  • 11. Data: 2024-03-15 02:53:22
    Temat: Re: Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 02:15, A. Filip pisze:

    > Jeśli w regulaminie FB napisze że użytkownik sprzedaje się w niewolę
    > (zostaje niewolnikiem) to będzie to egzekwowalne?
    > Że sobie FBook coś wpisał do regulaminu nie znaczy że _musi_ to być
    > zgodne z prawem i mogą (mają prawo) to robić.

    Się nie przejmuj, już oni niczego bezprawnego tam nie wpisali tylko
    społeczne zapotrzebowanie jest na przymuszanie czy okradanie z mienia
    pod takim czy innym pretekstem.

    > Zresztą ja FBookowi szczerze życzę żeby wielkim przeciąganiem a nawet
    > wygrywaniem takich i podobnych spraw wspomagali konkurencje.
    > Szybko to raczej+ nie będzie ale trend na dekadę już to co innego.

    Najlepiej gdyby to się rozeszło w różne mastodony, ale tak się nie stanie.

  • 12. Data: 2024-03-15 03:25:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    io <i...@o...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > pod takim czy innym pretekstem.

    > Najlepiej gdyby to się rozeszło w różne mastodony, ale tak się nie stanie.

    Te [osobniki] nie miały nawet na tyle przyzwoitości by dokładnie uzasadnić
    zablokowanemu że zablokowania miało być zgodne z regulaminem.

    "W ocenie sądu SIN nie miała żadnej możliwości odwołania się od takiego
    zablokowania, ani nie mogła w żaden sposób sprawdzić, czy zablokowanie
    tych stron nastąpiło zgodnie z regulaminem, ponieważ spółka META nie
    dawała takiej możliwości."

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2024-03-15 07:45:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 15-03-2024 o 01:52, io napisał:

    > Regulaminowo zerwał, więc naprawdę nie wiem o czym mówisz.

    sam napisałeś, że regulamin się zmienił. Dodatkowo należy sprawdzić, czy
    nie ma niedozwolonych rzeczy w samym regulaminie, ale to inna kwestia.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 14. Data: 2024-03-15 09:13:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:

    > sam napisałeś, że regulamin się zmienił. Dodatkowo należy sprawdzić,
    > czy nie ma niedozwolonych rzeczy w samym regulaminie, ale to inna
    > kwestia.

    Czy jeśli FBook miałby w regulaminie np "przestrzeganie zasad współżycia
    społecznego" to miałby prawo zlikwidować konto podając że zostały
    złamane _całkowicie_ bez podania uzasadnienia dopóki się [...] nie
    zaciągnie do sądu "w Irlandii" ?

    Regulaminy typowo mają (także) takie "gumowe wory" że powołanie się na
    nie (całkowicie) bez uzasadnienia dla mnie powinno być praktyką
    niedozwoloną. IMHO FBook mógłby wymyślić prostą procedurę
    "arbitrażową" (tanią ale nie darmową) żeby "byle bot" kończył
    na uzasadnieniu wygenerowanym prawie automatycznie.
    Dla mnie uzasadnienie Wysokiego Sądu w sporej części sprowadza się do
    tego _jak_ FBook w praktyce stosował swój regulamin, bez przesądzania że
    zapisy regulaminu byłyby niezgodne z prawem bez względu na "styl"
    zastosowania.

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2024-03-15 09:24:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 15-03-2024 o 09:13, A. Filip pisze:

> [...]
    > tego _jak_ FBook w praktyce stosował swój regulamin, bez przesądzania że
    > zapisy regulaminu byłyby niezgodne z prawem bez względu na "styl"

    dlatego napisałem, że to inna rzecz, czy nie ma niedozwolonych rzeczy w
    regulaminie. A takie zakazy, które w zasadzie nie wiadomo czego dotyczą
    są moim zdaniem niedozwolone. Bo tak na prawdę nie wiadomo co wolno, a
    czego nie wolno. Jednak zaczynamy od początku, ktoś zawarł umowę, a
    następnie jednostronnie zmienił warunki.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2024-03-15 10:58:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Mar 2024 01:52:45 +0100, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-facebook-
    przegral-przed-sadem-pierwszy-taki-wyrok-w-polsce,nI
    d,7387887

    > Sprawa dla mnie najbardziej sprowadza się do tego *dlaczego* Wysoki Sąd
    > olał argumentacje że nie jurysdykcji.

