  • 41. Data: 2022-06-03 10:54:11
    Temat: Re: kod źródłowy
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 3 Jun 2022 10:41:57 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    cyjnosc-przepisow-o-samorzadach,515111.html

    wal-rozprawe-sadowa-bez-stosownej-zgody-newsweek/el6
    5r3p

    > A tu jeszcze
    >
    > Art. 147. § 1. Przebieg czynności protokołowanych może być utrwalony
    > ponadto za pomocą urządzenia rejestrującego obraz lub dźwięk, o czym
    > należy przed uruchomieniem urządzenia uprzedzić osoby uczestniczące w
    > czynności.[...]
    > § 2b. Przebieg rozprawy utrwala się za pomocą urządzenia
    > rejestrującego dźwięk albo obraz i dźwięk, chyba że jest to niemożliwe
    > ze względów technicznych.
    >
    > I co? Nawet SN ma trudnosci techniczne
    > https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-nagrywanie-cz
    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig
    atoryjne

    > A jak zadbala, to kara za nagrywanie bez zezwolenia?

    Jaka kara? Za jakie nagrywanie?
    Przecież piszę od samego początku:
    " - Strona nie nagrywa(-ła), strona sporządza(-ła) notatki...

    .

  • 42. Data: 2022-06-03 10:57:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 10:54:11 +0200, dantes wrote:

> [...]
    > Przecież piszę od samego początku:
    > " - Strona nie nagrywa(-ła), strona sporządza(-ła) notatki...
    > Przy pomocy urządzenia z funkcją speech2text.

    No to przeciez prosta sprawa - urzadzenie sie pomylilo.
    Obowiazuje wersja zapisana w protokole, sedzia nie moze klamac,
    a adwokat musi :-)

    > .

    J.

  • 43. Data: 2022-06-03 11:10:39
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 3 Jun 2022 10:57:47 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig
    atoryjne

    > No to przeciez prosta sprawa - urzadzenie sie pomylilo.
    Nie ma takiej możliwości.

    > Obowiazuje wersja zapisana w protokole,
    Dokładnie. Po jego sprostowaniu.

    .

  • 44. Data: 2022-06-03 13:53:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 11:10:39 +0200, dantes wrote:

> [...]
    wal-rozprawe-sadowa-bez-stosownej-zgody-newsweek/el6
    5r3p

    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig

    speech3text?
    Wysoce prawdopodobne ze zle rozpoznalo.

    > Dokładnie. Po jego sprostowaniu.

    Na podstawie notatek adwokata?

    Co innego nagranie ... ale przeciez nie prosil o zezwolenie :-)
    Wniesc o ponowne przesluchanie swiadka?
    Czy protestowac/wyjasniac na etapie zapisu do protokolu.

    J.

  • 45. Data: 2022-06-03 14:06:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 13:53, J.F napisał:

> [...]
    wal-rozprawe-sadowa-bez-stosownej-zgody-newsweek/el6
    5r3p

    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig

    ale notatka może być głosowa, a nawet notatka video...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 46. Data: 2022-06-03 14:19:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 14:06:00 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig
    atoryjne

    > ale notatka może być głosowa, a nawet notatka video...

    A to juz dowodzi rejestrowania sprawy ... bez zezwolenia :-)

    I co wtedy?
    Adwokata ukarzą, a wyroku nie zmienią? :-)

    J.

  • 47. Data: 2022-06-03 14:30:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 14:19, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A to juz dowodzi rejestrowania sprawy ... bez zezwolenia :-)
    >
    > I co wtedy?
    > Adwokata ukarzą, a wyroku nie zmienią? :-)

    art 9(1) KPC:

    § 1.
    Nie jest wymagane zezwolenie sądu na utrwalanie przez strony lub
    uczestników postępowania przebiegu posiedzeń i innych czynności
    sądowych, przy których są obecni, za pomocą urządzenia rejestrującego
    dźwięk.

    Jak pisałem, dodatkowo konstytucja itp pozwalają na to.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 48. Data: 2022-06-03 17:46:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 14:30:01 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > dźwięk.
    >
    > Jak pisałem, dodatkowo konstytucja itp pozwalają na to.

    To widze tu jakis dysonans ... a nie, to jest KPC.
    A w KPK juz o jakiejs zgodzie art 357 i 358 mowi :-)

    A posiedzenie/sprawa w SN to podlega pod KPC/KPK, czy ani-ani ?
    :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-06-03 18:21:27
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    wtorek, 31 maja 2022 o 14:07:38 UTC+2 Olin napisał(a):
    > "Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że kod źródłowy (komputerowy zapis)
    > programu losującego sędziów ma być udostępniony jako informacja publiczna."

    Ja bym opublikował kod z deasemblera i powiedział "takich mamy zdolnych
    informatyków" i niech się sąd buja:)

  • 50. Data: 2022-06-04 08:25:21
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 3 Jun 2022 13:53:24 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    wal-rozprawe-sadowa-bez-stosownej-zgody-newsweek/el6
    5r3p

    ynnosci-sledztwa-i-procesu-karnego-powinno-byc-oblig

    Niewykluczone. Natomiast speech2text jest nieomylne.

    > Na podstawie notatek adwokata?

    Nie ważne czyich (adwokata, strony, świadka, publiczności, męża zaufania).
    Liczy się sprostowanie protokołu dokonane przez stronę.

    > Co innego nagranie ... ale przeciez nie prosil o zezwolenie :-)
    A kto tu mówi o nagrywaniu:
    " - Strona nie nagrywa. Strona sporządza notatki"

    > Wniesc o ponowne przesluchanie swiadka?
    > Czy protestowac/wyjasniac na etapie zapisu do protokolu.

    Też można. Ale po co się tak spieszyć?

    .