  • 1. Data: 2004-06-16 15:27:33
    Temat: Allegro - prośba o opnię
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Witam!
    Zapewne nie jestem pierwszy, ale googlowanie nic nie dało, więc proszę o
    opinię właśnie na tej grupie.
    Najpierw o co chodzi:
    Kupiłem na allegro używany moniotr (kwota rzędu 150 zł). Sprzedający w
    opisie przedstawił go jako "Mało używany" (rok produkcji 1998 (sic!)) "Stan
    techniczny bardzo dobry". Sprzedający przywiózł mi sprzęt do mojego miejsca
    zamieszkania. Niestety nie było możliwości sprawdzenia sprzętu, więc wymany
    pieniądze-monitor dokonaliśmy na dworze (deszczu nie było ;) ). W chwilę
    później podłączyłem monitor do komputera - zadziałał normalnie. Niestety po
    ok 20 minutach pracy monitor zgasł. Dało czuć się swąd palonych obwodów,
    więc pewnie jakieś podzespoły się przepaliły. Od tamtej pory monitor
    najzwyczajniej w świecie nie działa.
    Zwróciłem się z prośbą do sprzedającego o rozpatrzenie zwrotu sprzętu na
    skutek zaistniałej sytuacji. Spotkałem się z oczywistą odmową, a mianowicie:
    "Przykro mi ale nie udzielałem gwarancji na monitor. Monitor przed sprzedażą
    był testowany i wszystko było w porządku. Nie mogę wziąść na siebie
    odpowiedzialności za awarię. " Nie obwiniam go za awarię, ale twierdzę, że
    sprzedał sprzęt (być może nieswiadomie) który, nie był zgodny z opisem -
    "bardzo dobry stan techniczny" nie kończy się po 20 minutach pracy. Poza tym
    "testowanie moniore" tylko przez samego sprzedającego jest absurdalne,
    nieobiektywne i wg mnie formalnie nie daje żadnych argumentów do odrzucenia
    reklamacji.
    O co pytam:
    Czy w takiej sytuacji sprzedający ma jakiekolwiek prawne zobowiązania co do
    uznania tego zwrotu? W momencie przekazania jest zwolnony z wszelkich
    obowiązków co do odpowiedzialności za ten sprzęt? Jeśli jest jakiś prawny
    zapis regulujący tę kwestię, byłbym wdzięczny za link (opis) wraz z
    komentarzem. Z tego co się zorientowałem sprzedający na Allegro ma jednak
    jakieś zobowiązania wynikające z KC, jednak nie mogę dotrzeć do źródeł.

    Dziekuję za odpowiedź,
    Gooral

  • 2. Data: 2004-06-16 15:28:46
    Temat: Re: Allegro - prośba o opnię
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gooral wrote:
> [...]
    > komentarzem. Z tego co się zorientowałem sprzedający na Allegro ma jednak
    > jakieś zobowiązania wynikające z KC, jednak nie mogę dotrzeć do źródeł.

    Przede wszystkim rękojmia za wady fizyczne - art.556-568 kc
    O ile nie została wyłączona lub ograniczona w umowie.

    KG

  • 3. Data: 2004-06-16 15:32:26
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    kam wrote:

    > Przede wszystkim rękojmia za wady fizyczne - art.556-568 kc
    > O ile nie została wyłączona lub ograniczona w umowie.

    I ot o chodziło. Nie było nic takiego zaznaczonego, więc jest podstawa do
    zastosowania w/w przepisów.
    Dzięki!

    Gooral

  • 4. Data: 2004-06-16 16:23:32
    Temat: Re: Allegro - prośba o opni
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > I ot o chodziło. Nie było nic takiego zaznaczonego, więc jest podstawa do
    > zastosowania w/w przepisów.

    hm... ale umowa kupna - sprzedazy by sie chyba zdala bo inaczej nici?

