  • 1. Data: 2008-07-21 08:35:01
    Temat: doręczenie wypowiedzenia przez pracownika a nieobecność pracodawcy
    Od: p...@g...com

    Witam
    Chcę złożyć wypowiedzenie umowy o pracę (2-tygodniowy okres), by jego
    termin upłynął 16 sierpnia, jednak od dzisiaj do 3. sierpnia mój
    pracodawca będzie nieobecny. W tej sytuacji muszę wysłać to
    wypowiedzenie pocztą. Jednak nie mogę się dogooglać, jak to dokładnie
    jest z tymi datami. Czy muszę wysłać je na początku przyszłego
    tygodnia, by mieć pewność, ze dotrze do niego przed końcem tygodnia,
    czy liczy się data nadania. A jeśli on je odbierze dopiero w 32.
    tygodniu? A jeśli w ogóle nie odbierze? Jak to zrobić, by to
    wypowiedzenie zgodnie z prawem na 100% upłynęło 16. sierpnia?
    I należy wysłać je na adres, na który jest zarejestrowana działalność
    pracodawcy, czy na adres gdzie jest prowadzona?
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2008-07-21 09:02:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 21 Jul 2008 01:35:01 -0700, pocztagosi napisał(a):

    > Chcę złożyć wypowiedzenie umowy o pracę (2-tygodniowy okres), by jego
    > termin upłynął 16 sierpnia, jednak od dzisiaj do 3. sierpnia mój
    > pracodawca będzie nieobecny.

    Jak to będzie nieobecny? Przełożony może być nieobecny, prezes czy
    właściciel może być nieobecny, ale pracodawca musi być obecny ;-)
    Jest w firmie jakiś sekretariat, kadry, cokolwiek? Składasz tam i już.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-07-21 09:04:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    p...@g...com wrote:

    > Witam
    > Chcę złożyć wypowiedzenie umowy o pracę (2-tygodniowy okres), by jego
    > termin upłynął 16 sierpnia, jednak od dzisiaj do 3. sierpnia mój
    > pracodawca będzie nieobecny.

    Czy pracodawca nie ma jakiegoś sekretariatu?

> [...]
    > I należy wysłać je na adres, na który jest zarejestrowana działalność
    > pracodawcy, czy na adres gdzie jest prowadzona?

    Liczy się moment odebrania. Więc jeżeli dzisiaj wyślesz priorytetem,
    zostanie mu awizowane powiedzmy 24ego lipca, on nie odbierze, zostanie mu
    powtórnie awizowane 31 lipca, znowu nie odbierze, 7 sierpnia zostanie
    uznane za dostarczone (chociaż z lektury grupy wynika że w rzadkich
    przypadkach można się z tego "wyślizgać").

    Więc tak naprawdę w najgorszym przypadku (jeżeli dzisiaj wyślesz) okres
    wypowiedzenia minie 23sierpnia.

    p. m.

  • 4. Data: 2008-07-21 10:05:37
    Od: pukpuk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 11:02, Olgierd <n...@r...org> wrote:
> [...]

    > właściciel może być nieobecny, ale pracodawca musi być obecny ;-)
    > Jest w firmie jakiś sekretariat, kadry, cokolwiek? Składasz tam i już.

    Chodzi o sklep, którego właścicielem jest jedna osoba prowadząca
    działalność gospodarczą i zatrudniająca kilku pracowników. Nie ma
    nikogo, kogo można uznać za jego upoważnionego reprezentanta. Bo
    koleżanka, która w tym samym sklepie pracuje, za takowego, chyba nie
    może być uznana :)

  • 5. Data: 2008-07-21 10:14:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 21 Jul 2008 03:05:37 -0700, pukpuk napisał(a):

> [...]
    > nikogo, kogo można uznać za jego upoważnionego reprezentanta. Bo
    > koleżanka, która w tym samym sklepie pracuje, za takowego, chyba nie

    Właściciel nikomu na czas nieobecności (wakacje?) nie powierzy nikomu
    dokonywania czynności?
    Bo widzisz, jakby się zatem upierać wysłanie listu też nic nie zmieni --
    chyba że wyślesz go szefowi na wakacje ;-)

  • 6. Data: 2008-07-21 10:14:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, p...@g...com wrote:

> [...]
    > tygodnia, by mieć pewność, ze dotrze do niego przed końcem tygodnia,
    > czy liczy się data nadania. A jeśli on je odbierze dopiero w 32.

