  • 1. Data: 2011-04-01 19:11:19
    Temat: czy mogę nagrywać
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    nie wiem jakie jest aktualne prawo w kwestii nagrywania
    - czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)? Czy moze mi ktoś
    zabronić? (kojarzę, że musze uprzedzić). Chyba mnie nie mogą wyprosić czy
    coś?

  • 2. Data: 2011-04-01 20:35:31
    Temat: Odp: czy mogę nagrywać
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > nie wiem jakie jest aktualne prawo w kwestii nagrywania
    > - czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)?

    tak

    >Czy moze mi ktoś zabronić?

    nie

    >(kojarzę, że musze uprzedzić).

    nie

    >Chyba mnie nie mogą wyprosić czy coś?

    nie moga

  • 3. Data: 2011-04-02 14:32:22
    Temat: Re: czy mogę nagrywać
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    czy w ogóle można nagrywać? (rejestrować rozmowę lub wypowiedź)?

  • 4. Data: 2011-04-02 16:13:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 16:32, lamia pisze:
    > czy w ogóle można nagrywać? (rejestrować rozmowę lub wypowiedź)?
    >

    > "lamia"<l...@o...pl> wrote in message

    Możesz.Tylko na wszelki wypadek, jak możesz maskuj nagrywanie, bo może
    jakiś oszołom do Ciebie skoczyć.

    --
    animka

  • 5. Data: 2011-04-02 16:37:40
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    dotarłam do następującej informacji:

    "Jeśli jesteś jedną z osób biorących udział w zgromadzeniu, to możesz je
    nagrywać, podobnie jak byś mógł zapisywać wypowiedzi"
    "jeśli jesteś tam fizycznie i możesz słuchać wypowiedzi, które chcesz
    nagrać. Jeżeli tak jest to prawo nie zabrania nagrywania"

    - Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy dlatego w
    usługach trelefonicznych uprzedzają o nagrywaniu, czy z innego powodu?

  • 6. Data: 2011-04-02 16:40:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2011 18:37, lamia pisze:

    > - Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy

    A jakie znaczenie ma forma notowania, hmm?

    > dlatego w usługach trelefonicznych uprzedzają o nagrywaniu, czy z innego
    > powodu?

    Bo tak jest trendi i dżezi.

  • 7. Data: 2011-04-02 16:45:09
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    dotarłam do takej kwestii:

    "W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, co do ewentualnego naruszenia
    dóbr osobistych rozmówcy, wystarczy uzyskać jego zgodę na nagrywanie
    rozmowy.

    Zgoda rozmówcy nie musi być połączona z zachowaniem specjalnej formy, może
    być to zgoda dorozumiana - jak kontynuowanie rozmowy po wysłuchaniu
    komunikatu o możliwości jej monitorowania i nagrywania."

    niejasnej z jednego powodu: czym może być "naruszenie dóbr osobistych" w
    wyniku nagrywania rozmowy/wypowiedzi? Ktoś wie?

  • 8. Data: 2011-04-02 17:09:41
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 18:45, lamia pisze:
> [...]
    >

    > niejasnej z jednego powodu: czym może być "naruszenie dóbr osobistych" w
    > wyniku nagrywania rozmowy/wypowiedzi? Ktoś wie?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=+czym+
    mo%C5%BCe+by%C4%87+%22naruszenie+d%C3%B3br+osobistyc
    h%22+w+++wyniku+nagrywania+rozmowy%2Fwypowiedzi%3F+&
    btnG=Szukaj+w+Google&aq=f&aqi=&aql=&oq=

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-04-02 23:33:36
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=+czym+
    mo%C5%BCe+by%C4%87+%22naruszenie+d%C3%B3br+osobistyc
    h%

    "Unormowanie dóbr osobistych zostało ujęte w kodeksie cywilnym jednakże
    przepisy kc nie definiują pojęcia prawa do dóbr osobistych. Kodeks cywilny
    wskazuje jedynie w art. 23. ogólną zasadę, że dobra osobiste, wymienione w
    nim przykładowo, pozostają pod ochroną prawa cywilnego, i to niezależnie od
    ochrony przewidzianej w innych przepisach. Nie wskazuje on natomiast środków
    ochrony, a więc sankcji przewidzianych na wypadek ich naruszenia. Dobra
    osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda
    sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji,
    nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i
    racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego "

    "Kodeks cywilny nie zawiera definicji dóbr osobistych, poprzestając na ich
    przykładowym wyliczeniu. W procesach sądowych najczęściej wskazywanymi
    dobrami osobistymi są dobre imię i godność człowieka, które to składają się
    na użyte w art. 23 KC pojęcie czci."

    "Artykuł 23 KC jedynie przykładowo wymienia dobra osobiste korzystające z
    ochrony prawa, przy czym nie zawiera ani definicji pojęcia "dobro osobiste
    człowieka", ani też nie definiuje poszczególnych dóbr."

    itp itd
    dziękują animko za link do googli!

    ps:
    ponawiam pytanie: Czy mógłby ktoś podać przykład 'naruszenia dóbr osobitych'
    w wyniku nagrania rozmowy bez uprzedzenia nagrywanego? Dzięki.

  • 10. Data: 2011-04-03 08:18:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lamia wrote:
> [...]
    >
    > - Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy
    > dlatego w usługach trelefonicznych uprzedzają o nagrywaniu, czy z

    aby od razu wyeliminować debili którzy by chcieli pobluzgać sobie.

    ostatnio też uspokoiłem klienta który zaczął mi ubliżać przez telefon mówiąc
    że nagrywam rozmowy i możemy sie spotkać w sądzie jak nie zaprzestanie
    obrażania, jak nożem uciął.