  • 1. Data: 2008-06-30 16:38:05
    Temat: umowa o dzielo a bezrobocie
    Od: "nowy140" <a...@g...com>

    czy jako bezrobotny i jednoczesnie podpisujacy umowe o dzielo na kwote 1500
    PLN musze to zglaszac?
    Z googlania wynika ze tak, przy czym trace jednoczesnie wszystko co wiaze
    sie z statusem bezrobotnego.
    Pytam sie Was wiec inaczej:
    Jaka jest szansa ze UP wyczai ze taka umowa miala miejsce jesli nie bede ich
    o tym informowac?
    co mi moga zrobic jesli jedna sie polapia?
    Dzieki.

  • 2. Data: 2008-06-30 18:27:06
    Temat: Re: umowa o dzielo a bezrobocie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Jun 2008 18:38:05 +0200, nowy140 napisał(a):

> [...]
    > o tym informowac?
    > co mi moga zrobic jesli jedna sie polapia?

    Umowę o dzieło będziesz musiał rozliczyć, podobnie jak domniemane dochody
    (zasiłek). W US pracują ludzie mocno przeciętni, ale raczej się połapią...
    Do tego są różne kontrole itd. między urzędami, generalnie śliski temat.
    Podpisz sobie tą umowę na kilka dni, wyrejestruj się i zarejestruj
    ponownie. Głupie, ale tak będzie bezpiecznie, za 1,5k ja bym tyłka nie
    nadstawiał.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2008-06-30 21:35:27
    Od: "nowy140" <a...@g...com>

> [...]
    > Podpisz sobie tą umowę na kilka dni, wyrejestruj się i zarejestruj
    > ponownie. Głupie, ale tak będzie bezpiecznie, za 1,5k ja bym tyłka nie
    Ta umowa ma trwac caly miesiac...

  • 4. Data: 2008-07-01 06:50:51
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "nowy140" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ta umowa ma trwac caly miesiac...

    Więc przez na ten czas musisz się wyrejestrować.
    Nie wiem, jak z prawem do świadczeń dla bezrobotnych po ponownej rejestracji.
    No i przy tej umowie o dzieło, musisz mieć ubezpieczenie!

    Serdeczne pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-07-01 07:44:41
    Od: "nowy140" <a...@g...com>

    >Więc przez na ten czas musisz się wyrejestrować.
    >Nie wiem, jak z prawem do świadczeń dla bezrobotnych po ponownej
    >rejestracji.
    >No i przy tej umowie o dzieło, musisz mieć ubezpieczenie!

    Tzn musze miec bo wypadaloby /przypadki chodza po ludziach/ czy tez musze
    miec bo znowu nasze kochane panstwo wciska tu swoje przepisy i dlatego
    'musze'?
    dzieki

  • 6. Data: 2008-07-01 07:46:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    nowy140 pisze:

    > Tzn musze miec bo wypadaloby /przypadki chodza po ludziach/ czy tez musze
    > miec bo znowu nasze kochane panstwo wciska tu swoje przepisy i dlatego
    > 'musze'?
    > dzieki

    Przy umowie o dzieło nie masz ubezpieczenia i nie musisz mieć.

    L.

  • 7. Data: 2008-07-01 19:57:31
    Od: Robert Steward <d...@g...pl>

    nowy140 pisze:

    > Tzn musze miec bo wypadaloby /przypadki chodza po ludziach/ czy tez musze
    > miec bo znowu nasze kochane panstwo wciska tu swoje przepisy i dlatego
    > 'musze'?

    powinienieś mieć dla własnego dobra :)

    "koreczku, spraw, zeby nam sie tak chcialo, jak nam sie nie chce..."

  • 8. Data: 2008-07-05 21:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2008, nowy140 wrote:

    > Jaka jest szansa ze UP wyczai ze taka umowa miala miejsce jesli nie bede ich
    > o tym informowac?
    > co mi moga zrobic jesli jedna sie polapia?

    Niemal na pewno podpisywałeś kwit ze "...oświadcza że zna przepisy karne
    i karnoskarbowe" czy jakoś tak. Niewykluczone, że coś w tym stylu jest
    na kwitach z wypłatami (jest?)
    Jak Ci pasuje:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html
    +++
    Art. 272
    Kto wyłudza poœwiadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w błšd
    funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia
    dokumentu,

    podlega karze pozbawienia wolnoœci do lat 3.
    Art. 297
    § 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego[...]
    ---

    :)

    pzdr, Gotfryd