  • 1. Data: 2008-07-21 08:16:05
    Temat: działalność gospodarcza bez zameldowania
    Od: user <n...@m...com>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Będę wdzięczny za pomoc gdyż nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej
    odpowiedzi.

    Czy można zarejestrować działalność gospodarczą nie posiadając stałego
    ani tymczasowego zameldowania. Oczywiście firma posiadała by siedzibę w
    wynajętym pod nią lokalu, jednak właściciel, przynajmniej w chwili
    rejestracji działalności nie posiada żadnego meldunku.

    Jeśli jest taka możliwość to czy ów lokal należy wynająć przed
    rejestracją działalności; czy w chwili rejestracji po prostu podać adres
    a dopiero otrzymując wpis do ewidencji podpisać umowę wynajmu na firmę.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    T.

  • 2. Data: 2008-07-21 08:30:35
    Temat: Re: działalność gospodarcza bez zameldowania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    user pisze:
> [...]
    > rejestracją działalności; czy w chwili rejestracji po prostu podać adres
    > a dopiero otrzymując wpis do ewidencji podpisać umowę wynajmu na firmę.

    DG rejestruje się w miejscu zamieszkania, miejsce zameldowania nie ma
    znaczenia.

    W urzędzie skarbowym na druku NIP-1 też podajesz swoje miejsce
    zamieszkania. Ponadto musisz podać miejsce wykonywania działalności
    gospodarczej. Jeśli masz umowę najmu, to podajesz ten adres. Jeśli nie
    masz umowy najmu, możesz podać miejsce zameldowania. Jeśli zatem nie
    masz żadnego miejsca zameldowania, musisz mieć umowę najmu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz