  • 11. Data: 2020-09-14 15:51:40
    Temat: Re: nieinterwencja według GW [2.4 promila alkoholu i zgłoszenie pobicia po parudziesięciu minutach]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Sep 2020 15:33:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mozesz link powtórzyć, bo ja nie widzę tego. Gałąź zaczyna się od
    > wiadomości "Re: ..." Tak, jakby ktoś temat zmienił i czytnik nie
    > potrafił tego połaczyć.

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26294887,z
    wyzywali-od-pedalow-pobili-zerwali-z-szyi-gwiazde-da
    wida.html
    Zakładam, że zdjęcie widać bez prenumeraty, bo jest na samym początku
    artykułu.

    A tu linka do samego zdjęcia:
    https://bi.im-g.pl/im/1e/13/19/z26295326V,Tak-wyglad
    al-Serhii-po-pobiciu-przez-nieznanych-mu.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2020-09-14 16:23:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 15:51, Olin pisze:

> [...]
    wida.html
    > Zakładam, że zdjęcie widać bez prenumeraty, bo jest na samym początku

    Widać, ale na tym zdjęciu trudno powiedzieć, czy ma obrażenia ponad 7
    dni. Jeśli nic innego nie ma, to ja bym szedł raczej w kierunku art. 256
    kk, niż pobicia. Natomiast nie jest to oczywiste. Nie każdy pobity z
    gwiazdą Dawida na szyi od razu musi być bity "z przyczyn wyznaniowych",
    tak jak i nie każdy mówiący ro rosyjsku z powodu różnic narodowościowych.

    Czekam, jak Romowie, którzy pobili Polaka dostaną zarzut z tego
    ostatniego artykułu.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-09-14 18:42:33
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Mozesz link powtórzyć, bo ja nie widzę tego. Gałąź zaczyna się od
    > wiadomości "Re: ..." Tak, jakby ktoś temat zmienił i czytnik nie
    > potrafił tego połaczyć.

    A któż by inny jak nie przygłupi Filipek. Musiał do tematu dopisać swoje
    wypierdy żeby się dowartościować i pokazać jaki on "mundry i ważny"

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2020-09-14 19:29:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 14:11, J.F. pisze:

    > Trzezwy byl ? Czy sie zmyl pod drzwiami ... bo chyba  mogl zglosic ..

    Zgłaszałeś coś policji kiedyś? Podstawowa zasada, to nie łazić na
    komisariat, bo ci będą życie utrudniać, tylko poleconym.
    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-09-15 10:52:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Sep 2020 16:23:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > gwiazdą Dawida na szyi od razu musi być bity "z przyczyn wyznaniowych",
    > tak jak i nie każdy mówiący ro rosyjsku z powodu różnic narodowościowych.

    Dalej nie jestem pewien, czy mogę bezkarnie walnąć w łeb bliźniego, który
    pił alkohol, bo policjanci każą mu przyjść, kiedy wytrzeźwieje i będą mogli
    szybciorem umorzyć sprawę, gdyż nie da się ustalić sprawcy.

  • 16. Data: 2020-09-15 17:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >mogli
    >szybciorem umorzyć sprawę, gdyż nie da się ustalić sprawcy.

    a) nie mozesz,
    b) wiec jak walniesz, to sie szybko oddal, zeby przypadkiem nie udalo
    im sie ustalic sprawcy.

    No chyba, ze masz paru kolegow policjantow, to zeznaja, ze on sam sie
    walnal, taki byl pijany, ze nie pamieta :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-09-15 17:24:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.09.2020 o 10:52, Olin pisze:

    > Dalej nie jestem pewien, czy mogę bezkarnie walnąć w łeb bliźniego, który
    > pił alkohol, bo policjanci każą mu przyjść, kiedy wytrzeźwieje i będą mogli
    > szybciorem umorzyć sprawę, gdyż nie da się ustalić sprawcy.

    Człowiek ma mniej praw, niż zwierzę. Zwierzę wystarczy kopnąć, by trafić
    do pudła. Człowieka musisz na ponad 7 dni uszkodzić.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-09-16 15:02:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Sep 2020 17:24:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Człowiek ma mniej praw, niż zwierzę. Zwierzę wystarczy kopnąć, by trafić
    > do pudła. Człowieka musisz na ponad 7 dni uszkodzić.

    Wie tyle, co wyguglam:

    http://oskarzenieprywatne.pl/jaka-kara-grozi-za-prze
    stepstwo-naruszenia-nietykalnosci-cielesnej/

    Zgodnie z art. 217 § 1 k.k. kto uderza człowieka lub w inny sposób narusza
    jego nietykalność cielesną podlega:
    - grzywnie,
    - karze ograniczenia wolności albo
    - karze pozbawienia wolności.

    Nic nie piszą o uszkodzeniach > 7 dni.

    No ale to są rozważania czysto teoretyczne, bo ofiara wypiła kilka piw,
    więc zanim przyjmą od niej zgłoszenie, będę już na drugiej półkuli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2020-09-16 16:33:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >

    > No ale to są rozważania czysto teoretyczne, bo ofiara wypiła kilka piw,
    > więc zanim przyjmą od niej zgłoszenie, będę już na drugiej półkuli.

    Dla naszej dyskusji kluczowe są paragrafy KK-217.3 (Naruszenie
    nietykalności cielesnej) [A] i KK-157.4 (Zwykłe i lekkie uszkodzenie
    ciała, rozstrój zdrowia) [B].

    KK-217.3. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego
    KK-157.4 Ściganie przestępstwa określonego w § 2 lub 3, jeżeli
    naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej
    niż 7 dni, odbywa się z oskarżenia prywatnego, chyba że pokrzywdzonym
    jest osoba najbliższa zamieszkująca wspólnie ze sprawcą.

    [A] https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-8/63521,Naruszenie-nietykalnosci-ar
    t-217-217a.html
    [B] https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko/63430,Zwykle-i-lekkie-uszkodzenie-c
    iala-rozstroj-zdrowia-art-157-i-157a.html

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2020-09-17 10:30:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Sep 2020 16:33:55 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > KK-157.4 Ściganie przestępstwa określonego w § 2 lub 3, jeżeli
    > naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej
    > niż 7 dni, odbywa się z oskarżenia prywatnego,

    Kiedy pobity właśnie chciał ścigania, ale kazali mu iść do domu i
    wytrzeźwieć.
    Czyli pijanego można spokojnie skopać, bo zanim funkcjonariusze przyjmą
    zgłoszenie i podejmą czynności, nie będzie już nawet wiatru w polu do
    szukania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek