  • 1. Data: 2003-02-17 07:45:06
    Temat: legalne oprogramowanie
    Od: "qra" <q...@n...pl>

    witam szanownych grupowiczow

    mam nastepujecy dylemat:
    chcialbym kupic i uzytkowac legalnie program. niestety cena sklepowa
    przeraza mnie, nie jestem w stanie teraz tyle wylozyc. znalazlem na allegro
    oferty sprzedazy tegoz programu w roznych wersjach. ceny rowniez sa mocno
    zroznicowane. moje watpliwosci budzi fakt, ze przy tych najbardziej
    atrakcyjnych cenach pojawiaja sie 3 literki: OEM. czy takie oprogramowanie
    po zakupie (umowa kupna-sprzedazy) bedzie moglo byc legalnie uzytkowane do
    celow zarobkowych?

    pozdrawiam bardzo serdecznie

    qra

  • 2. Data: 2003-02-17 09:23:22
    Temat: Re: legalne oprogramowanie
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    qra wrote:

> [...]
    > takie oprogramowanie po zakupie (umowa kupna-sprzedazy) bedzie moglo
    > byc legalnie uzytkowane do celow zarobkowych?

    Jeśli kupisz je bez komputera do którego było dodane to NIE bedziesz go
    używać legalnie (nawet do celów niezarobkowych)

  • 3. Data: 2003-02-17 09:32:04
    Od: "Karol" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
    > qra wrote:

    > Jeśli kupisz je bez komputera do którego było dodane to NIE bedziesz go
    > używać legalnie (nawet do celów niezarobkowych)

    Ale ponoc wystarczy kupic OEM z jakas czescia komputera np. stara pamięć
    (jest to dosc czesto praktykowane)

  • 4. Data: 2003-02-17 09:42:03
    Od: "qra" <q...@n...pl>

    Użytkownik "Karol" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ponoc wystarczy kupic OEM z jakas czescia komputera np. stara pamięć
    > (jest to dosc czesto praktykowane)

    no wlasnie, ale co w przypadku gdy odkupuje je od uzytkownika? nie jestem
    pewien czy ma prawo na takich zasadach odsprzedac mi ten program.

  • 5. Data: 2003-02-17 11:32:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 10:42:03 +0100, "qra" <q...@n...pl>
    zakodował:

    >no wlasnie, ale co w przypadku gdy odkupuje je od uzytkownika? nie jestem
    >pewien czy ma prawo na takich zasadach odsprzedac mi ten program.

    Było wałkowane wielokrotnie - odwiedź archiwum.
    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-02-17 12:38:55
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    qra wrote:
    [..[
    > OEM. czy takie oprogramowanie po zakupie (umowa kupna-sprzedazy)
    > bedzie moglo byc legalnie uzytkowane do celow zarobkowych?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-02-17 12:41:06
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    qra wrote:
    > no wlasnie, ale co w przypadku gdy odkupuje je od uzytkownika? nie jestem
    > pewien czy ma prawo na takich zasadach odsprzedac mi ten program.

    Nie słuchaj gościa bo gada głupoty.
    Umowa OEM jest umową pomiędzy sprzedawcą a producentem programu i Ciebie
    NIE DOTYCZY. A nasze prawo jest jednoznaczne: dalszy obrót egzemplarzami
    wprowadzonymi na rynek NIE NARUSZA praw autorskich, a prawa autora wyczerpują
    się w momencie jego wprowadzenia (poza kontrolą czy nie dochodzi do najmu i
    dzierżawy).

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 8. Data: 2003-02-17 13:48:38
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

> [...]
    wyczerpują
    > się w momencie jego wprowadzenia (poza kontrolą czy nie dochodzi do najmu

    nIe do konca....
    po pierwsze nie zawsze mamy wyczepranie prawa....bo nie zawsze jest
    egzemplarz.
    po drugie - umowa OEM jest miedzy uzytkownikiem a sprzedawca, z tym,ze
    producent programu udzila w niej przwa do korzystania. Po prstu swidczenei
    na rzecz osoby trzeciej

    Romek

  • 9. Data: 2003-02-17 20:24:44
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Romek Bieda wrote:
    > nIe do konca....
    > po pierwsze nie zawsze mamy wyczepranie prawa....bo nie zawsze jest
    > egzemplarz.

    Zawsze jest egzemplarz. Orzekł to już sąd. Niemiecki bo niemiecki,
    ale prawo mamy to samo w tej kwestii.

    > po drugie - umowa OEM jest miedzy uzytkownikiem a sprzedawca, z tym,ze
    > producent programu udzila w niej przwa do korzystania. Po prstu swidczenei
    > na rzecz osoby trzeciej

    Bzdura.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 10. Data: 2003-02-17 20:44:11
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl wrote:

    >Nie słuchaj gościa bo gada głupoty. Umowa OEM jest umową
    >pomiędzy sprzedawcą a producentem programu i Ciebie
    >NIE DOTYCZY.

    Nie chodzi o umowę dystrybucyjną, lecz o licencję użytkownika.
    W licencji tej (towarzyszącej programowi OEM) korzystanie
    z programu ograniczone jest do używania go wraz z zakupionym
    sprzętem. Podstawą prawną możliwości określenia w licencji
    zakresu, miejsca i czasu korzystania z programu jest art.67 pkt 1 ustawy.

> [...]
    >się w momencie jego wprowadzenia (poza kontrolą czy nie dochodzi do najmu i

    Tu nie chodzi o obrót ale o zgodne z umową korzystanie z programu
    przez użytkownika.
    Licencja jest pozwoleniem i umową której użytkownik jest stroną.
    Na jej podstawie program używany może być jako np. edukacyjny, OEM,
    jedno- lub wielostanowiskowy, shareware lub bez ograniczeń.
    Podstawa prawna - j.w. czyli art.67, ale obowiązują tu także odpowiednie
    przepisy KC dotyczące umów.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów