  • 11. Data: 2016-05-02 20:41:07
    Temat: Re: "Burmistrz wszczyna"
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 02.05.2016 o 11:02, Big Jack pisze:

    > Trochę mało danych, ale mam wrażenie że podatek od udziału w gruncie
    > płaci się proporcjonalnie do wielkości posiadanych udziałów i taka
    > powinna być decyzja.

    I tu można powiedzieć masz rację i się mylisz.
    A to dlatego, że zarówno urzędy jak i np. banki maja zwyczaj wysyłania
    żądań zapłaty całej sumy do wszystkich dłużników.
    A nuż któryś zapłaci i będzie po problemie. Jak zapłacą wszyscy tym lepiej.
    Jest to nawet zdefiniowane w kodeksie pod nazwą solidarność dłużników.
    A wtedy wzajemne należności co do udziałów niech przekazują prywatnie
    między sobą.

  • 12. Data: 2016-05-02 23:32:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *t-1* napisał(-a):

    > I tu można powiedzieć masz rację i się mylisz.
    > A to dlatego, że zarówno urzędy jak i np. banki maja zwyczaj wysyłania
    > żądań zapłaty całej sumy do wszystkich dłużników.

    Nie wyobrażam sobie żebym miał płacić za kogoś z kim mam udział w
    działkach. Więcej: na pewno nie zapłacę, gdyby inni zalegali z opłatami
    :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2016-05-02 23:42:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 23:32:12 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
> [...]
    >
    > Nie wyobrażam sobie żebym miał płacić za kogoś z kim mam udział w
    > działkach. Więcej: na pewno nie zapłacę, gdyby inni zalegali z opłatami
    Możesz się niemile zdziwić ja zdecydują "wszcząć"
    Komornik windykuje z tego z którego łatwiej.

  • 14. Data: 2016-05-03 09:48:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@g...com
    *Kris* napisał(-a):

    > Możesz się niemile zdziwić ja zdecydują "wszcząć"
    > Komornik windykuje z tego z którego łatwiej.

    W przeciwieństwie do Ciebie, mam sprawę uregulowaną aktami notarialnymi
    i KW. Jest co do setnej metra ustalony udział w każdej działce. Brałem
    czynny udział w urzędzie w wyliczaniu sumy udziałów powierzchni od
    jakiej będzie naliczony podatek i niczego innego się nie spodziewam.
    Jestem pewny i spokojny że za nikogo nie zapłacę, a Ty powinieneś być
    jeszcze bardziej.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2016-05-03 10:16:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-05-03 o 09:48, Big Jack pisze:

> [...]
    > jakiej będzie naliczony podatek i niczego innego się nie spodziewam.
    > Jestem pewny i spokojny że za nikogo nie zapłacę, a Ty powinieneś być

    Urzędu nie interesuje udział współwłaścicieli, ich interesuje
    powierzchnia działki i jej przeznaczenie, z tego wychodzi wymiar
    opodatkowania. Potem wszyscy właściciele dostają decyzję o zapłacie
    CAŁEGO wymiaru opodatkowania, jak się z tego wywiążą i jak podzielą, to
    już nie problem urzędu.
    Jeżeli Ty wpłacisz proporcjonalnie ustalony do setnej procenta podatek
    za swój udział, a inny właściciel działki go nie wpłaci, to nadal macie
    solidarnie niedopłatę podatku. Tak to działa.

  • 16. Data: 2016-05-03 12:11:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *nadir* napisał(-a):

> [...]
    > za swój udział, a inny właściciel działki go nie wpłaci, to nadal
    > macie solidarnie niedopłatę podatku. Tak to działa.

    Ok, czekam wtedy na to co mi każą zapłacić.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2016-05-03 13:22:42
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2016, Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    6...@g...com

    > W przeciwieństwie do Ciebie, mam sprawę uregulowaną aktami notarialnymi i KW.
    > Jest co do setnej metra ustalony udział w każdej działce.

    Jeśli jest co do setnek METRA (kwadratowego), to ta działka jest
    PODZIELONA. Odpowiezialność jest wtedy rzeczywiście indywidualna.
    Jeśli zaś jest wyrażony co do setnej PROCENTU (1/10000 udziału),
    to Ty się jednak mylisz: koszta odnośnie wspólnego korzystania
    z rzeczy wspólnej są obciążone odpowiedzialnością solidarną.
    Pierwszy złapany płaci całość, może dochodzić zapłaty od
    pozostałych (z pokryciem uzasadnionych kosztów).

    Zajrzyj do KC.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2016-05-03 13:26:48
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 May 2016, Kris wrote:

    >od udziału w gruncie płaci się proporcjonalnie
    >do wielkości posiadanych udziałów
    > Chyba żadnych konkretnych udziałów nie mamy

    Ależ macie :)
    Z mocy przepisu, dokładnie określone.

    >- jest działka która ma 4 współwłaścicieli.
    > Jest tam chyba zapis współwłaścicielem jest każdy właściciel sąsiednich działek

    Brak wyraźnego zapisu że jest inaczej, tłumaczy się tak:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,1209
    02,20160430,art-195-221-wspolwlasnosc.html
    +++
    Art. 197. Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe.
    ---

    > Decyzje każdy z nas dostaje taką że wypisani są wszyscy współwłaściciele i kwota do
    zapłaty

    To już wyjaśnili :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2016-05-03 18:33:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    31319140.440@virtual
    *G.S.* napisał(-a):

> [...]
    > Pierwszy złapany płaci całość, może dochodzić zapłaty od
    > pozostałych (z pokryciem uzasadnionych kosztów).

    No to rozwiejmy wątpliwości. Pierwsza z brzegu działka o pow. 0,2520ha w
    której udziału mam 9370/92990, a z czego w urzędzie wyliczono mi 253,92m
    kw. Wcześniej poleciałem zbyt dużym skrótem myślowym. To jak to będzie,
    bo już się pogubiłem?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2016-05-03 20:51:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 maja 2016 18:33:38 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:

> [...]
    > której udziału mam 9370/92990, a z czego w urzędzie wyliczono mi 253,92m
    > kw. Wcześniej poleciałem zbyt dużym skrótem myślowym. To jak to będzie,

    Mi wychodzi że: