  • 1. Data: 2006-03-07 19:53:16
    Temat: 240 par 4 k.p. - układ dla budżetówki - POMOCY
    Od: l...@v...pl

    Chciałbym poznać Waszą opinię w sprawie możliwości zawarcia zakładowego układu
    zbiorowego pracy, dla pracowników sektora budżetowego (którzy mogą być objęci
    ukłądem) ale w zakresie postanowień korzystniejszych, jeśli chodzi o
    wynagrodzenia, aniżeli wynikające z przepisów powszechnie obowiązujących.

    Czy jest to możliwe ?
    A jeśli jest to przy jakim założeniu ?

  • 2. Data: 2006-03-07 21:57:37
    Temat: Re: 240 par 4 k.p. - układ dla budżetówki - POMOCY
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1a8f.000001db.440de4ab@newsgate.onet.pl l...@v...pl
    <l...@v...pl> pisze:

> [...]
    > mogą być objęci ukłądem) ale w zakresie postanowień korzystniejszych,
    > jeśli chodzi o wynagrodzenia, aniżeli wynikające z przepisów powszechnie
    Teoretycznie pewnie, że tak.

    > A jeśli jest to przy jakim założeniu ?
    Bardzo silna i skuteczna w działaniu reprezentacja (np. związek zawodowy) -
    najlepiej parlamentarna lub samorządowa (ale to pewnie nie wchodzi teraz w
    grę), sensowny lobbing, umiejętne posługiwanie się wszelkimi odmianami broni
    strajkowej, masowość pozwalająca na zgłaszanie inicjatyw ustawodawczych,
    dobre PR i takie tam podobne...
    Jeśli to nie jest sektor newralgiczny dla funkcjonowania państwa i/lub
    podlega przepisom o służbie państwowej to blado widzę.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-03-08 08:17:45
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > Jeśli to nie jest sektor newralgiczny dla funkcjonowania państwa i/lub
    > podlega przepisom o służbie państwowej to blado widzę.

    Cóż moje pytanie jest następstwem opinii, jaką przeczytałem przygotowanej przez
    prawników urzędu miasta, w której czytamy, iż ZUZP może być owszem zawarty dla
    pracowników budżetówki, ALE w swych postanowieniach dot. wynagradzania (czyli
    część normatywna układu) może JEDYNIE poruszać się w ramach granic okreslonych
    przez prawo, tzn. jeśli np. nagroda jubileuszowa jest na poziomie 300% za 25 lat
    pracy przewidziana przez stosowny akt to ZUZP już nie może określać 350% czyli
    podnosić tej stawki itd.

    Z drugiej strony piszą, że może reulować kwestie nieuregulowane a uregulowane
    precyzować, czyli jak mam to rozumieć, jeśli prawo nie mówi o dodatku np. za
    brak miejsca parkingowego pod urzędem to ZUZP może taki dodatek przewidzieć mimo
    że prawo milczy na jego temat ?

    Oczywiście podniesienie jest w RAMACH ŚRODKÓW KTÓRYMI DYSPONUJE JEDNOSTKA - skąd
    to wiem, bo stary ZUZP przewidywał takie podniesienie, został wypowiedziany,
    obecnie stosuje się jego postanowienia w oparciu o porozumienie do czasu
    zawarcia nowego, a nowy okazuje się nie może jużtgo postanowienia zawierać ;)

  • 4. Data: 2006-03-08 09:11:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:756d.00000042.440e9328@newsgate.onet.pl l...@v...pl
    <l...@v...pl> pisze:

> [...]
    > się jego postanowienia w oparciu o porozumienie do czasu zawarcia
    > nowego, a nowy okazuje się nie może jużtgo postanowienia zawierać ;)
    Hmm, szczerze mówiąc jakoś przeoczyłem słówko "zakładowy" i wypowiedziałem
    się nt. układów zbiorowych w ogóle.
    ZUZP może (o ile jednostka dysponuje środkami na takie cele) określać zasady
    premiowania, przyznawania dodatków celowych itp. To zależy od specyfiki
    danej jednostki. Stroną ZUZP jest związek zawodowy (lub związki) - zobacz KP
    Dział 11 Rozdział 3. To co opisałeś to tylko _opinia_ prawników jednej ze
    stron, zresztą nie znam uzasadnienia. ZZ ma także swoich prawników,
    należałoby skorzystać z ich pomocy, od tego są.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-03-08 10:14:25
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > stron, zresztą nie znam uzasadnienia. ZZ ma także swoich prawników,
    > należałoby skorzystać z ich pomocy, od tego są.

    sęk w tym, że nasz UM jest taki że każda opinia dobra czy zła jest podstawą do
    decyzji - dobrej czy złej - a czas płynie ;(

  • 6. Data: 2006-03-09 18:36:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:756d.00000094.440eae81@newsgate.onet.pl l...@v...pl
    <l...@v...pl> pisze:

    > sęk w tym, że nasz UM jest taki że każda opinia dobra czy zła jest
    > podstawą do decyzji - dobrej czy złej
    Jak to urzędasy...
    Ale - decyzje są zaskarżalne.
    Co prawda - niestety do innych urzędasów... :(

    > - a czas płynie ;(
    Na to jeszcze nikt nie znalazł sposobu... ;)

    Jotte