  • 1. Data: 2006-07-14 09:00:52
    Temat: wynajme mieszkania - jak najbezpieczniej?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    czytajac rozne watki, na temat wynajmowania komus mieszkania czlowekowi
    deba wlosy staja jak sie mozna na tym przejachac, mam zatem pytanie, jak
    najbezpieczniej to zrobic?

    narazie co mi do glowy przychodzi, to albo nic nie podpisywac, i w razie
    czego nieplacacego lokatora wystawic za drzwi i niech wtedy on udowadnia
    ze mieszkal w moim mieszkaniu, co jest o tyle niebezpieczne ze jak
    sasiedzie jednak potwierdza ze tam mieszkal to jeszcze skarbowka wejdzie
    na leb

    drugie co mi do glowy przychodzi to jednoczesnie z podpisaniem umowy
    najmu, podpisac umowe wypowiedzenia, bez konkretnej daty i w razie czego
    wstawic odpowiednia date, jednak czy wtedy taki lokator musi opuscic
    mieszkanie nawet jak nie chce i jest "okres ochronny"? czy moze olac takie
    podpisane przez siebie wypowiedzenie i miec mnie w przyslowiowej dupie, a
    ja nicc nie bede mogl zrobic aby odzyskac lokal i jednoczesnie bede musial
    placic za niego?

    moze sa jakies inne sprawdzone metody, bo mimo wszystko nie usmiecha mi
    sie placic za 2 mieszkania i nie miec z tego zysku i jeszcze utrzymywac
    jakiegos darmozjada?

    pozdrawiam
    szerszen

  • 2. Data: 2006-07-18 06:53:01
    Temat: Re: wynajme mieszkania - jak najbezpieczniej?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    i jak nic nikt ciekawego nie doradzi w tej sprawie??

  • 3. Data: 2006-07-18 11:17:24
    Od: "Rafał Bogusławski" <y...@W...gazeta.pl>

    Też liczyłem na jakieś praktyczne porady. Ja jestem właściwie w gorszej
    sytuacji, bo u mnie "mleko już się rozlało", tzn trafiłem na liokatorów
    którzy nieustająco mają problemy (he he) z zapłata, w tej chwili wiszą mi na
    ok. 5000 i dług rośnie. Czy ktoś mógłby mi doradzić jak napisać pismo do
    sądu o eksmisję lokatorów i ewentualnie drugie pismo o ściąganie długu przez
    komornika? Czy mogę to napisać "własnymi słowami" i po prostu złożyć w
    biurze podawczym sądu rejonowego, czy takie pisma musi mi napisać prawnik?
    No i czy w ogóle mam szansę na to by komornik wszedł na konto takiego dłu
    żnika? Ten lokator to rozwiedziona kobieta z dwójką dzieci, diabeł a raczej
    nadmiar dobrego serca mnie podkusił żeby jej wynająć chociaż mnie ostrzegano
    że mogą być kłopoty. Kobieta ma własną firmę, marną bo marną, ale ma - czy
    komornik może jej zablokować konto firmowe?