    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biuro Informacji Kredytowej - BIK
    Date: Mon, 16 Nov 2009 12:53:58 -0800 (PST)

    On 16 Lis, 21:26, "doom3" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > 2 lata temu wzialem pewien sprzet na raty (36 miesiecy) w pewnym banku,
    > niestety splata kredytu miala jedna dosc spora obsuwe spowodowana naglym
    > wyjazdem (3 miesiace).
    > Bank przekazal problemy z platnosciami do BIK'u.
    >
    > 3 miesiace temu (splacajac powyzszy kredyt juz regularnie) chcialem wziac
    > kolejny tym razem w innym banku i... dowiedzialem sie, ze wszystko jest w
    > porzadku i ze moga udzielic mi nawet 100 tysiecy kredytu ale jest jeden
    > problem za niska ocena punktowa spowodowana wpisem w BIK z innego banku
> [...]

    Ale chyba trzeba odroznic dwie rzeczy:
    - wpis do BIK, ze masz jakies zobowiazanie
    - wpis do BIK, ze miales opoznienie w regulowaniu zobowiazania

    Pierwszy wpis pojawia sie zawsze - co do zasady kazdy kredyt, karta
    kreytowa, pozyczka - jest zapisana w BIK. Taki wpis oznacza jedynie
    to, ze masz takie zobowiazanie i musisz je splacac.

    Ten wpis bank mogl usunac po tym jak splaciles. Splaciles kredyt -
    wpis znika [jesli tego chcesz, jesli sie zgodzisz moze byc dalej wpis,
    ze miales kredyt i go splaciles].

    Drugi wpis pojawia sie kiedy masz opoznienie. Oznacza on, ze jestes
    niesolidnym klientem. W przypadku gdy opoznienie przekracza 60 dni
    przez 5 lat informacja ta moze widniec w BIK - bez Twojej zgody i nie
    musza jej usuwac.