    Unijna ... może można.
    A jakby wygrali w Irlandii, to można?

    Mnie tam bardziej ciekawi, ze własciciel prywatnego serwera
    nie ma prawa dopuszczania kogo chce i jak chce, do darmowych usług?

    A jednoczesnie ma obowiązek cenzurowania tresci ... których
    sąd czy urząd nie chce?

    Jeszcze nam powstanie jakas Krajowa Rada Internetu.
    Tylko Polska, czy od razu unijna? :-)

    I będzie cenzura na etapie providerów krajowych?

    J.

  • 17. Data: 2024-03-15 11:04:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Mar 2024 10:30:24 +0100, A. Filip wrote:
    przegral-przed-sadem-pierwszy-taki-wyrok-w-polsce,nI
    d,7387887

    > To po pierwsze jest sporawa szansa że *Irlandzki* sąd przyklepie
    > egzekwowalność wyroku sądu RP3.

    Będą apelować. Albo się okaże, ze nie ma jurysdyckcji, bo serwery
    stoją w USA.

    > Po drugie sąd/RP3 może się przejechać
    > po sprzedaży (reklam) Facebooka w Polsce - "Jaki bat taka jurysdykcja".

    Tylko ze po drodze moze być kilku pośredników, trudnych do
    namierzania.
    Albo zainteresowani kupią sobie emisję bezpośrednio w USA.

    > Jak Polska była dla zagranicznej firmy internetowej "śladowym rynkiem"
    > to zagraniczna firma mogła mieć wyroki sądów RP3 w "najgłębszym poważaniu".

    > A jak chcesz cynizmu po innej linii: prawo do olania sądów RP3 przez
    > firmę "z Irlandii" będzie prawem do olania sądów "Niemiec i Francji".

    Ale polskie mają problem z praworządnoscią :-)

    A poza tym Irlandii moze to odpowiac, ze są takim "bocznym wejsciem"
    do EU.

    > Więc IMHO jak to zrobią sądy w Irlandii to IMHO raczej+ po jakichś
    > technikaliach konkretnej sprawy a nie po zasadach bardzo ogólnych.

    A technicznie - jak wysłano pozew?
    Sądy nie unikają wysyłania za granicę?

    J.

  • 18. Data: 2024-03-15 11:08:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Mar 2024 14:41:16 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Problem tu jest taki, że fb pozwolił założyć konto i działać w ramach
    > umowy. Zerwał tą umowę jednostronnie bez odszkodowania.

    Była jakaś umowa? Pisemna i płatna?

    Czy tylko ogólna, z "zakładając konto zgadzasz sie na jego usunięcie w
    dowolnym momencie"

    > Jeśli podpiszesz umowę na to, że będziesz wyświetlał na swojej stronie
    > reklamę, a jednak w pewnym momencie przestaniesz, choć umowa jeszcze nie
    > wygasła, to musisz zapłacić odszkodowanie....

    Co chyba sie pare razy zdarzało.
    No ale jak opłacono dłuższy abonament, to zwrot za pozostaly okres się
    co najmniej należy.

    J.

  • 19. Data: 2024-03-15 11:09:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Mnie tam bardziej ciekawi, ze własciciel prywatnego serwera
    > nie ma prawa dopuszczania kogo chce i jak chce, do darmowych usług?

    Tak jest zdaje się zawsze z usługami świadczonymi publicznie.

    > A jednoczesnie ma obowiązek cenzurowania tresci ... których
    > sąd czy urząd nie chce?

    Nie pierwszy i ostani raz.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2024-03-15 11:12:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 03:25:44 +0100, A. Filip wrote:
> [...]

    [...]
> [...]
    > zablokowania, ani nie mogła w żaden sposób sprawdzić, czy zablokowanie
    > tych stron nastąpiło zgodnie z regulaminem, ponieważ spółka META nie

    A zgodnie z regulaminem (czyli "umową" ?) musiały być ?

    J.