejscach detencji.

    A przebywała?

    > A cytuje to juz chyba trzeci raz.

    Widzę. Ale cytujesz to bezsensownie, bo ci ludzie w ośrodkach nie
    przebywają.

    > Chyba tak, pieprzyc Afganczykow.

    Każda z tych osób może złożyć wniosek w placówce dyplomatycznej w swoim
    kraju. Może również uciec przez granicę państwa, w którym jest zagrożona
    (a nie dowolną na świecie) i tam złożyć wniosek.

    > Tylko ... czy to zasluga naszej SG? Bo cos mi chodzi po glowie, ze
    > pierwsze ograniczenia to jakos UE zalatwila.

    Trudno powiedzieć, ale podobno się po prostu zapchali, bo nie mają co z
    tymi turystami zrobić.

    > A ostatnie
    > https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art18999681-irak-wst
    rzymal-loty-na-bialorus
    > ... tez zasluga UE? Musieli jakies wieksze pieniadze obiecac Irakowi
    > :-)
    > A pierwsze
    > https://www.polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2787107
    ,Irak-zawiesza-loty-do-Minska-KE-moze-to-poprawic-sy
    tuacje-na-granicy-Litwy-i-Bialorusi
    > Ale czy to rozwiazuje problem? Z Iraku na Bialorus mozna sie dostac
    > roznymi lotami czy drogami ...

    Bez wątpienia masz rację, tym nie mniej oni nie chcą na Białoruś.

    > Ukraina tez im wiz odmawia ?
    > A to ciagle nie Afganczycy ...

    Nie mam zielonego pojęcia. Generalnie większość krajów ma ograniczenia w
    wizach, czyli musisz mieć p oco do niego jechać i środki na powrót,

    --
    Robert Tomasik