  • 1. Data: 2004-09-30 17:27:01
    Temat: popełniłam przestępstwo
    Od: "Ania" <ania_ww[nospam]@op.pl>

    Kilka lat temu popełniłam błąd i postąpiłam niezgodnie z prawem. W zeszlym
    roku (pięć lat po fakcie) dostałam wezwanie do prokuratury gdzie złożyłam
    zeznania (zgodnie z tym co pamiętałam) a pani prokurator poradzila mi bym
    napisała wnisek o warunkowe umorzenie. Odbyły się dwa posiedzenia, które
    niczego nie wniosły, a potem trzecie po którym decyzja była taka by nie
    umażać. Od początku przyznałam się do winy i byłam gotowa oddać pieniądze o
    które się wtedy wzbogaciłam (400zł), decyzja sądu była dla mnie szokiem.
    Dlaczego nie przychylił się do mojej prośby??

    Oprócz mnie było trzech współwinnych. Nie chcę nikogo oceniać bo wszyscy
    popełniliśmy ten sam błąd ale o ile mnie kosztowało to b.dużo zdrowia o tyle
    mam wrażenie że po reszcie spływało to jak po kaczce, mieli już przestępstwa
    na koncie. Mam kilka pytań:
    1. czy mogę wnieść apelację by rozpatrzono mój wniosek indywidualnie?
    2. ile razy można się odwoływać i czy to ma w ogóle sens?
    3. jeśli dojdzie do rozprawy i zapadnie wyrok to czy dowie sie moj
    pracodawca? nie pracowałam będąc w prokuraturze i na akcie oskarżenia
    widnieję jako bezrobotna czy sąd mimo to mnie "znajdzie" i wyśle wyrok do
    pracy?

    Prosze o wskazowki co mam zrobic ewentualnie kontakt do adwokata z W-wy
    który podjałby sie mnie bronic.
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-09-30 17:48:30
    Temat: Re: popełniłam przestępstwo
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Ania napisał:

    > umażać. Od początku przyznałam się do winy i byłam gotowa oddać pieniądze o
    > które się wtedy wzbogaciłam (400zł), decyzja sądu była dla mnie szokiem.

    > Dlaczego nie przychylił się do mojej prośby??

    Przestępstwo przestępstwem .. to, że minął czas nic nie oznacza ...
    załóżmy , że przestępstwo popełnione przez ciebie w skali od 1 do 10 w
    zakresie szkodliwości społecznej wynosi 2 ... Morderstwo 8 ... Uważasz,
    że tylko dlatego, że minęło ileś lat morderca nie powinien odpowiedzieć
    za swój czyn ...
    Mwisz o okolicznościach "łagodzących" , które sąd może wziąć pod uwagę
    ... przyznałaś się, wyjasnienia składasz ... ułatwiasz śledztwo ...
    Sąd podją decyzję, że skoro popełniłaś przestępstwo, winnaś być za nie
    ukarana ... (zastanawiałbym się nad przedawnieniem, ale nic konkretnego
    nie napisałaś ... choć artykuł KK z którego cie oskarżają) ...

    > 1. czy mogę wnieść apelację by rozpatrzono mój wniosek indywidualnie?

    Jeśli działaliśćie wspólnie/w porozumieniu to nie widzę takiej potrzeby,
    choć istnieje możliwość wyłączenia tej sprawy do odrębnego postępowania
    ... wszystko zależy od okoliczności ... - za mało szczegółów ...

    > 2. ile razy można się odwoływać i czy to ma w ogóle sens?

    Do momentu kiedy skończy się możliwość odwoływania (instancje) ...
    Pytanie jednak mi sie nasuwa - od czego sie chcesz odwolywac ?
    Powiedzialas POPELNILAM PRZESTEPSTWO ... chcesz sie odwolac od tego, ze
    zostaniesz za nie ukarana ?

    > 3. jeśli dojdzie do rozprawy i zapadnie wyrok to czy dowie sie moj
    > pracodawca?

