  • 1. Data: 2004-09-30 15:10:08
    Temat: Kanarzy - nadgorliwość ?
    Od: "LJ" <l...@g...pl>

    Witam !
    W dniu dzisiejszym miałem nieprzyjemną przygodę w popularnymi w komunikacji
    miejskiej 'kanarami'. Otóż jest kawałek tekturki, z jednej strony zdjęcie +
    znaczek, który się wymienia, zaś z drugiej strony trzeba wpisać imie,
    nazwisko i adres zamieszkania, co nazywa się popularnie "przejazdówką". W
    swojej przejazdówce nie miałem wpisanego adresu zamieszkania, za co
    otrzymałem mandat(?), opłate dodatkową (?) - nie wiem, gdyż nigdzie nie jest
    napisane, co to właściwie jest - o wysokości 25 zł i 20 groszy, lub po
    upływie tygodnia 36 zł. Podstawa nałożenia opłaty to "bilet niewypłeniony".
    Panowie kontrolerzy, a było ich trzech odmówili okazania legitymacji
    uprawniających do kontroli mimo, że w prawach pasażera jest wyraźnie
    napisane: "8. Pasażer ma prawo żądać od kontrolera okazania uprawnień do
    prowadzenia kontroli - legitymacji kontrolera." Podczas kontroli biletów
    owszem legitymacje posiadali, jednakże gdy rozpoczeli pisanie mandatu i
    oglądanie mojego biletu miesięcznego, schowali je i nie okazali mi ich,
    pomimo moich prosb. Cała czas słyszałem tylko mój nr służoby to aresen2004,
    zaś legitymacji nie zobaczyłem. Po wypisaniu mandatu otrzymałem swoją
    sieciówkę spowrotem pomimo, że jest napisane wyraźnie: "Przepisy porządkowe
    obowiązujące w miejskiej komunikacji zbiorowej w Gorzowie Wlkp. Uchwała Nr
    XXII/239/2003 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 30 grudnia 2003r. §24.2.
    Bilety okresowe nieczytelne, zniszczone, bez zdjęcia posiadacza, jego
    imienia i nazwiska, adresu zamieszkania (nie dotyczy biletów na okaziciela)
    i do których istnieje podejrzenie fałszerstwa (dotyczy również biletu
    jednorazowego), są nieważne i podlegają zatrzymaniu przez kontrolera za
    pokwitowaniem." Czyli wg przepisów, na które sami się powołali, pisząc
    mandat powinni mi sieciówke zabrać i wystawić pokwitowanie a nie zrobili
    tego. Dodam jeszcze, że nigdzie się nie podpisałem, pomimo nalegać
    kontrolerów. Na koniec chciałbym wspomnieć, o ile ma to coś do rzeczy, że 17
    lat skończe za 2 miesiące. Chciałbym prosić o rade, co zrobić dalej ? Myślę,
    żeby złożyć skargę na tego kontrolera - wszak 2 paragrafy zostały złamane.
    Raz nie chciał mi okazać swojej legitymacji, dwa nie zabrał mojej sieciówki
    za pokwitowaniem, pomimo, że powinien tak zrobić. Jednakże mam wątpliwości -
    ich było trzech, ja sam, argument, o tym, że nie chcieli okazać legitymacji
    uprawniającej do kontroli mogą oni łatwo obalić. Sprawa wygląda o tyle
    dziwnie, że miałem wykupiony bilet, uprawnienia do ulgi - zaś musze jeszcze
    coś płacić. Czy naprawde w takich wypadkach nie można zastosować zwykłego
    pouczenia ? Nie dopisałem tego adresu, przez zwykłe niedopatrzenie, błąd
    ludzki, a bilet miesięczny za 32 zł kupiłem. Cała rzecz działa się dziś w
    gorzowskim MZK. Prosiłbym jeszcze raz o jakaś rade i pomoc co zrobić dalej.
    Pozdrawiam seredecznie grupowiczów.
    LJ

  • 2. Data: 2004-09-30 15:39:18
    Temat: Re: Kanarzy - nadgorliwość ?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ludzki, a bilet miesięczny za 32 zł kupiłem. Cała rzecz działa się dziś
    > gorzowskim MZK. Prosiłbym jeszcze raz o jakaś rade i pomoc co zrobić

    nie maja dowodu ze nie miales wypelonionego biletu,(bo nie zabrali)
    wypelnij go teraz a skoro nie podpisales mandatu to jest niewazny.
    TYlko sie nie przyznawaj do tego ze nie miales adresu, to oni Ci musza
    udowodnic wine (nie mowiac ja widzialem ze nie ma adresu). Jezeli bys byl
    gdziekolwiek wzywany zaprzeczaj, zrob znich totalnych debili.

    acha i nie sluchaj Ola Kwasniaka, to kanar.

