  • 51. Data: 2021-07-20 06:56:57
    Temat: Re: zarekwirowali obraz
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie wyglądałeś na zagubionego (eufemizm) turystę :)

    Zagubionego to nie;) Ale turystę z pewnością;) Zresztą to był jakiś
    wybitnie turystyczny rejon (jakiś park narodowy).

    > Natomiast interesującym pytaniem
    > bywa, co się właściwie zjadło.

    Tam generalnie knajpa veg oznacza że mięsa nie dodają - jak wpadnie to
    twój zysk. Te wegetariańskie to "pure veg";)

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2021-07-20 08:23:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.07.2021 o 02:45, Marcin Debowski napisał:

    > Nie zapominajmy też, że zawsze warto poświęcić życie kilkuset uczniów,
    > aby suweren mogł się nacieszyć wolnością posiadania broni.

    Z drugiej strony, w stanach gdzie ludzie mają więcej broni, wirus był
    niej zjadliwy i utrudnienia mniejsze, bądź wręcz ich nie było...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 53. Data: 2021-07-20 12:10:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 08:23:50 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Z drugiej strony, w stanach gdzie ludzie mają więcej broni, wirus był
    > niej zjadliwy i utrudnienia mniejsze, bądź wręcz ich nie było...

    Czyli antyszczepionkowcom trzeba kupić po kałachu i kowid pokonany.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 54. Data: 2021-07-20 12:24:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 01:02:05 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie do końca rozumiem z tym alkoholem bo raczej problemu z zakupem tego
    > ostatniego w Indiach w tym Delhi nie ma.

    Ja też nie rozumiem, ale to Staś Pytalski lansuje tezę, że muzułmanie to
    wyłącznie fanatycy, którzy chcą wszystkiego wszystkim zakazać.
    Przygłupów wśród nich nie brakuje, ale to margines, a reszta to normalni
    ludzie, którzy się nie czepiają.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 55. Data: 2021-07-20 12:34:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Jul 2021 17:29:39 +0200, Shrek napisał(a):

    > wojny religijne są przereklamowane

    Kiedyś byłem w Indonezji, kraju zasadniczo muzułmańskim, na wulkanach. Tam
    na w góry nie można iść samemu, tylko trzeba korzystać z agencji, które
    zapewniają przewodników, kucharza i tragarzy.
    Na dwa trekkingi trafił się jeden religijny "lekarz", a reszta paliła
    papierochy i jadła normalnie w ciągu dnia, choć to był akurat ramadan.
    W wioskach też było dziwnie, bo muezin wzywał do modlitwy przez radiowęzeł,
    a suweren wydawał się mieć na to kompletnie wywalone i zajmował swoimi
    sprawami.

    > kelner idzie do sąsiedniej knajpu muzułmańskiej. I w zamian jakby
    > ktoś u nich zamówił wieprzowinę, bo biorą z tej hinduskiej;)

    Nasz klient, nasz per pan.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 56. Data: 2021-07-20 13:34:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Ja też nie rozumiem, ale to Staś Pytalski lansuje tezę, że muzułmanie
    >wyłącznie fanatycy, którzy chcą wszystkiego wszystkim zakazać.

    W Indiach to hinduistow wiecej niz mulmanow.
    Ale jak mozna wyczytac - do tej pory byl zakaz sprzedazy alkoholu
    osobom ponizej 25 lat, teraz obnizyli do 21.
    WIdac i hindustom alkohol troche przeszkadzal.

    A muzulmanie - Prorok jasno napisal - wina pic nie wolno.
    O wodce ani piwie nie napisal, ale wierni rozszerzyli pojecie.

    No i jakos tak widac po swiecie, ze bogobojni muzulmanie chca, aby i
    ich wiosce/dzielnicy/prowincji sklepow z alkoholem nie bylo.

    J.

  • 57. Data: 2021-07-20 14:32:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 13:34:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i jakos tak widac po swiecie, ze bogobojni muzulmanie chca, aby i
    > ich wiosce/dzielnicy/prowincji sklepow z alkoholem nie bylo.

    Mają zatem wiele wspólnego z Amerykańskim Towarzystwem Krzewienia
    Wstrzemięźliwości oraz sufrażystkami, które - z wiadomym skutkiem -
    doprowadziły do prohibicji w USA.
    Koran nie był im do niczego potrzebny, podobnie jak mieszkańcom Finlandii,
    Islandii i niektórych prowincji Kanady, gdzie też kiedyś mieli tak samo.
    W krajach skandynawskich do dziś nie jest łatwo kupić alkohol.

