  • 1. Data: 2022-01-12 12:08:56
    Temat: Covid maska na peronie metra Warszawa pracownik
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Policjanci patrolują perony metra, z głosników co jakiś czas komunikaty,
    aby "nosić covid-maske w pociągach metra i na peronie".
    Dziś widziałem, jak patrol podjął interwencję wobec ubranego w odzież
    roboczą oznakowany logo metra- pracownika zaplecza technicznego. Miał ID
    metra. Zapewne był w pracy. Nie miał covid-maski. Zapewne przyjechał
    pociągiem z Kabat na stację, aby coś tam naprawiać.
    Rozporządzenie dopuszcza brak maski, jeśli pracodawca tak zadecydował.

    Intrygujące jest, na zapleczu bez maski, OK. Ale czy jednak jeśli
    przemieszcza się jakby nie patrzeć po swoim zakładzie pracy, tyle, że
    wśród pasażerówna peronie, to zgodnie z tym rozporządzeniem ma mieć
    maskę ? czy może bez maski ?
    Na bezpośrednią obsługę klienta to nie wygląda.

    To samo dyżurny ruchu, czasem wychodzi na peron.
    To samo maszyniści, ekipy sprzątające.

  • 2. Data: 2022-01-12 14:14:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 12 stycznia 2022 o 12:08:56 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> [...]
    > maskę ? czy może bez maski ?
    > Na bezpośrednią obsługę klienta to nie wygląda.
    >
    > To samo dyżurny ruchu, czasem wychodzi na peron.

    To masz szczęście, że widziałeś taką interwencję.
    Ja raczej widuję kulsonów na spacerku (tzn. oni zamiast patrolować - spacerkują),
    mijają obojętnie.
    Tak samo jak jadą w wagonie - może im się wydaje (bo nie "myślą") że samą swoją
    obecnością uzdrawiają.
    Choć czywiście w zasięgu wzroku pokemony bez masek - no ale to zapewne jacyś pojebani
    (co swoją drogą jest prawdopodobne, skoro nie zakrywają ryja - a i również często z
    tego niezakrytego ryja wniosek o pojebaniu sam się nasuwa) albo bardzo chorzy na
    płuca.

    Hmmm, a widziałeś tego niby pracownika metra, jak wysiadał z pociągu?
    Hmm, stwierdzenie, że się poruszał po swoim zakładzie pracy to wg mnie nadużycie -
    stacja to już nie zakład pracy.
    A już na pewno peron. Czy na zapleczu - tutaj już raczej wchodzimy w sytuację, że po
    prostu nikt nie sprawdzi.

    Ale ciekawe jest też to spostrzeżenie w kontekście tego, co było rok temu, czyli
    maski włoż wszędzie poza własnym mieszkaniem - ze szczególnym uwzględnieniem, że na
    dworze również.
    Akurat jacyś od wodociągów czy ogrzewania robili coś przed drzwiami firmy - ryje
    gołe.
    No i teraz pytanie, co ważniejsze - że byli w pracy i wolno im nie mieć, czy jednak
    byli na dworze i powinni mieć?

  • 3. Data: 2022-01-12 14:16:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, i jeszcze jedna ciekawostka - jakby ten z metra był w pracy, to jak ktoś nie
    chce nosić maski w metrze to wystarczy, że się przebierze w szmaty z logo metra. To,
    w przeciwieństwie do noszenia szmat z logo kulsonerii (a właściwie to tylko
    kulsonerii czy jeszcze jakichś nie można - wojskowych, straży granicznej, więziennej,
    pożarnej?), nie jest karalne.
    No chyba ze kulsony wpadną na pomysł zażądania legitymacji służbowej ;>

  • 4. Data: 2022-01-12 14:32:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12.01.2022 o 14:16, Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    pożarnej?), nie jest karalne.
    > No chyba ze kulsony wpadną na pomysł zażądania legitymacji służbowej ;>

    W zasadzie to nic nie musi, bo przepis jest nielegalny....
    Policjantom w większości nie chce się szarpać, jeśli nie muszą, bo
    wiedzą, że większość i tak sąd uwali.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 5. Data: 2022-01-12 14:58:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 12 stycznia 2022 o 14:32:50 UTC+1 Tomasz Kaczanowski napisał(a):
> [...]
    > W zasadzie to nic nie musi, bo przepis jest nielegalny....
    > Policjantom w większości nie chce się szarpać, jeśli nie muszą, bo

    A czemu tylko większość, skoro nielegalny?
    I jest nielegalny, czy tylko był, do czasu wprowadzenia ustawą?
    Chyba że ustawa też nielegalna (co w sumie jak najbardziej możliwe)?

  • 6. Data: 2022-01-12 15:30:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12.01.2022 o 14:58, Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    > I jest nielegalny, czy tylko był, do czasu wprowadzenia ustawą?
    > Chyba że ustawa też nielegalna (co w sumie jak najbardziej możliwe)?

    Zapytaj się Shreka - podpowiem: bo nie wszyscy sędziowie badają zgodność
    przepisów, choć powinni.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 7. Data: 2022-01-12 20:41:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > W zasadzie to nic nie musi, bo przepis jest nielegalny....
    > Policjantom w większości nie chce się szarpać, jeśli nie muszą, bo
    > wiedzą, że większość i tak sąd uwali.

    Staram się unikać metra, wolę wyjść 15 min wcześniej i naziemnymi
    dojechać na kraniec Mokotowa, ale jeśli już jadę, to zdarza mi się
    widzieć, że interweniują z powodu braku maski.

  • 8. Data: 2022-01-12 21:57:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 20:41, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Staram się unikać metra, wolę wyjść 15 min wcześniej i naziemnymi
    > dojechać na kraniec Mokotowa, ale jeśli już jadę, to zdarza mi się
    > widzieć, że interweniują z powodu braku maski.

    Czemu - akurat metro ma chyba lepszą wentylację niż naziemne?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 9. Data: 2022-01-13 08:31:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > I jest nielegalny, czy tylko był, do czasu wprowadzenia ustawą?
    > Chyba że ustawa też nielegalna (co w sumie jak najbardziej możliwe)?

    przy okazji tu jest jedna z kilku analiz, które czytałem:
    https://paniprawnik.com/maseczki-wciaz-nielegalne-an
    aliza-w-oparciu-o-wyroki-sadu-najwyzszego-i-trybunal
    u-konstytucyjnego/

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 10. Data: 2022-01-13 14:52:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 13 stycznia 2022 o 08:32:02 UTC+1 Tomasz Kaczanowski napisał(a):
> [...]
    > https://paniprawnik.com/maseczki-wciaz-nielegalne-an
    aliza-w-oparciu-o-wyroki-sadu-najwyzszego-i-trybunal

    Całkiem niezłe.
    Ciekawie, czy w jakiejś ustawie jest explicite zapisany zakaz poruszania się z
    niezakrytym przyrodzeniem...