  • 1. Data: 2022-06-16 13:41:52
    Temat: Masowe groby cd. (Kviat w ekstazie & "ż" ściema)
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Skutki
    W końcu, po tych wszystkich ogólnonarodowych drgawkach wywołanych sensacyjnymi
    nagłówkami z zeszłego lata, dotyczącymi odkrycia co najmniej 1300 nieoznakowanych
    grobów zawierających szczątki dzieci ze szkoły rezydencjalnej, oto co nam pozostało.

    W Kamloops Indian Residential School radar penetrujący grunt zidentyfikował 200
    "prawdopodobnych", ale niepotwierdzonych pochówków dzieci z czasów szkoły
    rezydenckiej.

    W Cowessess, na starym cmentarzu katolickim, spisano i zlokalizowano groby 751
    dorosłych i dzieci rdzennych i nie rdzennych. Eugeniusza znajduje się znany cmentarz,
    pierwotnie przeznaczony dla białych osadników, ale będący również miejscem pochówku
    rdzennych mieszkańców, który już dawno stracił swoje drewniane krzyże. Pochówki 182
    osób zostały teraz spisane i odpowiednio zlokalizowane.

    W Shubenacadie podczas szeroko zakrojonych badań natrafiono na groby irlandzkich
    imigrantów z okresu na sto lat przed otwarciem szkoły z internatem. Ich groby
    odnaleziono w miejscu, gdzie dawni uczniowie zgłaszali miejsce pochówku. Na wyspie
    Penelakut latem ubiegłego roku odkryto ponad 160 możliwych pochówków, z których część
    może być związana z dawno zamkniętą szkołą mieszkalną.

    To właśnie o tym były wszystkie nagłówki gazet.

    Takie rzeczy da się policzyć. Nie tak łatwo jest zmierzyć stopień traumy, jaka
    pojawiała się u osób, które przeżyły maltretowanie w szkole za każdym razem, gdy
    pojawiały się te nagłówki, za każdym razem, gdy włączano radio, za każdym razem, gdy
    oglądano wiadomości telewizyjne.

    Niełatwo jest zmierzyć żal, jaki przeżyły tubylcze parafie i kongregacje w Gitwangak,
    Chopaka, Princeton, Osoyoos i Penticton w stanie B.C., kiedy kościoły zbudowane przez
    ich przodków zostały spalone doszczętnie zeszłego lata. Kolejnych pięć kościołów
    zostało zrównanych z ziemią w całym kraju, nie licząc około 15, które zostały
    podpalone, ale ocalały, oraz dziesiątków kościołów w miastach i miasteczkach, które
    zostały zbezczeszczone, ich okna wybite, drzwi pomalowane farbą lub zniszczone
    hasłami.
    https://nationalpost.com/opinion/the-year-of-the-gra
    ves-how-the-worlds-media-got-it-wrong-on-residential
    -school-graves

  • 2. Data: 2022-06-17 18:11:56
    Temat: Re: Masowe groby cd. (Kviat w ekstazie & "ż" ściema)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jun 2022 04:41:52 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > zidentyfikował 200 "prawdopodobnych", ale niepotwierdzonych
    > pochówków dzieci z czasów szkoły rezydenckiej.

    Niepotwierdzonych ... georadar to i zloty pociag widzial.

> [...]
    > pochówku rdzennych mieszkańców, który już dawno stracił swoje
    > drewniane krzyże. Pochówki 182 osób zostały teraz spisane i

    Ale to zwykly cmentarz czy przyszkolny?

    Moze ilosc wcale nie jest taka nadzwyczajna.

> [...]
    hasłami.
    > https://nationalpost.com/opinion/the-year-of-the-gra
    ves-how-the-worlds-media-got-it-wrong-on-residential

    To byla Kanada, a USA

    https://www.theatlantic.com/education/archive/2019/0
    3/traumatic-legacy-indian-boarding-schools/584293/

    https://www.youtube.com/watch?v=0V6ewzenbk4
    https://americanindian.si.edu/nk360/code-talkers/boa
    rding-schools/
    https://www.youtube.com/watch?v=DsRcPZp7RHA

    No i co - ludobojstwo, wynaradawianie, czy "ucywilizawianie" ?

    J.

