  • 1. Data: 2021-01-13 13:22:48
    Temat: kradzież złomu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Rosyjska prokuratura wojskowa poinformowała o aresztowaniu dowódcy
    niszczyciela rakietowego "Biespokojnyj", któremu zarzuca się kradzież śrub
    napędowych. Każda z nich waży około 13 ton.
    Śledczy poinformował agencję, że aby "zatrzeć ślady", osoby zaangażowane w
    kradzież miały przygotowane imitacje śrub, których "koszt i jakość były
    kilkakrotnie niższe" niż oryginalne śruby z brązu.>>

    https://menway.interia.pl/militaria/news-biespokojny
    j-rosyjski-kapitan-ukradl-sruby-ze-swojego-okretu,nI
    d,4983926#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_camp
    aign=chrome

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-01-13 13:42:45
    Temat: Re: kradzież złomu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]

    yj-rosyjski-kapitan-ukradl-sruby-ze-swojego-okretu,n
    Id,4983926#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_cam

    ciekawe ... on ukradl, czy jemu ukradli ? :-)

    Jakby to zrobic ... puscic prawie cala zaloge na przepustki ?

    J.

  • 3. Data: 2021-01-13 14:18:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 13:42, J.F. pisze:

> [...]
    aign=chrome
    > ciekawe ... on ukradl, czy jemu ukradli ? :-)
    > Jakby to zrobic ... puscic prawie cala zaloge na przepustki ?

    Też mnie to zaintrygowało.

    Po pierwsze wg WIKI wytworzono 21 okrętów tego typu. 8 wycofano ze
    służby, 4 sprzedano Chinom. 1 jest w rezerwie. Biespokojnyj wszedł do
    służby w 1992 roku, więc o ile informacje WIKI są aktualne, to mają ze 4
    starsze w służbie. Może wzięli się za złomowanie?

    Defense 24 donosiło w 2016 roku, że postanowili ten okręt na muzeum
    przerobić. Wg ich relacji z okrętu zdemontowano już śrubę i wały
    napędowe. To teraz ukradli tę śrubę, co to ją w 2016 roku zdemontowali?

    Ważąca 13 ton śruba, to nie jest element, który można sobie na
    Aliexpesie kupić, a potem podmienić. Z papieru tego zamiennika nie
    zrobili. Pewnie właściwy stop jest drogi, ale co można zrobić ze śrubą
    innego, niż albo sprzedać ją na złom, albo obcemu wywiadowi?

    U złomiarza cena podróbki, czy oryginału szczególnie różna nie będzie.
    Oryginalna śruba może mieć wartość dla obcego wywiadu. Pewnie można
    zbadać skład stopu, technologię wykonania i może cały szereg parametrów,
    o których nie mam pojęcia.

    Sposobu potajemnego wymienienia śruby, to ja w ogóle nie widzę. Wydaje
    mi się, ze do tego jest suchy dok potrzebny. Jeśli nawet armia ma jakiś
    sposób na zrobienie to na wodzie, to na pewno wiele osób musiałoby być
    do tego zaangażowane.

    Przychodzi mi do głowy, że zdemontowana z okrętu śruba była gdzieś na
    tym okręcie - muzeum eksponowana i to tę z ekspozycji Kapitan opylił
    zastępując inną.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-01-13 15:09:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Jan 2021 14:18:10 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Sposobu potajemnego wymienienia śruby, to ja w ogóle nie widzę. Wydaje
    > mi się, ze do tego jest suchy dok potrzebny.

    Przecie w podlinkowanym artykule stoi:

    "Kradzież miała mieć miejsce w 2016 roku, kiedy okręt znajdował się w doku
    stoczni Jantar w Kaliningradzie. Wówczas jednostka była przebudowywana na
    muzealną."

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-01-13 19:28:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 15:09, Olin pisze:

> [...]
    j-rosyjski-kapitan-ukradl-sruby-ze-swojego-okretu,nI
    d,4983926#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_camp

    Nie czytałem, bo by się z tym materiałem zapoznać, to trzeba wyrazić
    zgodę, ze wysyłanie SPAM-u oraz przetwarzanie moich danych jest
    uzasadnionym interesem spamerów, albo odklikać pierdylion przesuwek.
    Oparłem się na ty m, co zacytowano.

    --
    Robert Tomasik