  • 1. Data: 2021-01-12 10:39:07
    Temat: Sąd Okręgowy w Gdańsku: Protokolanta MOŻE mieć maseczkę z błyskawicą NA SALI SĄDOWEJ
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Moje zdanie jest proste: poza posiedzeniami sądów (i pracą w sądzie)
    to jej prywatna sprawa. Na sali rozpraw *NIE* jak sądy maja sprawiać
    wrażenie niezawisłych i niezależnych.

    https://tvn24.pl/pomorze/gdansk-maseczka-z-blyskawic
    a-w-sadzie-protokolantka-moze-nosic-taka-w-pracy-493
    7160

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-01-12 10:48:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ciekawe czy ten "sąd" miałby zastrzeżenia do maseczki z nadrukiem "zakaz
    pedałowania"? ;-)

  • 3. Data: 2021-01-12 11:25:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2021 10:39:07 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Moje zdanie jest proste: poza posiedzeniami sądów (i pracą w sądzie)
    > to jej prywatna sprawa. Na sali rozpraw *NIE* jak sądy maja sprawiać
    > wrażenie niezawisłych i niezależnych.

    Wypadałoby żeby panie i panowie sędziowie a także inni urzędnicy
    państwowi zdejmowali krzyżyki czy medaliki z szyi na czas urzędowania.
    Także wypadałoby zdjąć wreszcie ten krzyż w Sejmie i innych urzędach. A
    także wypadałoby żeby urzędnicy państwowi nie nagłaśniali w mediach
    swoich praktyk religijnych. Jeśli oczywiście państwo ma sprawiać
    wrażenie świeckiego.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-01-12 11:55:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > także wypadałoby żeby urzędnicy państwowi nie nagłaśniali w mediach
    > swoich praktyk religijnych. Jeśli oczywiście państwo ma sprawiać

    Sądy i sędziowie muszą równać w dół do partyjnych posłów?
    Masz więcej niż troszkę racji ale co to zmienia *w kwestii sądów* ?

    Jak w Starych Kiejkutach pod rządami SLD USA miało konstytucje RP
    bardzo głęboko w dupie u Afroamerykanina to teraz PiS też wolno?
    PO i Tusk *przez osiem lat* się tego łamania nie czepiło tak naprawdę.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-01-12 12:05:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 12 Jan 2021 11:25:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wypadałoby żeby panie i panowie sędziowie a także inni urzędnicy
    > państwowi zdejmowali krzyżyki czy medaliki z szyi na czas urzędowania.
    > Także wypadałoby zdjąć wreszcie ten krzyż w Sejmie i innych urzędach.

    W gdyńskiej szkole jest nawet lepiej:

    <<W Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Gdyni fizyki uczy ksiądz. Rodzice
    zrobili zrzut ekranu podczas jednej ze zdalnych lekcji. Widać na nim
    księdza w sutannie z koloratką. Za jego plecami wisi z jednej strony obraz
    Jezusa Chrystusa, z drugiej - Matki Boskiej. Na lekcjach ksiądz zamiast
    uczyć dzieci o wektorach albo o trzeciej zasadzie dynamiki opowiada m.in. o
    swojej ostatniej pielgrzymce.
    Przyszedł na lekcję w sutannie i od drzwi <<Szczęść Boże o każdej porze>> i
    co chwilę <<Bóg z wami>>, i tego typu teksty.
    Każdy z uczniów ma się zwracać do nauczyciela fizyki "proszę księdza" i
    "szczęść Boże".>>

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26
    670597,nauczyciel-fizyki-w-sutannie-uczniowie-i-ucze
    nnice-maja-sie.html#a=338&c=143

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-01-12 12:16:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2021 11:55:20 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > PO i Tusk

    Jasiowi z dowcipów wszystko się kojarzyło z d... A tobie, widzę, z
    Tuskiem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-01-12 12:52:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ciekawe czy ten "sąd" miałby zastrzeżenia do maseczki z nadrukiem
    >"zakaz pedałowania"? ;-)

    To akurat prokurator mial zastrzenia.

    I choc protokolant/ka to nie sad ... to jakie szanse, ze np w sprawie
    o udzial w nielegalnym zgromadzeniu rzetelnie zaprotokoluje ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-01-12 14:18:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > I choc protokolant/ka to nie sad ... to jakie szanse, ze np w sprawie
    > o udzial w nielegalnym zgromadzeniu rzetelnie zaprotokoluje ? :-)

    Wniosek prokuratury był o "odsunięcie" protokolantki od dalszego
    przebiegu rozprawy sądowej. Jako taki był "dość daleko idący" IMHO.
    Tyle że mi trudno stanąć (znacząco) po stronie Wysokiego Sądu jeśli
    *przynajmniej* nie ma śladu że to się już nie powtórzy (bezkarnie).

    Zaś jadać w duchu prawnego cynizmu: Ten wniosek dla mnie wygląda jak
    hodowla oficjalnych podstaw do anulowania procesu - sądząc po tej
    decyzji raczej prokuratura w pierwszej instancji (nieprawomocnie)
    przegra. IMHO Wysoki Sąd Okręgowy w Gdańsku wykazał się "brakiem
    profesjonalnej paranoi" w budowie solidnych fundamentów braku podstaw
    do skutecznej apelacji.

    Kto w totolotka nie gra ten w totolotka nie wygra.
    "Daj sobie szanse! Kup los!" :-)

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-01-12 17:02:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wypadałoby żeby panie i panowie sędziowie a także inni urzędnicy
    > państwowi zdejmowali krzyżyki czy medaliki z szyi na czas urzędowania.

    Ale sędziowie na rozprawy "wpadają" z orłem na łańcuchu, krzyżyki i
    medaliki jak mają to raczej pochowane. No przynajmniej ja nie widziałem
    w sądach trochę czasu spędziłem. Gwiazdy Dawida, też nie widziałem.

  • 10. Data: 2021-01-13 06:06:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-12, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Moje zdanie jest proste: poza posiedzeniami sądów (i pracą w sądzie)
    > to jej prywatna sprawa. Na sali rozpraw *NIE* jak sądy maja sprawiać
    > wrażenie niezawisłych i niezależnych.

    W zasadzie też tak uważam, i o tyle się z sądem nie zgodzę, że nawet
    jeśli nie ma to związku ze sprawą to w pisopaństwie jest to temat
    antagonizujący. Takie rzeczy, włączając w to krzyże i inne artefakty,
    nie powinny być w takich miejscach manifestowane.

    Z drugiej strony, nie mam cienia watpliwości, że prokuratora nie to
    miała na myśli, a zapewne chroniła swoje dupy, albo starali się wejść do
    cudzych.

    --
    Marcin