  • 1. Data: 2011-04-01 19:39:40
    Temat: podatek VAT od opłaty za użytkowanie wieczyste i nadpłata wstecz 15 lat
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!

    W 2008 miasto wypowiedziało Spółdzielni opłaty za użytkowanie wieczyste
    i nowe opłaty są 13 krotnie wieksze. Sprawa dotyczy garaży. Więc żadnych
    ulg,
    wieczyste 3% a nie 1% jak za mieszkania. Rzeczoznawca wycenia jak plac w
    Warszawie.
    Spółdzielnia zaskarża ale przegrywa w SKO. Teraz sprawa w sądzie. Prawnik
    Spółdzielni
    jest raczej cienki.

    Pierwsze pismo Spółdzielni do garażowców z listopada 2010 zmienia opłaty z
    55 na 620 zł miesięcznie.
    Pod koniec marca korekta - VAT od opłaty za użytkowanie wieczyste -
    jest zero.

    Ponoć wieczyste to "jednorazowa" czynność prawna rozłożona na 99 lat,
    więc VAT się należy jak w 1994, czyli zero. Przez 99 lat.
    Ja, prosty elektryk, wygooglałem to po godzinie.
    Spółdzielnia od 1994 roku do 2010 płaci VAT, którego nie musiała płacić.

    W tej opłacie 55 zł miesięcznie od 1994 roku nie mam wiedzy, ile
    było za użytkowanie wieczyste a ile jakiś fundusz remontowy.

    Wiem, że mogę się zwrócić do Spółdzielni, ale potrzebuję niezależnej opinii.
    Nie mam rozpisanych kosztów tych 55 zł na użytkowanie wieczyste i INNE.

    Ile było opłat za użytkowanie wieczyste we Wrocławiu w 1994 roku?

    Pozdrawiam
    Feromon