    Co ciekawe, Wikipedia głosi:
    "W krajach muzułmańskich, mimo bezpośredniego wyrażonego w Koranie zakazu
    spożywania alkoholu, tylko najbardziej zislamizowane państwa, jak Arabia
    Saudyjska, utrzymują zakaz obrotu alkoholem. Nawet przy braku formalnego
    zakazu, w innych państwach regionu spożycie alkoholu utrzymuje się na
    niskim poziomie ze względu na uwarunkowania obyczajowe. Nie dotyczy to
    Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Bahrajnu, gdzie z powodu dużej ilości
    imigrantów oraz przemysłu turystycznego, przyciągającego Europejczyków oraz
    muzułmanów z krajów objętych prohibicją, alkohol jest dostępny w
    sprzedaży."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prohibicja

  • 58. Data: 2021-07-20 16:11:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie do końca rozumiem z tym alkoholem bo raczej problemu z zakupem tego
    > ostatniego w Indiach w tym Delhi nie ma.

    W deli nie byłem, ale generalnie w indiach alko dostępny jest (choć ja
    na tamte warunki nie jest tani), ograniczenie dostępności wynika raczej
    z małego popytu niż odgórnych ograniczeń. Na srilance na prowincji dla
    odmiany popyt jest a podaż ograniczona - dwa sklepy na miasto i tłum
    przed nimi - kupowanie przez kratę. W tajlandii dla odmiany godzina bez
    sprzedaży ale to raczej przeciw przyjezdnym - jak na prowincji to nie
    wiem. W birmie... bez problemu kupisz ciężkie alko a na prowincji
    piwa... nie ma. Co kraj to obyczaj - oni chyba po prosu słabe głowy mają
    i nie cieszy się to dużą popularnością - no i gorąco więc w dekiel
    klepie - zwłaszcza jak pijesz ichny arak - smakuje tak jak wyobrażam
    sobie smak nafty lotniczej;)

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2021-07-22 04:54:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > osobom ponizej 25 lat, teraz obnizyli do 21.
    > WIdac i hindustom alkohol troche przeszkadzal.

    Bo mieli limit od 25 roku życia? To raczej wygląda, że nie tyle alkohol im
    przeszkadzał, co ich młodzierz coś ostro odwalała. Nb. z mojego podwórka w dni
    wolne, na krawęznikach w dzielnicy Indyjskiej i gdzie się dało siedzieli
    wyłącznie Hindusi i Bengalczycy żłopiąc najtańsze, najmocniejsze piwsko. Aż w
    końcu parę lat temu na jednego takiego z lekka zaprutego, który siadł sobie
    pod autobusem, ten autobus najechał. A że naprutych było więcej to wybuchły
    zamieszki. No i teraz jest częściowa prohibicja i w określone dni i godziny
    alkoholu tam nie kupisz i na ulicy nie wypijesz. Nie wiem z czego to wszystko
    wynika, ale coś jest jakby z kulturą, picia, czy inną, bo zdarzyło mi się
    osobiście kazać wyp..dalać trzem takim, którzy koło południa zrobili sobie
    piwną imprezę na placu zabaw dla dzieci.

    > A muzulmanie - Prorok jasno napisal - wina pic nie wolno.
    > O wodce ani piwie nie napisal, ale wierni rozszerzyli pojecie.

    To jest twój wybór i to w niczym nie przeszkadza a już szczególnie nie
    powoduje, że coś komuś ktoś będzie zakazywał czy nakazywał. Przez prawie 10
    lat opiekunką mojego syna była dość ortodoksyjna Muzułmanka, chusta, te
    sprawy. Perfumów używała, jak upewniła się, że nie zawierają alkoholu. Nigdy
    nie przeszkadzało jej, że alkohol, wieprzowina i inne rzeczy są w domu. Nigdy
    nie było najmniejszych sytuacji konfliktowych związanych z religią. My
    szanowaliśmy jej zwyczaje, ona nasze.

    > No i jakos tak widac po swiecie, ze bogobojni muzulmanie chca, aby i
    > ich wiosce/dzielnicy/prowincji sklepow z alkoholem nie bylo.

    Raczej ćwierc fanatycy, próbujący narzucić innym swoje uwarunkowania zwykle
    zresztą błędnie wyinterpretowane z kalekiego rozumienia tej czy innej tzw.
    religi.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2021-07-22 05:20:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-20, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Kiedyś byłem w Indonezji, kraju zasadniczo muzułmańskim, na wulkanach. Tam
    > na w góry nie można iść samemu, tylko trzeba korzystać z agencji, które
    > zapewniają przewodników, kucharza i tragarzy.

    Jesteś pewien, że nikt was nie wkręcił? Wiesz jak to jest jak wychodzisz z
    lotniska czy innego dworca pkp i bardzo chcą Ci wszyscy pomóc a nawet mają
    wyglądające groźnie mundury, a potem się dowiadujesz, że nie ma problemu, abyś
    sam sobie bagaż potachał.
    Ale może te Twoje wulkany to jakieś grożne były bo ZCW ani na wulkan na Bali,
    ani na pobliskim Lomboku, nie trzeba najmować kogokolwiek.

    --
    Marcin