    From: "Gooral" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro - prośba o opnię
    Date: Wed, 16 Jun 2004 17:27:33 +0200

    Witam!
    Zapewne nie jestem pierwszy, ale googlowanie nic nie dało, więc proszę o
    opinię właśnie na tej grupie.
    Najpierw o co chodzi:
    Kupiłem na allegro używany moniotr (kwota rzędu 150 zł). Sprzedający w
    opisie przedstawił go jako "Mało używany" (rok produkcji 1998 (sic!)) "Stan
    techniczny bardzo dobry". Sprzedający przywiózł mi sprzęt do mojego miejsca
    zamieszkania. Niestety nie było możliwości sprawdzenia sprzętu, więc wymany
    pieniądze-monitor dokonaliśmy na dworze (deszczu nie było ;) ). W chwilę
    później podłączyłem monitor do komputera - zadziałał normalnie. Niestety po
    ok 20 minutach pracy monitor zgasł. Dało czuć się swąd palonych obwodów,
    więc pewnie jakieś podzespoły się przepaliły. Od tamtej pory monitor
    najzwyczajniej w świecie nie działa.
    Zwróciłem się z prośbą do sprzedającego o rozpatrzenie zwrotu sprzętu na
    skutek zaistniałej sytuacji. Spotkałem się z oczywistą odmową, a mianowicie:
    "Przykro mi ale nie udzielałem gwarancji na monitor. Monitor przed sprzedażą
    był testowany i wszystko było w porządku. Nie mogę wziąść na siebie
    odpowiedzialności za awarię. " Nie obwiniam go za awarię, ale twierdzę, że
    sprzedał sprzęt (być może nieswiadomie) który, nie był zgodny z opisem -
    "bardzo dobry stan techniczny" nie kończy się po 20 minutach pracy. Poza tym
    "testowanie moniore" tylko przez samego sprzedającego jest absurdalne,
    nieobiektywne i wg mnie formalnie nie daje żadnych argumentów do odrzucenia
    reklamacji.
    O co pytam:
    Czy w takiej sytuacji sprzedający ma jakiekolwiek prawne zobowiązania co do
    uznania tego zwrotu? W momencie przekazania jest zwolnony z wszelkich
    obowiązków co do odpowiedzialności za ten sprzęt? Jeśli jest jakiś prawny
    zapis regulujący tę kwestię, byłbym wdzięczny za link (opis) wraz z
    komentarzem. Z tego co się zorientowałem sprzedający na Allegro ma jednak
    jakieś zobowiązania wynikające z KC, jednak nie mogę dotrzeć do źródeł.

    Dziekuję za odpowiedź,
    Gooral