  • 1. Data: 2009-11-16 14:33:01
    Temat: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kiedyś dyskutowaliśmy tutaj[1] o wyłączeniu rękojmi przedmiotów
    używanych sprzedawanych na Allegro (co wynika z kc 558). Zauważyłem
    jednak, że od jakiegoś czasu Allegro zabrania wylaczania
    odpowiedzialnosci z tytuly rekojmii (art.7 pkt.7 regulaminu).

    No i lekko zgłupiałem bo kc dopuszcza, Allegro zabrania w efekcie czego
    sprzedajac stare i uszkodzone rzeczy de facto jestem zmuszany do
    dwuletniego za nie gwarantowania...

    j.

    [1]http://tinyurl.com/yljkvpn

  • 2. Data: 2009-11-16 14:40:48
    Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:
> [...]
    >
    > No i lekko zgłupiałem bo kc dopuszcza, Allegro zabrania w efekcie czego
    > sprzedajac stare i uszkodzone rzeczy de facto jestem zmuszany do

    Po pierwsze - nie dwuletni, tylko roczny.

    Po drugie: nie do gwarantowania, tylko do odpowiadania za wady
    tkwiące tylko w momencie zakupu

    Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
    stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w
    relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
    ustawa.

    Można się spierać na ten temat długo, a odpowiedź i tak przyniósłby
    tylko dyskutowany już PROCES POKAZOWY :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-16 19:24:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
    > stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w

    A gdzie konkretnie wietrzysz problem, bo Alegro-sprzedający/kupujący to
    też w końcu umowa? Nie spodziewam się aby Alegro mogło ingerować w treść
    umowy k-s (będzie ona skutecznie wyłączała rękojmie) ale pewnie
    dochodzenie roszczeń z tyt ewentualnego zablokowania konta może być
    utrudnione.

    > relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
    > ustawa.

    I jaki byłby tutaj zakres ochrony.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-11-16 19:40:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > umowy k-s (będzie ona skutecznie wyłączała rękojmie) ale pewnie
    > dochodzenie roszczeń z tyt ewentualnego zablokowania konta może być

    Widzę tutaj przynajmniej sprzeczność: z jednej strony strony umawiają
    się, że rękojmi nie ma, z drugiej strony strony zgadzają się, że
    rękojmia jest (akceptując takie a nie inne postanowienia regulaminu).

    > I jaki byłby tutaj zakres ochrony.

    Niezgodność.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-16 20:26:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > się, że rękojmi nie ma, z drugiej strony strony zgadzają się, że
    > rękojmia jest (akceptując takie a nie inne postanowienia regulaminu).

    Przecież to nie te same strony (3 różne umowy).

    Kodeksowa?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-11-16 20:37:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Przecież to nie te same strony (3 różne umowy).

    Ale obie strony (kupujący i sprzedający) zgodziły się poprzez
    akceptację regulaminu allegro, iż rękojmia nie będzie wyłączana.

    > Kodeksowa?

    No tak, ta o zmianie kc [...]

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-16 20:53:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.11.2009 21:37), Liwiusz wrote:

    > Ale obie strony (kupujący i sprzedający) zgodziły się poprzez
    > akceptację regulaminu allegro, iż rękojmia nie będzie wyłączana.

    Myślę że jednak pierwszeństwo by miał zapis w aukcji, bo jednak w umowie
    między Allegro a kupującym to Allegro się zobowiązało iż rękojmia będzie
    wyłączona, a nie sprzedający. Między sprzedającym a kupującym jest umowa
    o zupełnie innej treści.

    Więc ja to widzę tak że (potencjalny) kupujący może mieć pretensje do
    Allegro że znalazł aukcję inną niż mu obiecali.

    Powiedzmy że ktoś wystawił kubek ze swastyką (widoczną na zdjęciach w
    aukcji) i ktoś go kupił zanim Allegro to zablokowało. Idiotyzmem by było
    żeby kupujący miał pretensję do kupującego że mu sprzedał kubek ze
    swastyką, skoro on się spodziewał że swastyki jednak tam nie będzie bo
    tak ma w regulaminie.

    p. m.

  • 8. Data: 2009-11-16 21:54:58
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > umowy k-s (będzie ona skutecznie wyłączała rękojmie) ale pewnie
    > dochodzenie roszczeń z tyt ewentualnego zablokowania konta może być

    Trafiłeś w sedno. Trzeba rozróżnić stosunki prawne: kupujący-sprzedawca
    i użytkownik-allegro. Allegro może mieć co najwyżej jakieś roszczenie do
    swojego użytkownika z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl