  • 11. Data: 2009-07-21 20:42:06
    Temat: Re: parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:h458cs$131$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "Piter" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładając milcząco - bo nie piszesz o tym - że teren był faktycznie
    > nieogrodzony

    Na wstępie popełniłeś błąd w założeniach:

    "otwarty dla klientów i pracowników firm wynajmujących
    biura i przestrzenie magazynowe w budynku"

    Z tego da sie bez oglądania rysunku[1] wywnioskować, że teren jest ogrodzony

    [1] z rysunku widać, że jest "szlaban z wjazdem"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2009-07-21 21:27:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ogrodzony
    > [1] z rysunku widać, że jest "szlaban z wjazdem"

    Szlaban na wjeździe, to jeszcze nie ogrodzenie terenu w rozumieniu prawa
    karnego. A nic innego na tym szkicu ja nie widze. moze sam inicjator
    "zamieszania" by zajął tu stanowisko, głownie co to jest ta gruna granatowa
    linia wokół firmy i w jaki sposób wjechał na teren firmy, jeśli to coś jest
    ogrodzeniem.

  • 13. Data: 2009-07-22 04:30:10
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

    Piter zadaj sobie pytanie kim jestes, a otrzymasz odpowiedz.
    Gdyby prezesik wywalil Ci drzwi do twojego mieszkania to uszlo by mu to
    bezkarnie, bo dzisiaj on jest panem, i wszystko morze. Takie sa nasze prawa.
    Emeryt

  • 14. Data: 2009-07-22 07:14:46
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > Gdyby prezesik wywalil Ci drzwi do twojego mieszkania to uszlo by mu to
    > bezkarnie, bo dzisiaj on jest panem, i wszystko morze. Takie sa nasze

    teren jest ogrodzony, ale brama w dzień jest otwarta i jest tam kilka miejsc
    parkingowych bez podpisu i składanych słupków wiazdowych, szlaban odgradza
    wjazd na dalszą część parkingu. Chciałbym zapytać o hipotetyczną sytuację,
    właściciel terenu wynajmuje swoje powierzchnie dla sklepu, w tym parking.
    Właściciel ma zatarg ze sklepem, no to stwierdza że zakuje wszystkie auta
    stojące na parkingu, wcześniej demontując tabliczkę parking ? i co jest
    bezkarny ?

  • 15. Data: 2009-07-22 07:32:35
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Piter" <t...@o...pl> napisał

    > Miałem dzisiaj dosyć irytującą sytuację, że parkując na co prawda
    > prywatnym terenie ale teren jest otwarty dla klientów i pracowników firm
    > wynajmujących biura i przestrzenie magazynowe w budynku, ochrona na
    > polecenie prezesika, zapieła swoim łańcuchem mój skuter, zaparkowany tak,
    > że nie utrudniał ruchu, dodam jeszcze że znaku zakazu żadnego nie było,
    > od takie widzimisie prezesika

    Ma prawo mieć każde widzimisię na swoim prywatnym terenie i nic Ci do tego.
    Swoją drogą - jaki charakter miała Twoja wizyta na tym terenie - jesteś
    pracownikiem, klientem czy po prostu zaparkowałeś tam "na lewo", bo gdzie
    indziej nie było miejsca? Czy nigdy nikt nie zwracał Ci uwagi, że nie wolno
    tam parkować i uprzedzał czym to się może skończyć?
    Jakoś trudno mi uwierzyć, że wjechałeś tam bez problemu, zaparkowałeś na
    dozwolonym miejscu i od razu "skuto" Ci pojazd.

  • 16. Data: 2009-07-22 09:19:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał
    > Ma prawo mieć każde widzimisię na swoim prywatnym terenie i nic Ci do
    > tego.

    Bzdury. Blokowanie kół samochodów, unieruchamianie czy uszkadanie rzeczy w
    tym pojazdów jest zabronione przez powszechnie obowiązujące prawo. Są od
    tego wyjątki i służby prawnie określone. Teren prywatny nie jest
    eksterytorialny, obowiązuje tam prawo danego kraju.
    To, że ktoś nawet narusza czyjeś prawa na terenie prywatnym, to nie znaczy,
    że właściciel może sobie dowolnie stosować metody odwetu czy dochodzenia
    swoich interesów. Są metody dochodzenie praw, jeśli stosuje inne - wojnę
    partyzancką to może naruszyć prawo. Idąc twoim tokiem myślenia, to w
    zasadzie mógłby mu ten samochód spalić, w końcu stał na jego terenie,
    nie.... ?

  • 17. Data: 2009-07-22 09:37:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

> [...]
    > Właściciel ma zatarg ze sklepem, no to stwierdza że zakuje wszystkie auta
    > stojące na parkingu, wcześniej demontując tabliczkę parking ? i co jest

    Nie, wyłączając prawo zastawu na rzeczach w wynajmie, Właściciel popełnić
    może wykorczenie "złośliwe niepokojenie" jeśli działa przeciw osobie, a dwa:
    zakutemu posiadaczowi pojazdu służy obrona przed naruszeniem jego posiadania
    z kc w postaci przecięcia łancucha etc.

  • 18. Data: 2009-07-22 09:49:30
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 21 Lip, 15:06, "Piter" <t...@o...pl> wrote:

    > pytanie mam takie czy miał prawo unieruchomić pojazd ?

    Nie.

    > czy popełniłem jakieś
    > wykroczenie ?

    Nie popelniles.

    > czy może trzeba było wezwać policję, ta z koleji wezwałaby
    > straż pożarną do rozcięcia kłódki,

    Albo przeciac lancuch samemu.

  • 19. Data: 2009-07-22 09:55:32
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał
    >
    > Bzdury. Blokowanie kół samochodów, unieruchamianie czy uszkadanie rzeczy w
    > tym pojazdów jest zabronione przez powszechnie obowiązujące prawo.

    Nieprawda jeśli poinformujesz jako właściciel terenu o grożących
    sankcjach np. opłata 150zł za godzinę, blokada na koło w formie tablicy
    przy wjeździe to masz już pełne prawo skasować te 150zł czy założyć blokadę.

> [...]
    > partyzancką to może naruszyć prawo. Idąc twoim tokiem myślenia, to w
    > zasadzie mógłby mu ten samochód spalić, w końcu stał na jego terenie,

    Była już dyskusja na temat jakiegoś centrum handlowego chyba w Bytomiu,
    ochrona zgodnie z prawem zakłada blokady parkującym na miejscach dla
    niepełnosprawnych i kasuje za demontaż kilka stów.

  • 20. Data: 2009-07-22 09:57:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    lleeoo pisze:

    > Była już dyskusja na temat jakiegoś centrum handlowego chyba w Bytomiu,
    > ochrona zgodnie z prawem zakłada blokady parkującym na miejscach dla
    > niepełnosprawnych i kasuje za demontaż kilka stów.

    To sensacyjna wiadomość - zwłaszcza że to zgodne z prawem.

    Możesz się czymś podeprzeć?

    --
    spp