  • 1. Data: 2006-07-14 09:07:08
    Temat: problem z wlascicielka wynajmowanego mieszkania
    Od: kondi <k...@g...pl>

    witam,
    moj znajomy podpisal umowe o wynajecie mieszkania na czas okreslony - do
    konca kwietnia w przyszlym roku. na rozmowie w sprawie wynajmu byl ze
    swoja dziewczyna, wqlascicielka powiedziala, ze jak beda chcieli
    mieszkac razem to ona podniesie stawke o 50 zl (calosc, nie na osobe)
    kumpel przyjal to do wiaodmosci i zgodzil sie,

    mieszka tam juz 2 miesiace i od sierpnia chcialby zeby wprowadzila sie
    jego dziewczyna, tymczasem wlascicielka zazyczyla sobie 200 zl dodatkowo
    na co nie moga sie zgodzic - znajomy pracuje, jego dziewczyna jest
    studentka i nie ma szansy zeby doplacala choc zlotowke do mieszkania,
    poza tym przede wszystkim cena nie ejst atrakcyjna - znajomy przeniosl
    sie do krakowa do pracy i mial 2 dni na znalezienie mieszkania i
    niestety wzial pierwsze z brzegu

    na dole powklejalem kilka fragmentow umowy, czy mozecie mi cos doradzic?
    ani ja, ni moi znajomi nie mielismy nigdy kontaktu z prawnikami, nie
    mamy pojecia jak sie za to zabrac, aha jeden problem kumpel zaplacil jej
    za mieszkanie za lipiec i za czerwiec, ale nie dostal zadnego
    potwierdzenia - kobieta mowila, ze niepotzrebne, bo w koncu musza sobie
    ufac, a ze kumpel mlody i naiwny to sie na wszystko godzil, w umowie
    jest o zerwaniu umowy natychmiast jak nie zaplaci, a ze mieszka dalej
    czy mozna to traktowac ze widac zaplacil skoro go nie wyrzucila
    wlasiccielka mieszkania?

    umowa:

    § 3
    Strony ustalają, że czynsz najmu za w.w. lokal wynosić będzie:
    850 zł + opłaty czynszowe na rzecz spółdzielni 150 zł = 1000 zł
    Słownie czynsz do zapłaty : jeden tysiąc złotych .
    Czynsz będzie płacony przez Najemcę, z góry w terminie do 3-go dnia
    każdego miesiąca.
    Czynsz nie obejmuje opłat eksploatacyjnych. Należność z tych tytułów
    - za gaz, prąd, wodę, telefon, Najemca zobowiązuje się regulować
    wg wskazań liczników i rachunków w terminie zapłaty czynszu.
    Najemca nie może podnająć przedmiotowego lokalu żadnej osobie.

    § 6
    Ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim, w związku
    z użytkowaniem w.w. lokalu pokryje Najemca.
    § 7
    Najemca wpłaci Wynajmującej kaucję w wysokości 1000 zł.
    słownie jeden tysiąc-zł jako gwarancję realizacji niniejszej umowy.
    Rozliczenie kaucji następuje po ustaniu najmu.
    § 8
    Wynajmująca może rozwiązać niniejszą umowę przed upływem terminu
    jej zakończenia bez wypowiedzenia w przypadku gdy Najemca zwleka
    z zapłatą czynszu lub innych ciążących na nim opłat, związanych
    z używaniem lokalu.
    Jeżeli do 10 dnia danego miesiąca nie nastąpi zapłata czynszu,
    umowa ulega rozwiązaniu w dniu 11- tego miesiąca bez konieczności jej
    wypowiadania. Wynajmująca może także rozwiązać umowę przed terminem,
    bez wypowiedzenia, jeśli Najemca używa lokalu niezgodnie z umową.
    § 9
    W przypadku przebywania w lokalu ( nie oddania kluczy) po rozwiązaniu
    umowy najmu, Najemca zapłaci podwójny czynsz za ten okres.