    Jesli wyrok zostanie opublikowany w prasie (moze byc) to moze sie dowie
    ... Jesli z jakiejs przyczyny poprosi cie o zaswiadczenie o
    niekaralnosci - moze sie dowiedziec ... Jesli podczas postepowania
    zazyczy sobie ktos wywiadu srodowiskowego i np dzielnicowy wpadnie ci do
    domu - pracy - moze sie dowiedziec, ze jakies postepowanie ma miejsce ...

    > nie pracowałam będąc w prokuraturze i na akcie oskarżenia
    > widnieję jako bezrobotna czy sąd mimo to mnie "znajdzie" i wyśle wyrok do
    > pracy?

    A jaki mialby cel ? Chyba ze wyrokiem zakaze ci np prowadzenia jakiejs
    dzialalnosci , pracy w jakims charakterze ...

    > Prosze o wskazowki co mam zrobic ewentualnie kontakt do adwokata z W-wy
    > który podjałby sie mnie bronic.

    Bronic przed czym ? Sama twierdzisz ,ze jestes winna ... ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-09-30 20:52:47
    Od: szpakuu <g...@l...spammer>

    Ania wrote:

    > Od początku przyznałam się do winy i byłam gotowa oddać pieniądze
    > o które się wtedy wzbogaciłam (400zł), decyzja sądu była dla mnie szokiem.

    Cienka sprawa - 400 zł.
    Nie ma się czym podzielić z prokuratorami i sędziami.
    Gdyby tak 40 milionów to w polskich realiach sprawę by (jak zwykle)
    umorzono. A tak to można i parę lat dostać.

    --
    g...@l...spammer

  • 4. Data: 2004-10-01 04:23:38
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik szpakuu napisał(a) w wiadomości news:cjhrmi$cdm$1@inews.gazeta.pl:

    > Cienka sprawa - 400 zł.
    > Nie ma się czym podzielić z prokuratorami i sędziami.
    > Gdyby tak 40 milionów to w polskich realiach sprawę by (jak zwykle)
    > umorzono. A tak to można i parę lat dostać.

    Bredzisz.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-10-01 07:39:41
    Od: "Ania" <ania_ww[nospam]@op.pl>

    Ja doskonale rozumiem ze czas nie zwalnia mnie z odpowiedzialnosci za to co
    zrobilam, ale ja jestem dzis innym czlowiekiem. Wtedy bylam gowniara, dzis
    mam meza male dziecko. Co wiecej ja chce poniesc kare. We wniosku
    zaznaczylam ze chce oddac te pieniadze, odpracowac spolecznie czy zrobic
    cokolwiek innego.

    Art. 27. § 1. Postępowanie karne można warunkowo umorzyć, gdy stopień
    społecznego niebezpieczeństwa czynu nie jest znaczny, okoliczności jego
    popełnienia nie budzą wątpliwości, a postawa sprawcy nie karanego za
    przestępstwo, jego właściwości i warunki osobiste oraz dotychczasowy sposób
    życia uzasadniają przypuszczenie, że pomimo umorzenia postępowania będzie
    przestrzegał porządku prawnego, w szczególności nie popełni ponownie
    przestępstwa.

    > Jeśli działaliśćie wspólnie/w porozumieniu to nie widzę takiej potrzeby,
    > choć istnieje możliwość wyłączenia tej sprawy do odrębnego postępowania
    > ... wszystko zależy od okoliczności ... - za mało szczegółów ...

    Owszem dzialalismy w porozumieniu...

> [...]
    > Pytanie jednak mi sie nasuwa - od czego sie chcesz odwolywac ?
    > Powiedzialas POPELNILAM PRZESTEPSTWO ... chcesz sie odwolac od tego, ze

    Chce sie odwolac od decyzji o nieumazaniu postepowania. Wierze ze spelniam
    warunki osoby ktora na to zasluguje...

> [...]
    >
    > Bronic przed czym ? Sama twierdzisz ,ze jestes winna ... ;)
    >
    > -- Czy Twoim zdaniem tylko niewinni zasluguja na obronce?? Fajnie by bylo
    bo wszyscy winni ale bogaci siedzieliby w pierdlu zamiast wynajmowac
    drogiego adwokata. Nie byloby afer o kyorych slyszymy w TV ani recydywy!!