    Jean

  • 5. Data: 2004-06-16 16:42:11
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Jean wrote:
    > hm... ale umowa kupna - sprzedazy by sie chyba zdala bo inaczej nici?
    Z teo co mi google powiedziały, to nie musi to być chyba umowa pisemna...
    Ustna wystarczy (?).
    Poza tym jest strona z aukcją z której jasno wynika, kto kupił (no..
    wylicytwał raczej) a kto sprzedawał (jeszcze jest dostępna, ale i tak mam ją
    zarchiwizowaną na dysku). W ramach potwierdzenia zawsze chyba mogę zarządać
    od Allegro poświadczenia wpłaty przez sprzedającego prowizji, co świadczyło
    by o finalizacji transakcji. No i są maile od sprzedającego, z których jasno
    wynika, że tranzakcja została zawarta. Czy takie "elektroniczne" dowody
    wystarczą do wniesienia ewentualnego wniosku do sądu (przypadek skrajny, ale
    jak sprzedającego nie przekonam przez logiczną argumentację i odwołanie się
    do uczciwości, to jestem gotów to zrobić)?

    Gooral

  • 6. Data: 2004-06-16 16:45:36
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    kam wrote:

    > Przede wszystkim rękojmia za wady fizyczne - art.556-568 kc
    > O ile nie została wyłączona lub ograniczona w umowie.

    A w instrukcji nie było napisane, że nie wolno włączać urzadzeń po
    przyniesieniu z dworu przez conajmniej godzinę, bo się wilgoć osadza na
    obwodach. Ja się nie dziwię, że ci monitor trzasnął.
    Aha, nie twierdzę, że ci się nic nie należy, twierdzę tylko, że się nie
    dziwię, że trzasnął.

  • 7. Data: 2004-06-16 16:50:36
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "poilkj" u...@d...invalid napisał(a)
    w news'ie: news:captfl$9lu$2@inews.gazeta.pl

> [...]
    > obwodach. Ja się nie dziwię, że ci monitor trzasnął.
    > Aha, nie twierdzę, że ci się nic nie należy, twierdzę tylko, że się nie

    Po pierwsze to wątpię aby otrzymał instrukcję,
    a po drugie to ten wymóg dotyczy sytuacji gdy
    sprzet elektroniczny transportowany był w
    minusowych temperaturach. (zima)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "UE?, przecież Stalin też mówił o europie bez granic!."

  • 8. Data: 2004-06-16 16:56:50
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    poilkj wrote:
    > A w instrukcji nie było napisane, że nie wolno włączać urzadzeń po
    > przyniesieniu z dworu przez conajmniej godzinę, bo się wilgoć osadza
    > na obwodach. Ja się nie dziwię, że ci monitor trzasnął.

    Nie było instrukcji, nie było pudła nawet - monitor przyjechał w samochodzie
    na tylnym siedzeniu. Wilgotno na dworze na pewno też nie było ;) Wiem,
    wiem - przeginam z tym brakiem instrukcji, ale jeśli brać pod uwagę
    formalizmy to wg mnie sprzedający nie dopełnił w takim przypadku obowiązku
    odpowiedniego zabezpieczenia monitora na czas transportu i nie powiadomił
    mnie o "okresie karencji" ;)

    --
    Gooral

  • 9. Data: 2004-06-16 17:37:05
    Od: "Daddy Cool" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gooral" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komentarzem. Z tego co się zorientowałem sprzedający na Allegro ma jednak
    > jakieś zobowiązania wynikające z KC, jednak nie mogę dotrzeć do źródeł.

    biorąc pod uwagę wartość przedmiotu sporu z praktycznego pkt. widzenia nie
    warto się tym zajmować
    pozdrawiam
    Daddy Cool

  • 10. Data: 2004-06-16 19:14:55
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Gooral napisał:

    ..
    > Kupiłem na allegro używany moniotr (kwota rzędu 150 zł). Sprzedający w
    ..

    A pytałeś już o tę sprawę prowadzących serwis Allegro? Od nich bym
    zaczął.

    Pzdr
    PWZ