    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Subject: dostęp do monitoringu
    Date: Tue, 21 Jun 2022 16:45:42 +0200

    Zostałem zaatakowany w sklepie przez ochronę i się broniłem. Wezwałem
    policję. Policja "wyjaśniła" sprawę na moja korzyść (tj. sklep nic do
    mnie nie ma), zrobiła notatkę i poinformowała mnie, że sprawy tego typu
    są z powództwa cywilnego.

    W sklepie jest monitoring, z którym chciałbym się zapoznać przed
    podjęciem kroków prawnych. Według infolinii UODO zapoznanie się z
    monitoringiem w celu wystąpienia na drogę sądową to dobrze uzasadniony
    interes.

    Inaczej podchodzi do tematu policja. Niechętnie, ale "postara się
    zabezpieczyć jak zdąży" na mój wniosek, ale mi go nie udostępni.

    Według sklepu natomiast mogę otrzymać zapis monitoringu, ale z
    zamazanymi twarzami. Jeśli do nich wystąpi policja to przekażą im
    materiał bez interwencji w nagrania.

    Wydaje mi się, że jest powiązanych i być może poplątanych kilka spraw.

    Pytanie pierwsze: kto, kiedy i w jakim zakresie może otrzymać zapis
    monitoringu bez wzniosku policji lub sądu? Wariant minimum dla mnie
    przed sporządzeniem pozwu (i być może wariant jedyny?) to zapis z
    zamazanymi twarzami osób trzecich, chociaż wolałbym aby atakujący i
    obsługa byli dobrze widziani.

    Drugie pytanie: jak zabezpieczyć na poczet ewentualnych kroków
    prawnych materiał oryginalny tj. bez ingerencji w obraz? Czy mogę to
    zrobić sam uzasadniająć jak wyżej, czy trzeba to zrobić inaczej przez
    policję, sąd itp?

    Może ktoś tutaj przechodził przez podobną sytuację i może
    się podzielić doświadczeniem?

    JaceK