  • 1. Data: 2004-03-16 00:13:06
    Temat: niesplacona karta kredytowa
    Od: "kasia" <k...@g...pl>

    Mieszkam na stale za granica. 3 miesiace temu bank w polsce oddnowil mi karte
    kredytowa, naliczyl sobie oplate za odnowienie karty, teraz nalicza kary i
    odsetki za brak splaty - teraz jest juz okolo 150 zl.
    Ja karty nigdy nie odebralam z banku i nie odbiore, bo nie wybieram sie do
    Polski.
    Mam pytanie... co sie stanie jesli nie splace tej karty? Bank moze probowac
    sciagnac naleznosci, ale ja mieszkam teraz na drugim koncu swiata.
    Czy bank moze np. obciazyc splata karty moich rodzicow (dodam ze nikt nie ma
    upowaznienia do mojej karty kredytowej i sama kilka lat temu podpisalam umowe
    z bankiem)

  • 2. Data: 2004-03-16 00:54:54
    Temat: Re: niesplacona karta kredytowa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kasia wrote:
> [...]
    > odsetki za brak splaty - teraz jest juz okolo 150 zl.
    > Ja karty nigdy nie odebralam z banku i nie odbiore, bo nie wybieram sie do

    Trzeba było wysłać wypowiedzenie umowy w ustalonym terminie (45 dni?)

    Tak to bankowi 'się należy' niestety i zapłacenie byłoby uczciwe.

    > Mam pytanie... co sie stanie jesli nie splace tej karty? Bank moze probowac
    > sciagnac naleznosci, ale ja mieszkam teraz na drugim koncu swiata.

    Hmmm... Ciekawe pytanie :)

    > Czy bank moze np. obciazyc splata karty moich rodzicow (dodam ze nikt nie ma
    > upowaznienia do mojej karty kredytowej i sama kilka lat temu podpisalam umowe
    > z bankiem)

    Tylko w przypatku Twojej (odpukać) śmierci i ew. przejęcia spadku.

    Jeśli jesteś u nich zameldowana - warto, żeby Cię wymeldowali, żeby nie
    mieć kołopotów. Ale jednak sugerowałbym zapłacić - ew. jakoś ugadać się
    z bankiem na niższą opłatę/anulowanie odsetek.