  • 1. Data: 2003-02-16 23:35:00
    Temat: przedawnienie - prawo pracy
    Od: "Aska G." <j...@n...com-media.pl>

    Mam pytanie - do jakiego momentu mozna sie sadownie ubiegac o wyplate
    zaleglego wynagrodzenia? Tzn - do kiedy trzeba zalozyc sprawe w sadzie?
    Kiedy takie roszczenia sie przedawniaja?
    I co zrobic, jesli sad jest w zupelnie innym miejscu Polski niz mieszka
    osoba ktora chce pozew zlozyc a ta osoba nie ma pieniedzy zeby jezdzic na
    sprawy?

    Aska G.

  • 2. Data: 2003-02-17 17:30:11
    Temat: Re: przedawnienie - prawo pracy
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > I co zrobic, jesli sad jest w zupelnie innym miejscu Polski niz mieszka
    > osoba ktora chce pozew zlozyc a ta osoba nie ma pieniedzy zeby jezdzic na

    =================================
    Odpowiedzi na część pytań znajdziesz np. tu:
    http://republika.pl/prawo_pracy/roszczenia.htm

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 3. Data: 2003-02-18 09:04:34
    Od: Flower <m...@0...000p000l>

    "Aska G." <j...@n...com-media.pl> dnia pieknego 17 lut 2003
    na pl.soc.prawo zapodał:

> [...]
    > I co zrobic, jesli sad jest w zupelnie innym miejscu Polski niz
    > mieszka osoba ktora chce pozew zlozyc a ta osoba nie ma

    pozew, a nastepnie: albo złożyć go w biurze podawczym najbliższego
    Ci sadu - wtedy sad ten przekaże sprawe (ale to trwa dużo dlużej!)
    albo od razu przesłać (obydwa egz. pozwu) do właœciwego miejscowo
    sadu - chodzi o własciwosc miejscowoa sadu - dla pracodawcy. Tak jest
    duzo szybciej.
    Do pozwu od razu dołacz - jesli bedziesz słac do miasta pracodawcy -
    wniosek o przesłuchanie ciebie w sšdzie tam, gdzie Ty mieszkasz. Jest
    to jak najbardziej możliwe - w ogóle nie musisz nigdzie jezdzic.
    Pisze, bo sama tak robilam i sprawe wygrałam, czego i Tobie życze!
    Aha, jak już wygrasz - to klauzulę wykonalnoœci załatwisz także
    korespondencyjnie. I komornika - jeœli bedzie trzeba. Powodzenia!!!

  • 4. Data: 2003-02-18 10:06:42
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Flower" <m...@0...000p000l> wrote in message
> [...]
    > albo od razu przesłać (obydwa egz. pozwu) do właściwego miejscowo
    > sadu - chodzi o własciwosc miejscowoa sadu - dla pracodawcy. Tak jest

    Niekoniecznie - własciwość przemienna z art. 461 kpc: można wytoczyć też
    przed sąd miesca gdzie pracy była wykonywana badź gdziemieści się zakład
    pracy.

    A co do przedawnienia, to kodeks pracy:

    Art. 291. § 1. Roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem
    3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne

    Depi.