  • 1. Data: 2022-05-25 16:49:29
    Temat: Nazwy zawodów w umowie o pracę
    Od: Hedvika <h...@s...cz>

    Widziałam kilkanaście umów o pracę.
    W żadnej nie ma napisanego zajęcia, wykonywanej pracy wymienionej w

    https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/kla
    syfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow
    -zawodow

    Szukałam jakiejś podstawy prawnej, aby znaleźć, czy w umowie o prace
    może być napisany zawód którego nie ma na tej stronie

  • 2. Data: 2022-05-25 17:14:27
    Temat: Re: Nazwy zawodów w umowie o pracę
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.05.2022 o 16:49, Hedvika napisała:
> [...]
    >

    > Szukałam jakiejś podstawy prawnej, aby znaleźć, czy w umowie o prace
    > może być napisany zawód którego nie ma na tej stronie

    kody zawodów potrzebne są jeśli ktoś prowadzi ewidencje dla GUS-u, jeśli
    nie, to pracodawcy takie kody za bardzo nie interesują....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 3. Data: 2022-05-25 17:54:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 May 2022 17:14:27 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    >
    > kody zawodów potrzebne są jeśli ktoś prowadzi ewidencje dla GUS-u, jeśli
    > nie, to pracodawcy takie kody za bardzo nie interesują....

    A jak musi raportowac do GUS, ale pracownicy wykonuja zawod ktorego
    tam nie ma?

    J.

  • 4. Data: 2022-05-25 19:48:57
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.05.25 o 17:54, J.F pisze:

    syfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow
    -zawodow

    > A jak musi raportowac do GUS, ale pracownicy wykonuja zawod ktorego
    > tam nie ma?

    GUS wg jakiegoś tam kryterium wzywa kwartalnie niektóre podmioty do
    zeznania ile osób zatrudnia, jaki jest ich zawód i czy planuje
    zwolnienia czy zatrudniania.

  • 5. Data: 2022-05-26 07:28:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.05.2022 o 17:54, J.F napisał:

    syfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow
    -zawodow

    > A jak musi raportowac do GUS, ale pracownicy wykonuja zawod ktorego
    > tam nie ma?

    to wpisuje się podobny - tak jak GUS zmusza (no przynajmniej do niedawna
    zmuszał, teraz nie sprawdzałem) do fałszerstw co do wykształcenia. W
    jednej firmie dyrektorem był gość z wykształceniem zawodowym i nie
    walidowało - kazali zmienić na średnie, bo ich formularz nie
    przewidywał, że dyrektorem może być ktoś bez średniego, a nam się
    trafiła firma, że miała takiego gagatka...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 6. Data: 2022-05-26 10:17:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2022 07:28:21 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    syfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow
    -zawodow

    > to wpisuje się podobny - tak jak GUS zmusza (no przynajmniej do niedawna
    > (...)

    No to podpowiedz, co by wpisać :)

    Swego czasu zatrudniłem się w państwowej firmie, pracowałem w firmowym Domu
    Kultury w kinie głównie jako kinooperator. Firma produkowała rzeczy
    mechaniczne i tylko takie kody zawodowe były. Było nas zresztą trzech
    kinooperatorów i dla każdego trzeba było wymyślić coś innego.

    Jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-05-26 12:18:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.05.2022 o 10:17, Adam napisał:

> [...]
    > mechaniczne i tylko takie kody zawodowe były. Było nas zresztą trzech
    > kinooperatorów i dla każdego trzeba było wymyślić coś innego.

    Nie wiem, jeśli ma być to dla GUS-u, to tam bym się pytał, co chcą (tak
    kazali zmienić wykształcenie tego jegomościa), a jeśli nie dla GUS-u to
    w ogóle nie ma sensu się przejmować tymi kodami.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 8. Data: 2022-05-26 15:37:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2022 12:18:57 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > kazali zmienić wykształcenie tego jegomościa), a jeśli nie dla GUS-u to
    > w ogóle nie ma sensu się przejmować tymi kodami.

    Wtedy (bodajże końcówka lat 80-tych) to raczej nie dla GUS, tylko w angażu.
    Byliśmy "elektrykami", "ślusarzami" itp.
    Jedno chyba tylko się zgadzało: "elektroakustyk", gdyż też nagłaśnialiśmy
    imprezy, zarówno w budynku, jak i w plenerze.

    Natomiast na szybko zajrzałem do linka
    https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/kla
    syfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow
    -zawodow
    i trochę się pośmiałem, bo znalazłem rzeczy żywcem wyjęte z lat 70-tych,
    jak i dość precyzyjne nowe (cytat: "tworzenie / programowanie aplikacji na
    platformy mobilne: Android, J2ME, iOS, Windows 8.1 w Modern UI, itp.")
    wyglądające, jakby ktoś układający te kody nie bardzo siedział w temacie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-05-26 18:01:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przewidywał, że dyrektorem może być ktoś bez średniego, a nam się
    > trafiła firma, że miała takiego gagatka...

    Ja próbowałem rachmistrzowi wytłumaczyć, że żona jest urzędnikiem
    państwowym i twierdził, ze nie ma - jest tylko lądek zdrój:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-05-27 02:18:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja próbowałem rachmistrzowi wytłumaczyć, że żona jest urzędnikiem
    > państwowym i twierdził, ze nie ma - jest tylko lądek zdrój:P

    Miał aktualne informacje i tyle. O co się w końcu procesowałeś? :)

    --
    Marcin