  • 21. Data: 2022-01-16 19:07:02
    Temat: Re: wolność wyboru
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 18:46:00 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
    > Po mojemu zachodek przejmie pomysł od kitaja, zacznie karmić karaluchy odpadami
    bio.
    > Nu a z odchodów karalucha można wyprodukować nawóz.
    >
    > Niewielki ślad węglowy, zieloni powinni kupić ten pomysł.

    W Egipcie idzie to do świn - bo większość muzułmańska, ale koptowie też są i hodują.
    Tam śmieci zbiera się z ulic (bo i na ulice się je wyrzuca) - kto chce, bierze, a jak
    łebski, to nieźle na tym zarabia.
    No chyba że tam też tak się porobiło jak w PL - na początku gminy na śmieciach
    zarabiały, teraz gigantycznie dopłacają.
    Ale w takim scenariuszu Egipt tonąłby w śmieciach (tam nie ma MPO) - a nie słychać.

    Nawóz to może być dodatkowy profit z hodowli karaluchów.
    A to już niedługo zamiast świń - źródło białka.
    Mniej hardcore'owa wersja - hodowla szczurów.
    Oba pomysły James Clavell "Król szczurów".
    Karaluchy łapalo się w latrynach - rarytas, szło tylko do szpitala.
    Szczury na mięso - ale sprzedawane tylko nienawidzonym oficerom - zaczęli hodować na
    krótko przed wyzwoleniem.
    Udka szły jak mięso rusa ticusa - po polsku nomen omen "mysi jeleń" ;>

  • 22. Data: 2022-01-17 11:11:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 15 Jan 2022 23:50:43 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Czyli do dziś nas Żydzi trują tą kanalizacją.

    Teraz mają szczepionki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2022-01-17 11:24:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 16 Jan 2022 06:14:05 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Inna sprawa, że w śmietniku mamy chyba z 5 wielkich czarnych - zwykle dość puste,
    ludzie sortują - a przez to, że jest aż 5 czarnych, a miejsca ogólnie mało, to są 2
    żółte, 1 niebieski (pełne często na 200% - stoją w rogu za murem czarnych, worki
    wrzuca się łukiem prostym gotyckim na piękny menisk wypukły) - też te wielkie - oraz
    jeden malutki brązowy. Może i dobrze, ze malutki, bo przez to z klapą - a po
    podniesieniu potrafi jechać...

    Masz jakichś wyedukowanych sąsiadów; u mnie suweren wyrzuca chyba śmieci
    losowo, to znaczy do najbliższego kontenera. Plastik w niebieskim, a papier
    w czarnym, choć zdarza się, że - pewnie przez roztargnienie - karton trafi
    do niebieskiego.
    Spółdzielnia coś tam porozklejała na drzwiach do klatek, że będzie drożej
    bez sortowania, ale to nie zrobiło wrażenia na sąsiadach.
    Akurat bioodpady lądują w brązowym, rzecz jasna w foliówkach, ale sądziłem,
    że w sortowni torebki są opróżniane i wyrzucane, inaczej trzeba chyba
    samemu to robić w śmietniku (pardon, altanie śmietnikowej) w rękawiczkach
    jednorazowych, a to nie jest wcale eko, bo zwiększa obieg tworzyw w
    przyrodzie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/