  • 1. Data: 2006-03-07 17:52:04
    Temat: monety-aspekt prawny
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    jak w świetle obowiązującego prawa wygląda skupowanie polskich środków
    pieniężnych o nominałach np. grosze, złote, a następnie swobodne nimi
    dysponowanie, np. dalsza ich odsprzedaż, złomowanie, użycie ich do dowolnych
    celów tworzenia sztuki współczesnej, sprzedaż na złom, zniszczenie, itp.Czy
    jeżeli potraktuję np.monetę nie jako środek płatniczy lecz jako towar i
    kupię monetę jednozłotową za 1zł, a następnie sprzedam ją dalej jako towar
    za 2zł, działam niezgodnie z prawem? Czy wymienione czynności są zgodne z
    obowiązującym polskim prawem.
    Nadmieniam, że nie poruszam tu kwestii podatkowych, a jedynie problem
    wyłącznie z prawnego punktu widzenia.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2006-03-07 18:54:30
    Temat: Re: monety-aspekt prawny
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl>

    > Nadmieniam, że nie poruszam tu kwestii podatkowych, a jedynie problem
    > wyłącznie z prawnego punktu widzenia.

    Nie wypowiadam sie prawnie - nie znam prawa ;)

    Czytalem jedynie ze niezgodne z prawem jest nawet pisanie po banknotach, tak
    czesto spotykane. Jesli rozmawiamy o zlotowkach, to wydaje mi sie ze jest to
    problem. Moze waluta innego kraju?

    Szymon

  • 3. Data: 2006-03-07 19:55:24
    Od: "Kordeus" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    >złomowanie, użycie ich do dowolnych celów tworzenia sztuki współczesnej,
    >sprzedaż na złom, zniszczenie, itp.

    Nie mozna niszczyc.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-03-07 21:28:29
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    >zniszczenie,

    Z makroekonomicznego punktu widzenia, niszczenie pieniedzy grozi deflacja :)
    Bank Swiatowy nie bedzie zadowolony

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-03-08 14:41:17
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    A co z monetami już wycofanymi z obiegu? Swego czasu głośna była sprawa
    używania starych złotówek jako podkładek. Były po prostu tańsze, niż
    podkładki.
    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"