  • 31. Data: 2009-04-06 06:12:28
    Temat: Re: konto pocztowe a odejście z pracy
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Czy może szef wydał polecenie, że na potrzeby firmy jest taki system, ze
    > pracownicy mają konta na gmailu ?
    > Bo jeśli to drugie, to można by się pokusić o stwierdzenie, że po prostu to
    > konto jest kontem pracodawcy...

    A jeżeli Twój szef każe Ci założyć konto z imieniem i nazwiskiem w
    nazwie na onecie, o2, wp i nie wiadomo jeszcze gdzie to będzie Twoje czy
    jego?

    Jeżeli jej szef jest właścicielem domeny google.com to takie konto może
    być uznane za służbowe, w przeciwnym razie, zwłaszcza gdy w nazwie
    występuje tylko imię i nazwisko - niekoniecznie. Delikatnie mówiąc -
    szef przecwaniaczył, mógł poprosić o konta z firmą w nazwie i byłoby
    łatwiej. :)

    Nie oddałbym takiego konta. :)

    --
    spp

  • 32. Data: 2009-04-06 09:00:23
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik witek napisał:

    > przeciez ty mleka nie dajesz.

    Tego na 100% nie wiesz, a różne są preferencje ludzików.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 33. Data: 2009-04-06 10:09:47
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:gra15k$hdn$1@inews.gazeta.pl...
    > W tym przypadku proponowałbym narzeczonej, aby rozesłała do stałych
    > odbiorcow list pożegnalny dziękując za miłą współpracę z informacją, że
    > właśnie zmienia pracę.

    raz otrzymałem takiego właśnie maila

  • 34. Data: 2009-04-06 12:07:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 08:12:28 +0200, spp napisał(a):

    > A jeżeli Twój szef każe Ci założyć konto z imieniem i nazwiskiem w
    > nazwie na onecie, o2, wp i nie wiadomo jeszcze gdzie to będzie Twoje czy
    > jego?

    Oczywiście że pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 35. Data: 2009-04-06 12:09:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:trk2l04ijzn9.shqonaroofdf$.dlg@40tude.net...

    > Oczywiście że pracodawcy.

    Podstawa prawna takiego twierdzenia?
    Jak szef każe Ci pesel sobie wyrobić, to on też będzie pracodawcy? ;-)

  • 36. Data: 2009-04-06 12:39:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 14:09:38 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    Kodeks Pracy.

    > Jak szef każe Ci pesel sobie wyrobić, to on też będzie pracodawcy? ;-)

    Pesel nie dotyczy pracy. A konto owszem - dostała polecenie od szefa
    założenia konta służbowego - nie ważne gdzie, nie ważne jak brzmiące.
    Jest polecenie, jest związek z pracą.

    BTW to chyba pomyliłeś pesel z nip-em - ale nip też nie jest związany
    z pracą tylko z umową o pracę i odprowadzaniem składek. Poza tym
    ustawa o nip określa że obowiązek ewidencyjny dotyczy konkretnej
    osoby. Więc pracodawca nie może powiedzieć "załóż sobie służbowy
    nip".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2009-04-06 12:41:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Kodeks Pracy.

    A konkretniej?

    --
    spp

  • 38. Data: 2009-04-06 12:43:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1bmulss02aqzn$.1p0r5t4ppukbt$.dlg@40tude.net...

    > Kodeks Pracy.

    A gdzie w nim mowa o kontach pocztowych i ich własności?

    > BTW to chyba pomyliłeś pesel z nip-em

    Zgadza się - myślałem nip, napisałem pesel.

  • 39. Data: 2009-04-06 13:00:18
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Oczywiście że pracodawcy.

    Jeśli pracodawca "każe się" pracownikowi podpisać na plakacie
    reklamującym firmę imieniem i nazwiskiem pracownika to czy pracodawca
    "ma prawo" wykorzystywać tenże podpis w reklamie nawet po ustaniu
    stosunku pracy? [*szczególnie* jeśli pracownik ma coś przeciw temu a nie
    jest to wyszczególnione w (osobnej) umowie]

    Imię i nazwisko są własnością pracownika.
    Nawet gdyby polecenie służbowe miało charakter pisemny (lub inną formę
    "silną dowodowo") to z służbowego polecenia założenia darmowego konta
    pocztowego (np. gmail) *o adresie email opartym o dane osobowe* samego
    pracownika a nie o nazwę firmy nie wynika w żaden sposób (niepodważalne)
    prawo firmy do używania tego adresu email *po* ustaniu stosunku pracy.

    P.S.
    Jak szefostwo "oszczędziło" na własnej domenie pocztowej to ma.
    Ja "jako IT admin" współczucia dla "szefuf" nie potrafiących myśleć dwa
    ruchy na przód nie ma ani za złamany grosz.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Wypoczynek to największe z dóbr.

  • 40. Data: 2009-04-06 13:06:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henry(k) wrote:

    > Pesel nie dotyczy pracy. A konto owszem - dostała polecenie od szefa
    > założenia konta służbowego - nie ważne gdzie, nie ważne jak brzmiące.
    > Jest polecenie, jest związek z pracą.

    To niech sobie szef konto zresetuje skoro to jego.