  • 11. Data: 2022-01-14 17:01:42
    Temat: Re: prePegasus?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2022 o 11:15, J.F pisze:

    > Byloby ciekawe, gdyby bylo prawdziwe.
    > A czy jest prawdziwe ... dziwne by bylo gdyby bylo prawdziwe :-)

    Niby tak, bo chyba popłynął, ale z perspektywy czasu byłoby dziwne gdyby
    go nie próbowali zastraszyć...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 12. Data: 2022-01-17 20:34:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2022 17:01:42 +0100, Shrek wrote:

    > Niby tak, bo chyba popłynął, ale z perspektywy czasu byłoby dziwne gdyby
    > go nie próbowali zastraszyć...

    Moze nie chcieli - nie kazdego musza zastraszac.

    Natomiast od technicznej strony ... byloby to dziwne,
    wiec nie bardzo wierze.

    Ale kto wie, na co ta nowoczesna technika pozwala ...

    J.

  • 13. Data: 2022-01-18 08:28:58
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.01.17 o 20:34, J.F pisze:

    > Moze nie chcieli - nie kazdego musza zastraszac.
    >
    > Natomiast od technicznej strony ... byloby to dziwne,
    > wiec nie bardzo wierze.
    >
    > Ale kto wie, na co ta nowoczesna technika pozwala ...

    Jest bardzo dużo programów pozwalających zdalnie zarządzać komputerem,
    czyli też smartfonem. Zależy też od systemu operacyjnego w telefonie.
    Pegasus to tylko taka innowacyjna technika instalacji w urządzeniu.
    Inne programy mają równie wyrafinowany sposób instalacji.

    Producenci programów już głowią się, co zrobić, aby jednak ślady nie
    zostawały, producenci systemów operacyjnych głowią się jak zrobić, aby
    jednak slady były.

  • 14. Data: 2022-01-23 10:40:05
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > wysłanie silnego impulsu elektromagnetycznego, ale to by usunięto dane
    > ze wszystkich urządzeń w danym rejonie, i to wszystkich, a nie tylko
    > zdjęć obejmujących dane miejsce.
    >
    > Co z aparatami? O ile komórka ma połączenie z siecią, to taki aparat
    > nie. Oczywiście może być coś, o czym nie wiem, ale jedynym realnym
    > sposobem wydaje mi się umieszczenie jakiegoś silnego światła w
    > niewidzialnej dla człowieka, a widzialnej dla aparatu cyfrowego strefie
    > widma, co powodowałoby "prześwietlenie" zdjęcia. Ale nie mam zielonego

    Gadające głowy w politycznym programie dyskusyjnym w jednym z wielu
    mediów ogólnopolskich/internetowych powiedziały, że operator GSM ma
    pełną kontrolę nad urządzeniem włączonym do ich sieci. Taki operator GSM
    może zainstalować *pegasusa* lub cokolwiek innego. Operator może
    włączyć/wyłączyć urządzenie, wysłać komunikat, wyłączyć. Karta SIM nie
    jest potrzebna. Oczywiście warunek oczywisty: bateria zasilająca musi
    mieć trochę energii i urządzenie musi być w zasięgu BTS nawet w roamingu.
    Czy jakiś spec od telekomunikacji czytelnik pl.soc.prawo może to
    potwierdzić ?

    Ciekawa funkcja, ma google/android. Google jest w stanie uruchomić
    dzwonek telefonu nawet w telefonie bez karty SIM. Funkcja "znajdź
    telefon" po zalogowaniu na konto google w komputerze.

  • 15. Data: 2022-01-23 12:32:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 20:34, J.F pisze:

    > Moze nie chcieli - nie kazdego musza zastraszac.
    >
    > Natomiast od technicznej strony ... byloby to dziwne,
    > wiec nie bardzo wierze.

    W to że mu zdalnie telefon wyłączali też nie bardzo. W to że za nim
    łazili? Dziwne by było gdyby nie łazili. Przecież kulsony darmowe som.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.