    A ja mam takie pytanie: z czego wynika, że nie możesz złożyć tego
    wypowiedzenia, określającego datę wypowiedzenia na 16, WCZEŚNIEJ?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-21 10:16:26
    Od: pukpuk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 11:04, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > Czy pracodawca nie ma jakiegoś sekretariatu?
    Niestety nie.

> [...]
    > przypadkach można się z tego "wyślizgać").
    >
    > Więc tak naprawdę w najgorszym przypadku (jeżeli dzisiaj wyślesz) okres
    No tak, ale wtedy ryzykuję, że jeśli list zostanie odebrany np. już w
    tym tygodniu (bądź przez niego samego, bo jednak na wczasy nie
    pojechał i robi remont domu, bądź przez domownika) to facet dowie się
    o moich planach wcześniej, niżbym sobie tego życzyła. A życzyłabym
    sobie, by dowiedział się w tygodniu 31., ale po 31. lipca, bo wtedy
    dostaję do ręki wypłatę. Uprzedzam pytania: wypłatę dostaję od
    członka, jego rodziny, który formalnie również jest szeregowym
    pracownikiem.
    Ale rozumiem, że albo rybki, albo akwarium.

  • 8. Data: 2008-07-21 11:56:48
    Od: pukpuk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 12:14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   A ja mam takie pytanie: z czego wynika, że nie możesz złożyć tego
    > wypowiedzenia, określającego datę wypowiedzenia na 16, WCZEŚNIEJ?
    Wcześniej niż kiedy? Właściciela nie ma już od dzisiaj i nie będzie
    przez 2 tygodnie. A nie złożyłam wcześniej, bo po prostu podjęłam tę
    decyzję w sobotę w związku z piątkową wymianą poglądów w zasadniczych
    kwestiach dotyczących spraw pracowniczych.

  • 9. Data: 2008-07-21 12:20:50
    Od: pukpuk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 12:14, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > Właściciel nikomu na czas nieobecności (wakacje?) nie powierzy nikomu
    > dokonywania czynności?
    Z tym sprawa jest dość zawiła i wiąże się, moim zdaniem, z ryzykiem,
    że wypowiedzenie zostanie uznane za nieważne, bo zostało nieprawidłowo/
    nieskutecznie doręczone. Dlatego nie wspomniałam o tym wcześniej.
    Jest członek rodziny, który jest zatrudniony na stanowisku, z którego
    nie wynika, że zastępuje właściciela w czasie jego nieobecności, czyli
    nie jest np. żadnym kierownikiem. Natomiast rzeczywiście pilnuje
    interesu.
    Gdyby założyć taką sytuację: przychodzę i wręczam wypowiedzenie owemu
    członkowi rodziny, on je przyjmuje i podpisuje moją kopię. Właściciel
    po fakcie się o tym dowiaduje, a że moje odejście znacznie komplikuje
    mu sytuację, zaczyna kombinować tak: "kto mi udowodni, że ja go
    upoważniłem do reprezentowania mnie, formalnie jest w tej firmie
    zwykłym cieciem i jakby się uprzeć, jego podpis nic nie znaczy".

    > Bo widzisz, jakby się zatem upierać wysłanie listu też nic nie zmieni --
    > chyba że wyślesz go szefowi na wakacje ;-)
    Ano właśnie z każdą chwilą utwierdzam się w przekonaniu, że to chyba
    ja chcę przekombinować i chyba najprościej poczekać do 4.08, kiedy
    facet wróci z urlopu, a umowę rozwiązać wtedy tydzień później, czyli
    23.08. Choć jest mi to wybitnie nie na rękę.

  • 10. Data: 2008-07-21 12:39:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 21 Jul 2008 05:20:50 -0700, pukpuk napisał(a):

> [...]
    > do reprezentowania mnie, formalnie jest w tej firmie zwykłym cieciem i
    > jakby się uprzeć, jego podpis nic nie znaczy".

    BTW przyjęcie oświadczenia o wypowiedzeniu to nie jest jakaś wielka
    czynność. Jakbyś chciała porozumienie zmieniające, to może i owszem, ale
    przy wypowiedzeniu (czynności jednostronnej) przyjmijmy, że jest osoba
    czynna w lokalu i finito.

> [...]
    > chcę przekombinować i chyba najprościej poczekać do 4.08, kiedy facet
    > wróci z urlopu, a umowę rozwiązać wtedy tydzień później, czyli 23.08.

    Godfryd pytał czemu mu tego nie dasz wcześniej, ale rozumiem, że się
    boisz, że Ci nie zapłaci?