  • 1. Data: 2022-04-28 11:27:18
    Temat: sankcje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /8409827,kilkanascie-gmin-bez-dostaw-gazu-w-rezultac
    ie-nalozenia-sankcji-na-rosyjskie-firmy-rzad-szuka-r
    ozwiazania.html

    "Wśród 50 podmiotów umieszczonych na liście jest firma Novatek Green
    Energy Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie - spółka zależna w grupie
    kapitałowej Novatek, kontrolowanej przez rosyjski koncern OAO Novatek,
    drugiego największego producenta gazu ziemnego w Rosji.

    W czwartek burmistrz Łeby Andrzej Strzechmiński powiedział PAP, że w
    związku z objęciem sankcjami firmy Novatek Green Energy zarząd tej
    firmy podjął decyzję o zaprzestaniu dostarczania gazu do wszystkich
    odbiorców na terenie gminy miejskiej Łeba (pow. lęborski, woj.
    pomorskie).

    Bez ogrzewania i w części także bez ciepłej wody pozostaje 80 proc.
    budynków w Łebie. ,,To są obiekty użyteczności publicznej - szkoła,
    urząd, biblioteka, ośrodek zdrowia, straż pożarna. Ponadto od gazu
    odcięta została bardzo duża grupa prowadzących działalność
    gospodarczą, w tym pensjonaty i hotele, a także osoby fizyczne""

    No i nie wiem co o tym sądzic ... dziwne troche - jedna firma ma
    monopol na gaz w Łebie?

    "MSWiA nie mogło poinformować władz samorządowych w tych gminach o
    objęciu Novatek Green Energy sp. z o.o, sankcjami, gdyż "decyzje
    dotyczące firm wpisanych na listę przedsiębiorstw objętych sankcjami
    zapadały w sposób niejawny". ,,Tych decyzji nie można było wcześniej
    ogłosić" - oznajmił"

    No coz - może nauczka - infrastruktura powinna byc
    panstwowa/samorzadowa. Nie ma sprzedawania wodociagow itp.

    J.

  • 2. Data: 2022-04-28 13:36:48
    Temat: Re: sankcje
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 28.04.2022 o 11:27, J.F pisze:

> [...]
    > ogłosić" - oznajmił"
    >
    > No coz - może nauczka - infrastruktura powinna byc
    > panstwowa/samorzadowa. Nie ma sprzedawania wodociagow itp.

    A jeśli już nic innego nie mam do sprzedania to co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2022-04-28 13:54:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 13:36:48 +0200, Wiesiaczek wrote:
    /8409827,kilkanascie-gmin-bez-dostaw-gazu-w-rezultac
    ie-nalozenia-sankcji-na-rosyjskie-firmy-rzad-szuka-r
    ozwiazania.html

    > A jeśli już nic innego nie mam do sprzedania to co?

    To licytujemy dom burmistrza czy tam wójta :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-04-28 14:28:54
    Temat: Re: sankcje [MSWiA dotknęły w konsekwencji gminę Łeba i kilkanaście innych odcięciem gazu]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > ogłosić" - oznajmił"
    >
    > No coz - może nauczka - infrastruktura powinna byc
    > panstwowa/samorzadowa. Nie ma sprzedawania wodociagow itp.

    Śmiesz sugerować że MSWiA "mogło być niespecjalnie kompetentne"?
    Napisali jaka partia trzęsie samorządem gminy Łeba?
    Jeśli to PiS to sami by sobie w stopę strzelili ;-)

    Na poziomie minimalnym: MSWiA oczywiście nie mogło poczekać aż noce
    przestaną być chłodne+? [kilka tygodni?]

    Prognoza długoterminowa dla gminy Łeba z temperaturami minimalnymi:
    https://pogoda.interia.pl/prognoza-dlugoterminowa-le
    ba,cId,18086

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2022-04-28 15:19:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 14:28:54 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    /8409827,kilkanascie-gmin-bez-dostaw-gazu-w-rezultac
    ie-nalozenia-sankcji-na-rosyjskie-firmy-rzad-szuka-r
    ozwiazania.html

    > Śmiesz sugerować że MSWiA "mogło być niespecjalnie kompetentne"?

    trudno powiedziec ... moze niekompetne, bo nie wiedziało,
    ze są takie sytuacje, moze "tę cenę musimy poniesc",
    a może "lista firm w tajemnicy".

    > Napisali jaka partia trzęsie samorządem gminy Łeba?
    > Jeśli to PiS to sami by sobie w stopę strzelili ;-)

    Łeba jest tu przykladowa, ma byc takich gmin wiecej.

