  • 11. Data: 2003-02-17 23:54:29
    Temat: Re: legalne oprogramowanie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 17 Feb 2003 13:41:06 +0100), "Elita.pl"
    <b...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie słuchaj gościa bo gada głupoty.

    Nie słuchaj gościa bo gada głupoty.

    >Umowa OEM jest umową pomiędzy sprzedawcą a producentem programu i Ciebie
    >NIE DOTYCZY.

    Poza umową OEM jest jeszcze licencja, o której on ciągle zapomina.
    Niestety licencja mówi jasno, że niestety OEMa musisz kupić z _nowym_
    sprzętem. Taka uroda.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 12. Data: 2003-02-17 23:54:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Nie.

  • 13. Data: 2003-02-18 00:26:55
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Poza umową OEM jest jeszcze licencja, o której on ciągle zapomina.
    > Niestety licencja mówi jasno, że niestety OEMa musisz kupić z _nowym_
    > sprzętem. Taka uroda.

    Tyle, że licencja nie może być SPRZECZNA z polskim prawem.
    A jeśli ma taki warunek to jest sprzeczna, czyli te jej punkty są po prostu
    nieważne. Proste jak drut.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 14. Data: 2003-02-18 16:05:56
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Niestety licencja mówi jasno, że niestety OEMa musisz kupić z _nowym_
    > sprzętem. Taka uroda.
    Nieprawda.
    Zasady dystrybucji sprzetu/oprogramowania na zasadach OEM wyraznie okresla
    producent w umowie.
    W przypadku Microsoftu sytuacja wyglada nastepujaco:
    * system operacyjny mozna zakupic z dowolna czescia komputerowa nie bedaca
    czescia
    peryferyjna komputera (a wiec chociazby np. bateryjka CMOS a na powaznie to
    bezpiecznie
    kupic chociazby z pamiecia RAM)
    * oprogramowanie typu Office mozna kupic na licencji OEM wylacznie z nowym
    zestawem komputerowym...
    Oprogramowanie OEM oraz dana czesc komputerowa powinny byc na jednej
    fakturze tak wiec kupujac
    od kogos oprogramowanie w wersji OEM musisz je posrednio kupic z w/w
    sprzetem na podstawie ktorego
    skorzystano z OEM.

    Jednak istnieje kilka dobrych alternatyw do oprogramowania MS Office (ktore
    kosztuje ponad 200 zl w wersji Prof):
    Works2000 - cena w okolicach 230 zl (wiekszosc aplikacji z pakietu Office)
    StarOffice - za darmo starsze wersje, nowsza za oplata (symboliczna w
    porownaniu do MS Office)
    OpenOffice.org - za darmo
    Wszystkie w/w potrafia bezproblemowo pracowac na formatach danych aplikacji
    MS Office.

    Pozdrawiam
    Artur Lew

  • 15. Data: 2003-02-18 18:49:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 18 Feb 2003 17:05:56 +0100), "Artur Lew"
    <n...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Nieprawda.

    Mówisz nieprawda, a poniżej piszesz to samo co ja? Nie rozumiem.

    >Jednak istnieje kilka dobrych alternatyw do oprogramowania MS Office (ktore
    >kosztuje ponad 200 zl w wersji Prof):

    Raczej 2000 zł :-)

    >Works2000 - cena w okolicach 230 zl (wiekszosc aplikacji z pakietu Office)

    Nieprawda. Works zawiera coś co udaje Office, jednak ma zerową
    zgodność formatu plików.

    >OpenOffice.org - za darmo
    >Wszystkie w/w potrafia bezproblemowo pracowac na formatach danych aplikacji
    >MS Office.

    Nieprawda. Works nie potrafi w ogóle (chyba że się coś zmieniło od
    czasu, jak go oglądałem) zaś OO niestety, trzeba to uczciwie przyznać,
    radzi sobie z formatem MSO na poziomie podstawowych podstaw :-)

  • 16. Data: 2003-02-19 10:03:25
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Mówisz nieprawda, a poniżej piszesz to samo co ja? Nie rozumiem.
    Bo OEM mozesz takze kupic od kogos.
    Wazne ze musi Ci przekazac czesc dzieki ktorej kupil on OEM.

    > Raczej 2000 zł :-)
    Opps :)

    > czasu, jak go oglądałem) zaś OO niestety, trzeba to uczciwie przyznać,
    > radzi sobie z formatem MSO na poziomie podstawowych podstaw :-)
    To dziwne, od dobrych kilu miesiecy bez problemu korzystam
    z tandemu: Word 97/2000 - OpenOffice.org Writer (wersja Win/Linux) oraz
    Excel 2000 - OpenOffice.org Calc (wersja Win/Linux)
    i dziala wysmienicie.
    Oczywiscie bez makr.
    Ale mysle ze to juz nie na temat (przynajmniej obowiazujacy na tej grupie :)

    Pozdrawiam
    Artur Lew