    § 11
    Najemca zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu i porządku domowego.
    § 12
    Wszelkie zmiany treści tej umowy wymagają formy pisemnej-aneksu
    pod rygorem nieważności.
    § 13
    W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy
    kodeksu cywilnego a ewentualny spór rozstrzygają sądy powszechne
    w Krakowie.
    § 14
    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
    po jednym dla każdej ze stron.

  • 2. Data: 2006-07-14 09:32:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kondi wrote:
> [...]
    > mieszkac razem to ona podniesie stawke o 50 zl (calosc, nie na osobe)
    > kumpel przyjal to do wiaodmosci i zgodzil sie,

    Wg. poniższej umowy on tylko nie może lokalu podnajmować. Natomiast ktoś
    może u niego mieszkać - żaden problem.

    [ciach]

> [...]
    > potwierdzenia - kobieta mowila, ze niepotzrebne, bo w koncu musza sobie
    > ufac, a ze kumpel mlody i naiwny to sie na wszystko godzil, w umowie

    Oooops... To BARDZO niedobrze.

    Niech choć jakoś nagra jej potwierdzenie, że zapłacił.

    > jest o zerwaniu umowy natychmiast jak nie zaplaci, a ze mieszka dalej
    > czy mozna to traktowac ze widac zaplacil skoro go nie wyrzucila
    > wlasiccielka mieszkania?

    Wg. umowy właściciela może, ale nie musi. Więc to nic nie znaczy.

    Zawsze może zeznać, że poprosił ją o zwłokę w zapłacie a ona, mając
    'dobre serce', przystała.

    Kasy bez pokwitowania się NIE daje.

    Gotówką - tylko za pokwitowaniem. Albo przelewy.

  • 3. Data: 2006-07-14 09:34:48
    Od: kondi <k...@g...pl>

    aha dodatkowo

    § 2
    Umowa zostaje zawarta na okres jednego roku tj. od 1.06.2006 r. do dnia

    wkleilem bo umowa z jednej strony na rok, z drugiej data wpisana pzrez
    wlascicielke nie jest na rok tylko, na 10 miesiecy

  • 4. Data: 2006-07-14 10:38:17
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wg. poniższej umowy on tylko nie może lokalu podnajmować. Natomiast ktoś
    > może u niego mieszkać - żaden problem.

    wlasciciele mieszkania robia w tej chwili straszne problemy, kumpel woli
    zmienic lokal bo umowa do koncakwietnia, z inetrnetu zaloza wylacznie na
    rok minimum, a kobieta nie zgodzi si eo przedluzenie umowy ze wzgledu na
    jego dziewczyne, a bez internetu znajomy nie moze pracowac

    > [ciach]

    > Oooops... To BARDZO niedobrze.
    >
    > Niech choć jakoś nagra jej potwierdzenie, że zapłacił.

    > Kasy bez pokwitowania się NIE daje.
    >
    > Gotówką - tylko za pokwitowaniem. Albo przelewy.

    kobieta bardzo mocno nalegala zeby nie placic przelewem, wydaje nam sie,
    ze ona nie zglosila umowy do urzedu skarbowego i prawde mowiac na to
    liczymy, czy mozna jej zagrozic zgloszeniem do us zeby odstapila od
    umowy najmu, czy dajmy na to9 ma na to kilka miesiecy i jesli kumpel
    teraz jej zagrozi to ona spokojnie pojdzie, zglosi i z tego punktu nici?

  • 5. Data: 2006-07-14 10:38:26
    Od: g...@g...pl

> [...]
    > umowy najmu, czy dajmy na to9 ma na to kilka miesiecy i jesli kumpel
    > teraz jej zagrozi to ona spokojnie pojdzie, zglosi i z tego punktu nici?

    Nie wiem czy US obowiazuje to samo prawo :)), ale w moim US jest tak, ze jesli
    wybierasz zasady ogolne (a nie ryczalt), to nic nie zglaszasz (w sensie umowy),
    tylko skladasz PIT 5 w momencie, kiedy przekroczysz kwote wolna - okolo 2789 zł.
    A jak chcesz na ryczalt, czyli mniejszy %, to trzeba zglosic fakt w US, a nie
    umowe.
    Jesli wynajmujecie juz kilka miesiecy - to niestety powinna juz zlozyc jakis
    PIT-5, bo kwota wolna zostala przekroczona.

  • 6. Data: 2006-07-14 17:55:24
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik kondi napisał:
    > aha dodatkowo
    >
    > § 2
    > Umowa zostaje zawarta na okres jednego roku tj. od 1.06.2006 r. do dnia

    a od kiedy to kwiecien ma 31 dni? :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-07-14 18:24:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kondi [###k...@g...pl.###] napisał:

    Ależ z tej umowy wcale nie wynika prawo właścicielki mieszkania do
    podniesienia czynszu tylko z tego tytułu, że ta dziewczyna tam zamieszka.
    Zwłaszcza, że przecież chłopak pokrywa koszty mediów wg stanu liczników.
    Wysłać właścicielkę na drzewo z jej pomysłem i zapytać, czy ewentualnie chce
    to ustnie uzgodnione 50 zł, bo jak nie chce, to nic nie dostanie.

  • 8. Data: 2006-07-15 04:40:10
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Wysłać właścicielkę na drzewo z jej pomysłem i zapytać, czy ewentualnie chce
    > to ustnie uzgodnione 50 zł, bo jak nie chce, to nic nie dostanie.

    wszyscy doskonale to wiedza, natomiast kumpel mi opowiadal jak to sie
    odbywalo z ich dwojka podczas rozmowy, wlascicielka prawie placzliwym
    glosem pytala si eich czemu chca pogorszyc jej warunki, ze ebda 2 osoby,
    a ona nic z tego nie ebdzie miala :)

    w kazdym razie w umowie jest napisane, ze nie moze kumpel podnajmowac,
    znajoma nie ma dochodu wiec oficjalnie nie ma srodkow, zeby na
    mieszkanie placic, ale co bedzie jak dostanie jakas kase? w tej chwili
    chodzi o to, zeby ktos mi napisal, czy w tym lokalu moze legalnie
    zamieszkac dziewczyna mojego znajomego - slub nie wchodzi na razie w
    gre, wiec nie sa rodzina

    druga bardziej istotna rzecz to pytanie jak zerwac te umowe i czy za
    zerwanie nie groza jakies konsekwencje, gdzies mi sie kiedys obilo o
    uszy o utraconych korzysciach, nie wiem czy ona moze zadac sobei
    peniedzy za te kilka miesiecy, a przynajmneij do momentu kiedykogos nie
    znajdzie?

    prawdziwym powodem podwyzki jest to, ze oni zyja bez slubu, wielokrotnie
    im to sugerowano

  • 9. Data: 2006-07-15 13:57:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kondi [###k...@g...pl.###] napisał:

> [...]
    > odbywalo z ich dwojka podczas rozmowy, wlascicielka prawie placzliwym
    > glosem pytala si eich czemu chca pogorszyc jej warunki, ze ebda 2 osoby,

    Niech się powiesi albo przyjmie te 50 zł.

> [...]
    > chodzi o to, zeby ktos mi napisal, czy w tym lokalu moze legalnie
    > zamieszkac dziewczyna mojego znajomego - slub nie wchodzi na razie w

    Może tam bywać. Jak długo, to już sprawa głownie tej dziewczyny i Twojego
    kolegi. I po prostu nie ma o czym dyskutować. Co Ty z tym podnajmem? Jak go
    przychodzi odwiedzić, to też jej podnajmuje ten metr pod krzesło?