    > Na poziomie minimalnym: MSWiA oczywiście nie mogło poczekać aż noce
    > przestaną być chłodne+? [kilka tygodni?]

    Poczekalo. Moglo zablokowac 25 lutego :-)

    > Prognoza długoterminowa dla gminy Łeba z temperaturami minimalnymi:
    > https://pogoda.interia.pl/prognoza-dlugoterminowa-le
    ba,cId,18086

    To juz nie jest -20, przetrzymaja.
    Tylko bedzie trochę smierdziec :-)

    No i kolejna sprawa - hotele bez cieplej wody, a majówka tuz tuz ...

    Niby mozna by podłączyc butle z lpg alternatywnie, ale:
    -przepisy chyba utrudniaja, instalacja spawana itp,
    -LPG tez zaczyna brakowac, no ale to wina Tuska i PO w Senacie :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-04-28 18:02:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    <
> [...]
    > -przepisy chyba utrudniaja, instalacja spawana itp,
    > -LPG tez zaczyna brakowac, no ale to wina Tuska i PO w Senacie :-)

    Moje drugie wrażenie: to może być dość starannie politycznie skalkulowana
    "niedogodność" np. pod opierdalanie warszawskiego PO za sprzedaż
    kluczowej infrastruktury [centralnego ogrzewania (SPEC)] zagranicznej
    firmie choć "nie aż ruskiej".

    A co do "ruskiej" firmy od komunalnego gazu: Ja ich opierdole tak
    naprawdę ostro jak MSWiA pokaże że mogli pod sankcjami prowadzić
    działalność z zyskiem jak na kapitalistów przystało. Bez tego opierdol
    będzie niemal zdawkowy.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2022-05-02 23:59:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.04.2022 o 11:27, J.F pisze:
    > No coz - może nauczka - infrastruktura powinna byc
    > panstwowa/samorzadowa. Nie ma sprzedawania wodociagow itp.
    Od wodociągów proszę się trzymać z daleka. Tu są już inne plany:
    https://www.portalsamorzadowy.pl/rozmowa-tygodnia/pp
    p-bot-oraz-prywatyzacja-to-rozwiazania-dla-polskich-
    wodociagow,32834.html
    Jacek

  • 8. Data: 2022-05-03 11:04:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Jacek napisał(a):

> [...]
    > https://www.portalsamorzadowy.pl/rozmowa-tygodnia/pp
    p-bot-oraz-prywatyzacja-to-rozwiazania-dla-polskich-

    cyt.
    Eko-Wark z izraelskiej grupy Tahal, która właśnie weszła na polski rynek.

    Pisy jako stronnictwo "ż"-usa odwdzięcza się swojakom.
    Znaczy możemy się spodziewać różnych dodatkowych opłat
    na rachunku za wodę.

    Do tej poty było tak: dobra zmiana pół Orbana
    Teraz: dobra zmiana ćwierć Orbana.

    Czemu tak?
    cyt.
    Francja, Rosja i Niemcy, które przejęły wcześniej całkowitą kontrolę
    nad gospodarką węgierską, bezpieczniaków węgierskich ze wszystkiego
    wyślizgały. A jaka była skala przejęcia gospodarki niech świadczy
    taki przypadek - Węgrzy musieli kupować wodę z Balatonu od państwowej spółki
    francuskiej.
    http://trybunalscy.pl/node/9984

    Chyba już czas poważnie walić w pisy.

  • 9. Data: 2022-05-03 11:08:56
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
    p-bot-oraz-prywatyzacja-to-rozwiazania-dla-polskich-
    wodociagow,32834.html
    > cyt.
    > Eko-Wark z izraelskiej grupy Tahal, która właśnie weszła na polski rynek.

    Eeeee. 2012 więc nie pisy, a peło.

  • 10. Data: 2022-05-03 16:47:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 02:08:56 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
    p-bot-oraz-prywatyzacja-to-rozwiazania-dla-polskich-
    wodociagow,32834.html

    > Eeeee. 2012 więc nie pisy, a peło.

    Jakos tak - prywatyzacja w PO modna. Zeby nie powiedziec -
    uwłaszczenie.

    Ale ... wyszlo cos z tych planów?
    Wodociagi chyba pozostaly miejskie.

    Natomiast ... Wroclaw zdaje sie traktowal swoje wodociagi jak dojną
    krowę, choc trudno powiedziec - 500mln zadluzenia to za duzo,
    czy tak w sam raz ...

    J.