    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3
    Date: Fri, 15 Mar 2024 02:40:42 +0100

    > Jeśli byłyby niezgodne z umową to byłoby to podniesione podczas rozprawy.

    Jak dla mnie taka niezgodność została uznana za pewnik tylko że "strona
    pozwana broniła się tym, że SIN zgodziła się na regulamin Facebooka, a
    zatem zgodziła się, by mógł on blokować, bądź usuwać strony, posty i
    konta. Sąd podzielił argumentację strony powodowej, że w międzyczasie
    doszło do zmiany regulaminu i nie można przyjąć (...), że użytkownik,
    czyli SIN zgodziła się na wszystkie postanowienia - mówiła sędzia."

    > nie mam pojęcia o czym pisali, ale mają prawo pisać, jeśli nie łamią
    > prawa (ew umowy) przy tym o czym chcą.

    No ale to najpierw muszą sobie znaleźć kogoś, kto im to będzie
    publikował. Nie jest oczywiste, że FB jest takim miejscem. Może np
    powinni własny portal sobie otworzyć.

    > to juz zupełnie inna historia - odnosiłem się jedynie, czy ktoś ma prawo
    > określać tego, jakie chce mieć treści na swojej stronie i komu pozwoli
    > zamieszczać treści. Facebook aby mieć duży ruch - pozwala praktycznie
    > każdemu w zamian za pewne dane zamieszczać prawie dowolne treści, choć
    > od pewnego momentu stwierdził, że będzie stosował uznaniową cenzurę.

    Bo to ich prywatny portal a nie publiczne medium transmisyjne.