  • 11. Data: 2009-11-17 04:57:14
    Temat: Re: Biuro Informacji Kredytowej - BIK
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    news:hdsofs$7d8$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Alez skad. Informacja w BIK dotyczy twojej niewatpliwej zwloki
    > w splacaniu kredytu. Zdolnosci kredytowej odmawia ci zupelnie
    > inny bank posilkujac sie informacja o twojej niesolidnosci.

    Oczywiscie, ale ocene punktowa zaniza mi wpis w BIK'u i dlatego bank nie
    chce udzielic mi kredytu pomimo iz z kalkulacji dostarczonych dokumentow
    firmowych wychodzi, ze jestem w stanie od reki otrzymac 100 tys zl... jak to
    sie ma do niezaplacengo w terminie lacznego dlugo w wys. 270 zl ?

    > Nie. Tepienie niesolidnych dluznikow. Po piecioletniej karencji
    > kredytowej bedziesz BARDZO skrupulatnie pilnowal splat. I zadne
    > wyjazdy zagraniczne nie beda wtedy dla ciebie przeszkoda.

    Prowadzac wlasna dzialalnosc jako ISP i posiadajac ok. tysiaca abonentow
    swiadczonej uslugi, tylko kilku i za naprawde duze zadluzenia (ponad 10
    miesiecy braku w platnosciach) podawalem do wspolpracujacego z nami KRD...
    oczywiscie po splaceniu logowalem sie do systemu KRD i kasowalem calkowicie
    dany wpis o niesolidnosci.

    Czlowiek chyba czasami jest jednak za dobry i pozniej za to dostaje od zycia
    jakby po dupsku...

    > Usunieto informacje o niesplaceniu W OGOLE. Pozostaje informacja
    > o niesolidnym splacaniu. Tej informacji nie zaprzeczysz.

    Dzis bede posiadal szczegolowe informacje w tej sprawie bo imho bank w ogole
    nic nie wyslal... poniewaz albo mi sie zdawalo, albo Pani w banku w ktorym
    zwrocilem sie o kredyt mowila cos o tym, ze kredyt widnieje nadal jako...
    "niesplacony".

    > Tak. Czyste z informacji o splacaniu kredytu. Twoje zas grzechy
    > beda tam pokutowaly 5 lat. I NIC im nie zrobisz. Przykre.

    Przykre... a zarazem motywujace, szkoda, ze instytucje takie jak moja nie
    maja mozliwosci dostepu do takiego BIK'a... Temat na inny watek, ale moze
    sprzedawac ludziom uslugi telekomunikacyjne w formie kredytu... ech.

    > --
    > Pozdrawiam,

    doom3

  • 12. Data: 2009-11-17 06:26:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    doom3 wrote:

    > Oczywiscie, ale ocene punktowa zaniza mi wpis w BIK'u

    jak to sie mówi kosiarki koszą wszystkich równo.

    Statystycznie jak miałeś problemy ze spłatą jednego kredytu możesz mieć
    kłopoty (postąpić podobnie) z następnym. Więc z definicji jesteś
    oceniany mniej solidnie niż tacy, ktorzy wszystko wpłacali w terminie.
    Twoje intencje się nie liczą. Liczy się satystyka.

  • 13. Data: 2009-11-17 06:30:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Lis, 05:57, "doom3" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > oczywiscie po splaceniu logowalem sie do systemu KRD i kasowalem calkowicie

    Tak ale do rejestrow typu KRD wpisuje sie niedolidnych dluznikow. W
    BIK natomiast przetwarza sie informacje dotyczace historii kredytowej
    klienta. Niezaleznie od tego czy byla zla, czy byla dobra.

    Walka o Twoje "dobre imie" jest troche pozbawiona sensu w swietle
    faktu, ze miales taka zaleglosc. I taka informacja, zgodna z prawda,
    ma prawo tam wisiec 5 lat, nawet jesli sie Tobie to nie podoba.

