  • 1. Data: 2021-01-11 19:35:25
    Temat: Wskazanie kierującego pojazdem
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    ta sprawa:

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wola/warszawa-pozar-w-g
    arazu-przy-gorczewskiej-zdjecia-ze-srodka-4723448

    https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,1416
    37,26594247,po-pozarze-garazu-na-gorczewskiej-68-mie
    szkan-dalej-stoi-pustych.html

    miejsca postojowe spłonęły, nie ma gdzie pozostawiać pojazdów, lokatorzy
    naruszają kodeks drogowy:
    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    2. Zabrania się postoju:
    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;

    Sąsiad robi fotki, wysyła do Straży miejskiej, a Straż miejska wystawia
    mandaty po 100 zł

    Jeden z pojazdów należy kierującego, ale nie przerejestrował go po
    transakcji i pierwotny właściciel dostaje codziennie 1-2 listy (w sumie
    już ok. 30 listów) z SM o wskazanie kierującego. Transakcja zawarta
    między krewnymi w linii prostej, kierujący opłaca te mandaty.

    Jaka jest procedura? Czy pierwotny właściciel musi odpowiadać na każdy
    list o wskazanie kierującego, czy wystarczy aby sprawca opłacił mandat
    100zł swoim imieniem i nazwiskiem i takie opłacenie zamyka sprawę
    wykroczeniową ?

  • 2. Data: 2021-01-11 22:04:41
    Temat: Re: Wskazanie kierującego pojazdem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2021 o 19:35, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Sąsiad robi fotki, wysyła do Straży miejskiej, a Straż miejska wystawia
    > mandaty po 100 zł

    Nie da się "awaryjnie" wyznaczyć innych miejsc postojowych?

> [...]
    > list o wskazanie kierującego, czy wystarczy aby sprawca opłacił mandat
    > 100zł swoim imieniem i nazwiskiem i takie opłacenie zamyka sprawę

    W praktyce wystarcza, ale to nadal jest ukaranie osoby, na którą
    wystawiono mandat.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-12 07:11:14
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Nie da się "awaryjnie" wyznaczyć innych miejsc postojowych?

    https://goo.gl/maps/jx6SEaYRqus8YiDz6

    oraz
    https://goo.gl/maps/WF1uBfUtWr6YaAGP8

    Przypuszczam, że sąsiad, a może to zarząd wspólnoty walczy i z tego co
    widac to mają rację, bo raz już pożar był, więc droga ewakuacyjna,
    zastawiona uliczka i te sprawy.

    > W praktyce wystarcza, ale to nadal jest ukaranie osoby, na którą
    > wystawiono mandat.

    W pierwszym liście przychodzi żądanie wskazania kierującego, więc w
    momencie wysyłania listu nie ma określonego sprawcy. Ponieważ obie osoby
    są rodziną, więc komunikują się ze sobą i były właściciel mówi do
    nowego, "weź załatw sprawe".
    W rodzinie sprawa załatwiona, tylko czy biurokracji staje się zadość.

  • 4. Data: 2021-01-12 13:04:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    eszkan-dalej-stoi-pustych.html

    >miejsca postojowe spłonęły, nie ma gdzie pozostawiać pojazdów,

    Pozar ugaszony nie upowaznia do naruszania :-)

> [...]

    >zawarta między krewnymi w linii prostej, kierujący opłaca te mandaty.

    >Jaka jest procedura? Czy pierwotny właściciel musi odpowiadać na

    Zobowiazany do wskazania jest.

    >czy wystarczy aby sprawca opłacił mandat 100zł swoim imieniem i
    >nazwiskiem i takie opłacenie zamyka sprawę wykroczeniową ?

    Dla SM moze i konczy, ale punktow tam nie ma ?
    Bo pewnie formalnemu wlascicielowi naliczaja i PJ odbiorą ... o ile ma
    :-)

    Swoja droga, przy jak mowisz 1-2 listach dziennie, to mozna
    odpowiedziec, ze przeciez juz raz ukarali ... o ile auto stoi w tym
    samym miejscu i na fotce to widac.
    Chyba, ze sasiad ma tez fotki, ze odjechal i zaparkowal drugi raz :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-01-12 13:43:08
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 12.01.2021 o 13:04, J.F. pisze:
> [...]
    > samym miejscu i na fotce to widac.
    > Chyba, ze sasiad ma tez fotki, ze odjechal i zaparkowal drugi raz :-)

    Nie zdziwiłbym sie, gdyby SM wszystkie te wezwania wystawiała na
    podstawie tej samej fotki

    Jeśli ten co sprzedał już zgłosił sprzedaż
    https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-
    pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

    to ten co kupił musi zarejestrować na siebie ?
    A jeśli ten co kupił nic nie zrobi to do kogo będą przychodzić wezwania
    ? i mandaty !

  • 6. Data: 2021-01-12 16:07:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dla SM moze i konczy, ale punktow tam nie ma ?
    > Bo pewnie formalnemu wlascicielowi naliczaja i PJ odbiorą ... o ile ma :-)

    O ile pamiętam, to właśnie 1vpkt, więc o ile jeden, czy dwa problemu nie
    stanowią, to przy 30 może się okazać, że będzie to stanowiło problem.
    Chyba, ze samochód zarejestrowany jest na osobę nie mającą prawa jazdy.
    Po za tym, nie wiem - a nie chce mi się sprawdzać - czy poza drogą
    publiczną też są punkty.>

  • 7. Data: 2021-01-12 16:08:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 07:11, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > nowego, "weź załatw sprawe".
    > W rodzinie sprawa załatwiona, tylko czy biurokracji staje się zadość.

    Czyni, tyle że były właściciel pojazdu może się pozbyć prawa jazdy za
    punkty i wówczas się włączy komplikator. O ile zapłata za kogoś z
    rodziny mandatu nie jest zabroniona, to przyjęcie za nią mandatu już tak.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-01-17 14:10:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Jan 2021 19:35:25 +0100, Krzysztof kw1618
    <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >między krewnymi w linii prostej, kierujący opłaca te mandaty.
    >
    >Jaka jest procedura? Czy pierwotny właściciel musi odpowiadać na każdy

    Procedura jest taka że zbywca bezpośrednio po sprzedaży zgłasza
    dokonanie transakcji w wydziale komunikacji "swojego" urzędu. Na
    dowodzie sprzedaży urzędni przystawia pieczątkę "zgłoszono sprzedaż".
    Inne tryby postępowania, w szczególności bezczynność sprzedawcy,
    prowadzą do opisanych przez Ciebie problemów.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 9. Data: 2021-01-17 15:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 14:10, WAM pisze:
> [...]
    > Inne tryby postępowania, w szczególności bezczynność sprzedawcy,
    > prowadzą do opisanych przez Ciebie problemów.

    Z tym, że pojazd do czasu zarejestrowania przez nowego nabywcę nadal
    "wisi" na poprzednim właścicielu. Jedyne, z czego go to zwalnia, to z
    obowiązku podania kierującego.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-01-30 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Z tym, że pojazd do czasu zarejestrowania przez nowego nabywcę
    > nadal "wisi" na poprzednim właścicielu. Jedyne, z czego go to
    > zwalnia, to z obowiązku podania kierującego.

    A z odpowiedzialnosci za wykroczenia nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,