  • 1. Data: 2008-07-21 09:07:11
    Temat: egzekucja z majątkumałżonka po rozdzielości
    Od: l...@v...pl

    Co zrobić, komornik zajął samochód będący współwłasnością męża-przedsiębiorcy i
    jego żony, problem polega jednak na tym, iż małżonkowie notarialnie znieśli
    ustrój wspólności majątkowej - o czym dowiedziałem się od komornika. Co mam
    zrobić, co komornik zrobi z tym autem?

  • 2. Data: 2008-07-21 09:12:46
    Temat: Re: egzekucja z majątkumałżonka po rozdzielości
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał
    >problem polega jednak na tym, iż małżonkowie notarialnie znieśli
    > ustrój wspólności majątkowej -

    Jak dobrze pamiętam z kodeksu rodzinnego, Rozdzielność jest skuteczna tylko
    wobec wierzycieli, którzy o niej wiedzieli podczas powstawania zobowiązania.

  • 3. Data: 2008-07-21 09:43:26
    Od: l...@v...pl

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał
    >
    > Jak dobrze pamiętam z kodeksu rodzinnego, Rozdzielność jest skuteczna tylko
    > wobec wierzycieli, którzy o niej wiedzieli podczas powstawania zobowiązania.

    Art. 471. Małżonek może powoływać się względem innych osób na umowę majątkową
    małżeńską, gdy jej zawarcie oraz rodzaj były tym osobom wiadome.

    Problem jedna tkwi w czym innym, czy aby nie jest warunkiem to, iż małżeńska
    wspólność ustawowa musi istnieć w chwili powstania tytułu egzekucyjnego (wydania
    wyroku), jak i w chwili nadawania klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi
    dłużnika ???

  • 4. Data: 2008-07-21 09:46:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał
    > Art. 471. Małżonek może powoływać się względem innych osób na umowę
    > majątkową
    > małżeńską, gdy jej zawarcie oraz rodzaj były tym osobom wiadome.

    dokładnie

> [...]
    > (wydania
    > wyroku), jak i w chwili nadawania klauzuli wykonalności przeciwko

    a na jakiej podstawie tak sądzisz? raczej nie ma takiego wymgania, przecież
    wtedy wystarczyłoby szybciutko znieść wspólność zanim dojdzie do nadania
    klauzuli czy wyroku i obchodziłoby się 471krio..