    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co dzieje się na granicy
    Date: Thu, 14 Oct 2021 14:07:14 +0200

    dyskusyjnych:61675d64$0$538$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.10.2021 o 20:05, Krzysztof kw1618 pisze:

    >Osoby, która nielegalnie przekroczyła granicę nie można zatrzymać w
    >Ośrodku dla uchodźców. Po pierwsze jest sprawcą przestępstwa, zatem
    >można ją tylko ewentualnie pozbawić wolności w areszcie. Po drugie
    >nie
    >jest potencjalnym uchodźcą, bowiem narusza prawo kraju pobytu.

    Czyli Polski czy Białorusi ?

    >Odgrzebałem temat, bo zdaje się, że działania polskiej Straży
    >Granicznej
    >tak tu przez niektórych krytykowane odniosły skutek pozytywny.

    Za to z uporem prawdziwego kulsona ignorowales

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:

    3. za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki
    Straży Granicznej,
    obejmującego terytorialnym zasięgiem działania siedzibę strzeżonego
    ośrodka strzeżonego,
    aresztu dla cudzoziemców, aresztu śledczego lub zakładu karnego -
    w przypadku, gdy osoba która chce złożyć wniosek udzielenie ochrony
    międzynarodowej
    przebywa w ww. miejscach detencji.

    A cytuje to juz chyba trzeci raz.

    >Białoruś
    >zaprzestaje wydawanie wiz obywatelom Afganistanu, Egiptu, Iranu,
    >Jemenu,
    >Nigerii, Pakistanu i Syrii. Niektórych z nich wpuszcza, o ile
    >posiadają
    >wizę Unii Europejskiej. I generalnie chyba o to chodziło.

    Chyba tak, pieprzyc Afganczykow.

    Tylko ... czy to zasluga naszej SG?
    Bo cos mi chodzi po glowie, ze pierwsze ograniczenia to jakos UE
    zalatwila.

    A ostatnie
    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art18999681-irak-wst
    rzymal-loty-na-bialorus

    ... tez zasluga UE?
    Musieli jakies wieksze pieniadze obiecac Irakowi :-)

    A pierwsze
    https://www.polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2787107
    ,Irak-zawiesza-loty-do-Minska-KE-moze-to-poprawic-sy
    tuacje-na-granicy-Litwy-i-Bialorusi

    Ale czy to rozwiazuje problem?
    Z Iraku na Bialorus mozna sie dostac roznymi lotami czy drogami ...

    Ukraina tez im wiz odmawia ?

    A to ciagle nie Afganczycy ...

    J.