    P.

  • 3. Data: 2004-09-30 15:46:35
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > gdziekolwiek wzywany zaprzeczaj, zrob znich totalnych debili.
    > acha i nie sluchaj Ola Kwasniaka, to kanar.

    Ty idiota jesteś , czy jak ???
    Lecz sie ;>

    Jak można zrobić coś, co już jest zrobione bez udziału osób trzecich ...
    tam tylko takich przyjmują ;>

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 4. Data: 2004-09-30 15:56:36
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemek R. wrote:
    > nie maja dowodu ze nie miales wypelonionego biletu,(bo nie zabrali)

    coś w tym jest...
    ale ich jest dwóch

    > wypelnij go teraz a skoro nie podpisales mandatu to jest niewazny.

    1. to nie jest mandat
    2. podpis nie ma nic do 'ważności'

    KG

  • 5. Data: 2004-09-30 16:01:14
    Od: "LJ" <l...@g...pl>

    > coś w tym jest...
    > ale ich jest dwóch

    Było ich trzech - gwoli ścisłości.

    > 1. to nie jest mandat

    Tylko, co ? Opłata dodatkowa ?? Nigdzie na tym świstku nie ma napisane co to
    właściwie jest.

    > 2. podpis nie ma nic do 'ważności'

    Z tego co się orientuje, nie podpisanie mandatu jest jednoznaczne z tym, że
    się z nim nie zgadzam.

    LJ

  • 6. Data: 2004-09-30 16:03:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    LJ wrote:
    > Tylko, co ? Opłata dodatkowa ?? Nigdzie na tym świstku nie ma napisane co to
    > właściwie jest.

    Wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
    Mandat to forma nałożenia grzywyny za wykroczenie. Takiego nie popełniłeś.

    > Z tego co się orientuje, nie podpisanie mandatu jest jednoznaczne z tym, że
    > się z nim nie zgadzam.

    Mandatu tak, ale Ty go nie dostałeś.

    KG

  • 7. Data: 2004-09-30 16:07:24
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik LJ napisał:

    > Tylko, co ? Opłata dodatkowa ?? Nigdzie na tym świstku nie ma napisane co to
    > właściwie jest.

    Jest ... Wezwanie do zapłaty ...

    > Z tego co się orientuje, nie podpisanie mandatu jest jednoznaczne z tym, że
    > się z nim nie zgadzam.

    Piłeś coś dzisiaj ?
    To jest wezwanie do zapłaty ...

    Archiwum googli nadal działa, nikt serwerowi okładu z ogórków i magnesów
    nie zrobił ...

  • 8. Data: 2004-09-30 16:08:42
    Od: "LJ" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjhap0$o2f$3@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jest ... Wezwanie do zapłaty ...

    Miło wiedzieć. Może ktoś pomyślałby i słowa "wezwanie do zapłaty" wstawiłby
    na ten świstek.

    > Piłeś coś dzisiaj ?
    > To jest wezwanie do zapłaty ...

    Specjalistą od prawa nie jestem.
    LJ

  • 9. Data: 2004-09-30 16:17:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ty idiota jesteś , czy jak ???
    > Lecz sie ;>
    >
    > Jak można zrobić coś, co już jest zrobione bez udziału osób trzecich ...
    > tam tylko takich przyjmują ;>

    przeciez nic nie podpisywal a dowdodu na to ze nie bylo adresu nie maja,
    nie rozumiem o co Tobie chodzi.

    P.

  • 10. Data: 2004-09-30 16:19:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > coś w tym jest...
    > ale ich jest dwóch

    Ja mysle ze nawet sad jest na tyle bystry by wiedziec ze cokolwiek powie
    jeden kanar dwoch ktorzy z nim byli
    zawsze to potwierdzi.

    > 1. to nie jest mandat

    tyle o mandatach bylo ze mi sie tak w "dynce" zakodowalo :)

    > 2. podpis nie ma nic do 'ważności'

    ale odwolywac sie mozna nie ma dowodu, jezeli mialby bilet bez adresu
    zgodnei z ich przepisami powinni
    bilet zabrac. Wiec to kojeny argument na to ze adres byl.

    P.