  • 1. Data: 2021-12-06 14:42:19
    Temat: obietnica
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Czy jest jakaś sankcja karna za niedotrzymanie publicznej obietnicy?

    Pytam, bo Pinokiowa dwa lata temu oburzyła się, kiedy GW opisała machloje
    Morawieckich związane z kościelnymi działkami.

    Wydała wtedy oświadczenie:
    <<w związku - jak przekazała - z "kłamliwymi pomówieniami" z artykułu "GW"
    kieruje "sprawę na drogę sądową".

    "Ponadto oświadczam, że w przypadku przystąpienia przez Gminę Wrocław do
    budowy dróg, ujętych w PZP dla tego rejonu i przebiegających przez działkę,
    która jest obecnie moją własnością, a od 2002 r. była współwłasnością,
    dokonam sprzedaży wszelkich wyodrębnionych terenów po cenie zakupu
    wynikającej z aktów notarialnych z uwzględnieniem inflacji" - zapowiedziała
    żona szefa rządu.

    "Deklaruję również, że całą otrzymaną kwotę od Gminy Wrocław przeznaczę na
    cele charytatywne" - dodała.>>

    Pozwu sądowego nie było, a działkami też coś poszło nie tak, bo właśnie
    okazało się, że rzeczona działka poszła 20 sierpnia 2021 za 14,9 mln zł.

    https://tvn24.pl/polska/iwona-morawiecka-zona-premie
    ra-sprzedala-za-prawie-15-mln-zl-kupione-od-kosciola
    -dzialki-5515234

    Chodzi o te słynne grunty kupione w 2002 za 700 mln, choć były warte w
    tamtym czasie 4 mln zł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-12-06 15:14:05
    Temat: Tusk OBIECAŁ że zrobi wszystko aby zlikwidować abonament rtv
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 3. Data: 2021-12-06 15:43:11
    Temat: Re: obietnica
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    poniedziałek, 6 grudnia 2021 o 14:42:22 UTC+1 Olin napisał(a):
    > Czy jest jakaś sankcja karna za niedotrzymanie publicznej obietnicy?

    Temat przerabiany wiele razy mr.Olinie.
    nie jest dopuszczalne dochodzenie na drodze sądowej spełnienia obietnic wyborczych.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uchwa%C5%82a_SN_III_CZ
    P_72/96_Gaw%C4%99da_vs._Wa%C5%82%C4%99sa

    > Chodzi o te słynne grunty
    cyt.
    W roku 1992 1 ha terenów rolnych w Polsce kosztował 500 zł.
    W 2000 r. ta cena wzrosła do 3554 zł, w 2005 do 5607 zł, w 2010 do 15 281 zł a dziś
    jest to około 50 000 zł/ha.

    Inwestuj Olinie w działki.

  • 4. Data: 2021-12-06 15:49:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 06:43:11 -0800 (PST), Astralny Rębajło napisał(a):

    > nie jest dopuszczalne dochodzenie na drodze sądowej spełnienia obietnic wyborczych.

    Ale to nie jest obietnica wyborcza, a żona Cezara musi być wolna nawet od
    cienia podejrzeń.
    Pan Pickwick trafił do więzienia pod zarzutem niedotrzymania obietnicy
    małżeństwa.

  • 5. Data: 2021-12-06 16:19:57
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Olin napisał(a):

    > Pan Pickwick trafił do więzienia pod zarzutem niedotrzymania obietnicy
    > małżeństwa.

    Nie wiem kim był mr. Pickwick. Poruszasz temat wadzy i gruntów, tak wiec trzymajmy
    się tematu.
    Jak skoczyły ceny? Dostałeś już odpowiedź i ją niby sprytnie wyciąłeś.

    Teraz cdn.
    Aż połowa posłów mogących pochwalić się największym majątkiem to członkowie
    Platformy Obywatelskiej. Po dwóch multimilionerów ma Nowoczesna oraz
    Prawo i Sprawiedliwość, a jednego ugrupowanie Kukiz'15.

    Podpowiedz swoim fumflom z "ż" mediów dla polaków aby raz na jakiś czas
    poruszyły ceny gruntów w wajsawce kiedyś i dziś.

    Kiedyś:
    Raport NIK z 1998 roku dotyczył właśnie tej sprzedaży i stwierdzał, że
    DT Centrum zostały sprzedane za rażąco niską cenę stosując złą
    metodę szacowania wartości spółki. Wycena majątku DT Centrum,
    dokonana przez doradcę prywatyzacyjnego, była zaniżona,ponieważ
    nie uwzględniała wartości nieruchomości i gruntów.
    https://bliskopolski.pl/iii-rp/afery/afera-przy-pryw
    atyzacji-domow-towarowych-centrum/

    I dziś:
    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/56,95080,22817
    562,tak-rosnie-warszawski-manhattan-wielki-plac-budo
    wy-wiezowcow.html

    Po ile tam m2 kupują? A może dostają darmo w ramach jakich rekompensat?

  • 6. Data: 2021-12-06 17:49:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2021 o 14:42, Olin pisze:
    > Czy jest jakaś sankcja karna za niedotrzymanie publicznej obietnicy?

    Nie ma. Musiałbyś zamknąć wszystkich polityków, był nawet jakiś wyrok,
    że obietnice wyborcze to taka reklama, tylko reklama jest bardziej
    prawdziwa, bo się urząd ochrony konsumenta potrafi czepnąć.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-12-06 19:58:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2021-12-06 o 14:42, Olin pisze:
> [...]
    > żona szefa rządu.
    >
    > "Deklaruję również, że całą otrzymaną kwotę od Gminy Wrocław przeznaczę na

    Te cele charytatywne to jakieś podejrzane są. Rydzyk tylko się
    bogaci.Biedni Polacy nie zobaczą ani grosza. Te pieniądze powinny
    wpłynąć do Budżetu Państwa na cele państwowej (a nie prywatnej) służby
    zdrowia, żeby chorych lepiej leczyli.

    --
    animka

  • 8. Data: 2021-12-06 22:00:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytaj Bońka - gdy kandydował na prezesa to obiecywał, że nie będzie pobierał
    wynagrodzenia.

    -----

  • 9. Data: 2021-12-07 07:32:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 19:58:12 +0100, Animka napisał(a):

> [...]
    > bogaci.Biedni Polacy nie zobaczą ani grosza. Te pieniądze powinny
    > wpłynąć do Budżetu Państwa na cele państwowej (a nie prywatnej) służby

    Niby tak, ale w tym przypadku ... wladza dala Kosciolowi dzialki?
    Widac mu sie nalezaly. Morawiecki odkupil od Kosciola,
    wiec czemu mialby cos zwracac ...

    a wywlaszczenie pod budowe drogi ... temat na dluzsza dyskusje ...

    J.

  • 10. Data: 2021-12-07 09:45:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Dec 2021 14:42:19 +0100, Olin wrote:
> [...]
    >
    > https://tvn24.pl/polska/iwona-morawiecka-zona-premie
    ra-sprzedala-za-prawie-15-mln-zl-kupione-od-kosciola

    Ale ale ... czy gmina przystapila do budowy w/w drog?
    Albo choc zaczela wywlaszczanie?
    Bo ile ma czekac ...

    A moze PZP sie zmienil ...

    > Chodzi o te słynne grunty kupione w 2002 za 700 mln, choć były warte w
    > tamtym czasie 4 mln zł.

    Kupila od Kosciola, to co - biskup nie wiedzial, ile sa warte?

    A jak widac - zysk jest, tylko trzeba bylo czekac 20 lat na
    realizacje. I uwzglednic inflacje.

    A Wroclaw ma klopoty z wyceną gruntów, o czym najlepiej swiadczy
    działka Krzywdów ...

    No i jeszcze sam premier
    https://wiadomosci.wp.pl/zona-premiera-sprzedala-kup
    ione-od-kosciola-dzialki-bajeczny-zysk-6712472203553
    504a

    "Po pierwsze, by móc dysponować całą działką, mniej więcej po 10
    latach, zostało wykupione 25 proc. tej działki. Łączny koszt zakupu
    tej działki to więc 3 mln zł. A więc wartość tej transakcji sprzedaży
    to nie jest dwudziestokrotność."

    A kto mial cwiartke?

    J.