> [...]
    > uszy o utraconych korzysciach, nie wiem czy ona moze zadac sobei
    > peniedzy za te kilka miesiecy, a przynajmneij do momentu kiedykogos nie

    No to ustal ostatecznie, o co Ci chodzi. Jak chcecie zerwać tę umowę, to
    wyjaśnijcie właścicielce, że ma na piśmie tych dodatkowych 200 zł zażądać.
    jak zażąda, to ona wypowie umowę, a nie Twój kolega i po sprawie.

    > prawdziwym powodem podwyzki jest to, ze oni zyja bez slubu, wielokrotnie
    > im to sugerowano

    I za 200 zł sumienie właścicielki lokalu można kupić? :-)

  • 10. Data: 2006-07-15 15:45:05
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > kolegi. I po prostu nie ma o czym dyskutować. Co Ty z tym podnajmem? Jak go
    > przychodzi odwiedzić, to też jej podnajmuje ten metr pod krzesło?

    nie jestesmy prawnikami, zadne z nas i zadnego prawnika nie znamy, na
    tej rozmowie, ktorasieodbyla niedawno, wlascicielka z wlascicielem
    powiedzieli ze jesli kolezanka sie wprowadzi, to znajomy bedzie jej
    podnajmowal w zwiazku z czym oni sobie tego nie zycza i traktuja to jako
    zerwanie umowy i oczekuja wynagrodzenia za to, do tego mowia, ze te
    sprawe bez problemu da sie w sadzie udowodnic, ale oni ida koledze na
    reke i chca potraktowac to lagodnie

    dlatego kumpel musi byc pewny i dokladnie wszystko im powiedziec, zeby
    ich zgasic

> [...]
    > jak zażąda, to ona wypowie umowę, a nie Twój kolega i po sprawie.

    > I za 200 zł sumienie właścicielki lokalu można kupić? :-)

    mowia o zerwaniu umowy, bo wlasciciele im powiedzieli to co napisalem
    wyzej, a kumplowi sie nie usmiecha mieszkac samemu do konca kwietnia,
    tym bardziej ze zostalo jeszcze 8 miesiecy, a wszelkie umowy promocyjne
    na internet, czy telefon czy kablowke podpisuje sie na rok, wlasciciele
    zapowiedzieli ze nie zgadzaja sie na podpisanie dluzszej umowy z tym
    chlopakiem, bo oni "wiedza ze on bedzie ich oszukiwal i ze kolezanka
    bedzie mieszkac chciala z nim" znajomi doszli do wniosku ze poszukaja
    sobie innego mieszkania i od razu podpisza umowe na minimum rok (znam
    ich jakis czas, oboje sa spokojni i chca odlozyc kase na swoje wlasne
    mieszkanie na kredyt i dlatego interesuje ich mieszkanie w cudzym przez
    2 do 3 lat, traktowanie go jak swojego, a nie tulanie sie jak studenci
    rok po roku w innym mieszkaniu), do tego w drzwiach jest dosc
    specyficzny zamek i wlascicielka ma dodatkowy komplet kluczy, a nie
    mozna ich tak sobie po prostu dorobic oficjalnie, wiec na 2 osoby
    musieliby miec jeden klucz tylko

    na razie jesli dobrze rozumiem, to sprawa wyglada tak, ze kolega ma
    zazadac na pismie informacj o podwyzce zwiazanej z przebywaniem tam jego
    dziewczyny, a takie pismo ma potraktowac jako zmiane waryunkow umowy
    tak? kobieta straszy, ze pojdzie do sadu jesli kumpel sie zechce
    wyprowadzic przed kwietniem, dla prawnika moze to wyglada smiesznie, ale
    nie dla informatyka i stydentki pedagogiki

    nie wiem czy mozna kupic sumienie wlasicieli za 200 zl, kumpel boi sie
    ze kasa to poczatek problemow, jesli zaplaca beda kolejne zadania