    Roznica miedzy Toba jako ISP a bankiem jest taka, ze: bank ustawowo ma
    obowiazek weryfikowac swojego klienta, bank pozycza pieniadze innych
    klientow, Tobie gdy sie ktos spozni z splata abonamentu po prostu
    brakuje tej kasy, bankowi nie dosc, ze brakuje takiej kasy to musi
    jeszcze naleznosc przekfalifkowac/zawiazac rezerwy/zaraportowac do nbp/
    obnizyc wskazniki - a to koszty. Oczywiscie Twoje 270 zl nie wylozy
    banku :) Ale 270 zl tu, 270 tam i zaczyna byc problem. Dlatego BIK
    funkcjonuje jak funkcjonuje.

    Oczywiscie zawsze mozna odszukac bank, ktory ma luzniejsza polityke
    kredytowa. Z takim opoznieniem jak masz mozna nawet bylo kiedys dostac
    hipoteczny w kilku bankach [nie wiem jak teraz].

  • 14. Data: 2009-11-17 06:43:52
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dziekuje wszystkim za wyczerpujace odpowiedzi, dla "potomnych " zamieszcze
    przebieg mojego dochodzenia, byc moze komus sie przyda.

    doom3

  • 15. Data: 2009-11-17 07:15:46
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    > W BIK zostaje informacja, ze miales nieterminowe spłaty.
    > Obniza to twoją punktację, ale przyznać musisz, że tak było i zmienić się
    > tego nie da.
    > ale o jakie dobre imię chcesz walczyć.
    > Miałeś poślizg? miałeś. to o co chcesz walczyc.

    O odbudowanie reputacji? Teraz już tego nie zrobi bo ma niską punktacje i mu
    nie dadzą szany odbicia się ;)

  • 16. Data: 2009-11-17 08:06:45
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hdsm2u$80q$7@inews.gazeta.pl...

    > O odbudowanie reputacji? Teraz już tego nie zrobi bo ma niską punktacje i mu
    > nie dadzą szany odbicia się ;)

    Ale bez przesady spokojnie mu dadza tylko trzeba do tego odpowiednio
    podejsc. Np. zamiast szukac pozyczki gotowkowej niezabezpieczonej w
    wysokosci 100 000 zl moze warto zalatwic sobie karte kredytowa pod
    lokate, albo w banku w ktorym ma sie swoj glowny ror zalatwic sobie
    limit w tym ror.

    Na poczatek jakis nieduzy kredyt i jak sie poprawi to bank mu bardziej
    zaufa.

    No i za 5 lat bedzie po sprawie bo i tak wpis znikinie. A o splaconych
    kredytach warto zostawic informacje w BIK.

  • 17. Data: 2009-11-17 10:20:09
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > 2 lata temu wzialem pewien sprzet na raty (36 miesiecy) w pewnym banku,
    > niestety splata kredytu miala jedna dosc spora obsuwe spowodowana naglym
    > wyjazdem (3 miesiace).
    > Bank przekazal problemy z platnosciami do BIK'u.

    W BIK-u jest wszystko o Twoich rozliczeniach z bankiem (bankami)

    > Jak zabrac sie za temat bo szczeze powiedziawszy krew mnie w banku dzis
    > zalala... kiedy Pani odkrecila mi monitor zeby pokazac mi, iz nadal
    > widnieje wpis negatywny w biku nie pozwalajacy mi wziac u nich kredytu...
    > od zamkniecia omawianego kredytu minely juz 2 miesiace... tyle samo czasu
    > minelo od zapewnien banku o tym, ze dane negatywne z biku zostana
    > usuniete, badz zmienione na splacone...
    >
    > Dziekuje za podpowiedzi.
    >
    > --
    > doom3

    Nie wiem, czy to jeszcze funkcjonuje, ale przynajmniej kiedyś mogłeś
    wystąpić do banku o usunięcie tych informacji (po spłacie kredytu). U mnie
    zadziałało, z tym, że wszystko na papierku i częste molestowanie pracowników
    banku (BZ, jakieś 5-6 lat temu). Z BIK-u informacje może bank usunąć, ale
    robi to baardzo niechętnie.
    Pozdrawiam
    PawelT