  • 1. Data: 2020-09-09 16:43:46
    Temat: Czy publiczne atakowanie LGBT STARYM Testamentem to antysemityzm (karalny)? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,262839
    08,kobieta-nie-bedzie-nosila-ubioru-mezczyzny-katoli
    cko-narodowa.html
    > 9 września 2020 | 13:20 ;
    > Bilbordy z cytatami z Pisma Świętego sfinansowało stowarzyszenie Roty
    Niepodległości (Joanna Gierzyńska / Twitter)

    > Przy ul. Górczewskiej w Warszawie stanął wielki billboard z cytatem ze
    > Starego Testamentu. To nowa kampania narodowców, [...]
    >
    > "Kobieta nie będzie nosiła ubioru mężczyzny ani mężczyzna ubioru
    > kobiety; gdyż każdy, kto tak postępuje, obrzydły jest dla Pana, Boga
    > swego" - głosi cytat z billboardu przy ul. Górczewskiej. To słowa ze
    > Starego Testamentu, z Księgi Powtórzonego Prawa. [...]

    "To się wytnie" ze Starego testamentu?
    Czy może jakiś mądry Rady już podzielił ten włos na czworo?
    Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-09-09 16:53:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,262839
    08,kobieta-nie-bedzie-nosila-ubioru-mezczyzny-katoli
    cko-narodowa.html
    > 9 września 2020 | 13:20 ;

    >"To się wytnie" ze Starego testamentu?

    A nie ? Przeczytaj oryginalne 10 przykazan, tzn te z ST.

    >Czy może jakiś mądry Rady już podzielił ten włos na czworo?
    >Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    Nad tymi ubiorami mozna by sie zastanowic.
    Czym one sie roznily ... w tamtych czasach ?

    Moze to jakis blad tlumaczenia ?

    Czy juz wtedy LGBT bylo i bylo obrzydle Panu ...

    J.

  • 3. Data: 2020-09-09 19:49:54
    Od: Kviat

    W dniu 09.09.2020 o 16:43, A. Filip pisze:
> [...]
    > Czy może jakiś mądry Rady już podzielił ten włos na czworo?
    > Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    Z interpretacją nie wyszło funkcjonariuszom kościoła.
    Noszą sukienki, ubierają się w koronki, jakieś hafty złotymi nićmi.
    Dziwne czapki... równie dziwne nakrycia głowy noszą kobiety na pokazach
    mody.
    Nawet męskich ministrantów przebierają w koronki.
    Coś słabo wyszło z tymi niezmiennymi słowami ich pana.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2020-09-09 22:21:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 16:43, A. Filip pisze:
    > Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    O rożnych tłumaczeniach już nie wspominając. Nie zapominajmy, że Stary
    testament był pisany w obcym języku i ówczesnych realiach.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-09-09 22:23:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 16:53, J.F. pisze:

    > A nie ? Przeczytaj oryginalne 10 przykazan, tzn te z ST.

    No nieco są inne, od obecnego katechizmu. Warto zapytać o ich treść
    Luteran, czy Ewangelików :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-09-09 23:48:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > O rożnych tłumaczeniach już nie wspominając. Nie zapominajmy, że Stary
    > testament był pisany w obcym języku i ówczesnych realiach.

    Do tego dodaj że przez wieki (jakieś 700 lat) decydowano co znajdzie
    się w starym testamencie a co wylatuje. Co nie przeszkadza istnieniu
    dzisiaj różnic między wersją katolicką, prawosławną a protestancką.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-09-10 00:40:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 23:48, RadoslawF pisze:

    > Do tego dodaj że przez wieki (jakieś 700 lat) decydowano co znajdzie
    > się w starym testamencie a co wylatuje. Co nie przeszkadza istnieniu
    > dzisiaj różnic między wersją katolicką, prawosławną a protestancką.

    Czemu tylko 700 lat? Idę o zakład, że w tych dokumentach mieszano już
    wcześniej. Przecież to wielokrotnie tłumaczono jeszcze przed Chrystusem.
    Zresztą - skoro już o tym piszemy - to z nowym testamentem też lepiej
    się nie obeszli.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-09-10 01:49:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Czy może jakiś mądry Rady już podzielił ten włos na czworo?
    > Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    A co to był ten ubiór kobiety a mężczyzny w tamtych czasach?

    Druga sprawa, ludzie mają tendecję interpretacji wszystkiego przez swój
    pryzmat warunkowany osobistymi ograniczeniami, a nawet w tak
    kontrowersyjne dzieło jak ST wcale nie musi się w powyższym odnosić do
    jakiś akspektów seksualności czy nawet obyczajowości.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-09-10 09:04:15
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.09.2020 A. Filip <a...@p...pl> napisał/a:

    > Słowa Pana niezmiennymi są, ich interpretacja "nie całkiem" ;-)

    Ja jestem ciekaw, czy ci narodowcy są konsekwentni
    i nie wsuwają kaszanki ani krewetek, gdyż zgodnie ze Słowem
    Bożym są obrzydliwością. O oddawaniu czci wizerunkom
    nie wspominając.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 10. Data: 2020-09-10 09:57:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > wcześniej. Przecież to wielokrotnie tłumaczono jeszcze przed Chrystusem.
    > Zresztą - skoro już o tym piszemy - to z nowym testamentem też lepiej

    Ustalanie co wejdzie do ST rozpoczęto w 622 roku przed naszą erą
    a oficjalnie skończyli w pierwszym wieku naszej.
    Różnice miedzy wersjami różnych wyznań dowodzą że potem mieszano
    nieoficjalnie.

    pozdrawiam