  • 1. Data: 2003-07-04 18:08:37
    Temat: błąd notariusza...
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    notariusz sporządzając akt notarialny popełnił błąd, pobrał za mało podatku od
    czynności cywilnoprawnych (nie potrafi mnożyć, dodawać odejmować....), wiem że US
    jego
    będzie ścigał za pomyłkę i od niego żądał dopłaty, pytanie: na podstawie jakich
    przepisów notariusz może żądać dopłaty z mojej strony i co w takim przypadku z
    odsetkami za zwłokę?

    z góry dziękuję
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-04 19:55:51
    Temat: Re: błąd notariusza...
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał
> [...]
    | przepisów notariusz może żądać dopłaty z mojej strony i co w takim przypadku z

    hmmmm czyżby nie było takich przepisów?
    czyżby notariusz mógł dochodzić swego jedynie na drodze cywilnej w sądzie?

  • 3. Data: 2003-07-05 14:22:25
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    > Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał
    > jego
    > |

    > hmmmm czyżby nie było takich przepisów?
    > czyżby notariusz mógł dochodzić swego jedynie na drodze cywilnej w sądzie?

    Odpowiem ci na podstawie tylko mojej pamięci bo kiedyś coś czytałem.
    Notariusz odprowadzi tyle ile wyliczył ale ewentualną korektę płacisz ty, bo
    US ma prawo sprawdzić poprawność naliczenia podatku i wezwać cię do
    uiszczenia różnicy i ma prawo chyba żądać czy ściągnąć z obu stron
    transakcji (jeśli są np. kupno, sprzedaż nieruchomości) bo chyba jego
    zapłata spoczywa na stronach solidarnie.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 4. Data: 2003-07-06 06:09:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | transakcji (jeśli są np. kupno, sprzedaż nieruchomości) bo chyba jego
    | zapłata spoczywa na stronach solidarnie.

    twoja odpowiedź odnosi się do przypadku w którym notariusz obliczył podatek
    prawidłowo, a strony zadeklarowały wartość nie odpowiadającą rynkowej..... wtedy tak