  • 6. Data: 2004-10-01 09:45:44
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > mam meza male dziecko. Co wiecej ja chce poniesc kare. We wniosku
    > zaznaczylam ze chce oddac te pieniadze, odpracowac spolecznie czy zrobic

    w takim razie oddaj te pieniadze /jesli masz komu/ a nie czekaj az sad Ci
    kaze naprawic szkode. sprobuj dogadac sie z pokrzywdzonym itd itp.

    pogadaj z prokuratorem, ze chcesz dobrowolnie poddac sie karze

    akt oskarzenia został juz wniesiony ??? jesli tak to jaki art ????
    napisz cos wiecej to moze pomozemy

    pozdr
    Łukasz

  • 7. Data: 2004-10-01 10:31:01
    Od: "Ania" <ania_ww[nospam]@op.pl>

    to art 278 kk
    prokurator powiedziała że skoro przestępstwo zostało popełnione to nie może
    zapomniec o sprawie, choć była pomocna i to ona powiedziała że powinnam
    zlozyc wniosek o war. umorzenie. Była zreszta pewna że się uda...

    akt oskarżenia został wniesiony. Czekam na uzasadnienie decyzji by odwołac
    się. To dla mnie b.ważne bo wyrok uniemożliwi mi pracę w wyuczonym zawodzie.
    czy pisać to we wniosku, czy sąd weżmie to pod uwagę??

    Bardzo prosze o radę

  • 8. Data: 2004-10-01 11:36:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzyttkownik Ania <ania_ww[nospam]@op.pl> w poscie
    news:cjjbrq$5pe$1@news.onet.pl napisal, co nastepuje:

    . To dla mnie b.ważne bo wyrok uniemożliwi mi pracę w
    > wyuczonym zawodzie. czy pisać to we wniosku, czy sąd weżmie to pod
    > uwagę??

    1. odpowiadaj POD postem
    2. dlaczego uniemozliwi ? Co to za zwod ?
    3. sad umarza warunkowo postepowanie wyrokiem i dane o tym trafiaja do KRK

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 9. Data: 2004-10-01 19:19:55
    Od: "Ania" <ania_ww[nospam]@op.pl>

> [...]
    > 2. dlaczego uniemozliwi ? Co to za zwod ?
    > 3. sad umarza warunkowo postepowanie wyrokiem i dane o tym trafiaja do KRK

    Moj zawod zwiazany jest z bankowoscia.

    3. sad umarza warunkowo postepowanie wyrokiem i dane o tym trafiaja do KRK
    Czy ma rozumiec ze tak czy inaczej moja kariera w tym kierunku jest
    niemożliwa??

  • 10. Data: 2004-10-01 20:13:34
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Ania <ania_ww[nospam]@op.pl> w poscie
    news:cjkarh$gis$1@news.onet.pl napisal, co nastepuje:

    > Moj zawod zwiazany jest z bankowoscia.
    >
    > 3. sad umarza warunkowo postepowanie wyrokiem i dane o tym trafiaja
    > do KRK Czy ma rozumiec ze tak czy inaczej moja kariera w tym kierunku
    > jest niemożliwa??

    1. Dane trafiaja do KRK - chociaz nie jest to to samo co prawomocne
    skazanie. Jesli uprawniony pracodawca wystapi z zapytaniem do KRK to dowie
    sie o warunkowym umorzeniu - chociaz jesli gdzies tam jest napisane, ze
    "osoby skazane prawomocnym wyrokiem nie moga pracowac tu i tu" to Ciebie to
    nie dotyczy.

    2. dane nie trafiaja tam na zawsze - po pewnym czasie sa usuwane (chyba
    okres proby + pol roku)

    3. sama napisalas, ze musisz PONIESC KARE - poniesc kare nie znaczy tyle, ze
    jakies tam postepowanie sie odbedzie. Kara to kara ze wszystkimi jej
    konsekwencjami - takze perturbacjami w zyciu zawodowym... - niestety

    Pozdrawiam
    SDD