  • 3. Data: 2022-06-17 18:22:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2022 04:41:52 -0700 (PDT), alojzy nieborak napisał(a):

    > Kolejnych pięć kościołów zostało zrównanych z ziemią

    No, i co się dziwisz rozróbom na tle religijnym? Należy wszystkie
    religie wrzucić do kosza.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-06-19 16:58:01
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > https://www.theatlantic.com/education/archive/2019/0
    3/traumatic-legacy-indian-boarding-schools/584293/

    Ktoś się nimi zajął, jak widać niektórzy przeżyli.

    Pismaki powinni pisać w pierwszej kolejności o jakich roszczeniach za ludobójstwo,
    może jest jakaś forsa do wyrwania, a nie podejmować jakie pomniejsze
    sprawy typu trauma w szkole.

> [...]
    rding-schools/
    > https://www.youtube.com/watch?v=DsRcPZp7RHA
    > No i co - ludobojstwo, wynaradawianie, czy "ucywilizawianie" ?

    Jedna cywilizacja wyparła/wyrżnęła drugą.

  • 5. Data: 2022-06-20 11:15:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Jun 2022 07:58:01 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > może jest jakaś forsa do wyrwania, a nie podejmować jakie pomniejsze

    To sa gazety bladych twarzy, to moze lepiej wspolczuc traumy, niz
    podpowiadac, ze sa pieniadze do wyrwania :-)

    rding-schools/

    > Jedna cywilizacja wyparła/wyrżnęła drugą.

    W przypadku tych Indian "cywilizacja" to taka troche przesada.

    Ale własnie nie wyrżnęła, przynajmniej nie tu.
    Starała sie zasymilować ?
    Czy wyprzec ... ale jako cywilizacje/organizacje spoleczną wlasnie,
    nie jako ludzi.

    A ze metody takie troche ... surowe, zeby nie powiedziec faszystowskie
    :-)
    Ale raczej ciagle nie mordowanie, choc ponoc podejrzanie duzo grobów.

    J.

  • 6. Data: 2022-06-26 12:45:12
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):

    > To właśnie o tym były wszystkie nagłówki gazet.

    Biggest fake news story in Canada
    https://nypost.com/2022/05/27/kamloops-mass-grave-de
    bunked-biggest-fake-news-in-canada/

    "ż" naprodukowały ściemy, teraz "prostują".
    Ujadali z 18 kwartałów.

    JF.
    > To byla Kanada, a USA

    W usa kościół wyżynał indian? Czy mocarstwa konkurowały
    o ziemię i przy okazji wycinały "przeszkody"?

  • 7. Data: 2022-08-04 16:40:05
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):

    > https://nationalpost.com/opinion/the-year-of-the-gra
    ves-how-the-worlds-media-got-it-wrong-on-residential
    -school-graves

    Jak "ż" nakłamały. A teraz siedzo cicho.

  • 8. Data: 2022-08-05 15:13:35
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    > Jak "ż" nakłamały. A teraz siedzo cicho.

    Dalej milczą. Musi angielskiego nie znają, albo się wstydzą.

  • 9. Data: 2023-09-26 14:02:10
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
> [...]
    grobów zawierających szczątki dzieci ze szkoły rezydencjalnej, oto co nam pozostało.

    ctrl+v z innej grupy świeże

    Podawali wiadomosci i rezultaty z eskawacji grobow tych residential schools na
    terenie jednego z rezerwatow.
    Razem z wywiadami oraz obszernym materialem video. Rozkopano i przesiano przes sita
    17
    domniemanych grobow dzieci wczesniej zidentyfikowanych radarem. Rezultat badan - 0.
    Nie znaleziono zadnych szczatkow.

  • 10. Data: 2023-09-26 15:50:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Sep 2023 05:02:10 -0700 (PDT), Alojzy Gąska wrote:
> [...]
    sita 17
    > domniemanych grobow dzieci wczesniej zidentyfikowanych radarem. Rezultat badan -

    Czyli co - georadar znowu dał d*?
    A kościół spłonął, czy nawet kilka :-)

    Spisek rządu? :-)

    Ale nasuwa mi sie jeszcze jedna hipoteza. Georadar wykrywa jakies
    substancje po rozkładzie ciała. Ciala sie rozlozyly dobrze, ale
    substancje zostały. Georadar widzi, a sito nie ..

    Moze nawet nie substancje, tylko struktura gleby inna, luźniejsza np.

    Tylko zaraz - chrzescijanska szkola powinna pochować w trumnie.
    Ile sie rozklada trumna, a ile ciało w niej? Bo chyba wydobywamy
    czasem starsze kosci?

    No tak, ale jak żadnych kosci nie było, to nie ma sie co dziwic,
    ze i zadnych sladów nie ma :-)

    J.