  • 1. Data: 2003-07-04 16:15:29
    Temat: Umowa zlecenia zawarta ustnie
    Od: "Marcin Bury" <m...@i...pl>

    Witam!

    Czy ktoś może mi podać podstawę prawną możliwości ustnego zawarcia umowy
    zlecenia.
    Czy są jakieś obostrzenia dotyczące okresu obowiązywania takiej umowy?

    M.B.

  • 2. Data: 2003-07-04 22:56:24
    Temat: Re: Umowa zlecenia zawarta ustnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003, Marcin Bury wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Czy ktoś może mi podać podstawę prawną możliwości ustnego zawarcia umowy
    >+ zlecenia.

    Zasada swobody umów z K.C. ?

    >+ Czy są jakieś obostrzenia dotyczące okresu obowiązywania takiej umowy?

    "powyżej 2000 zł *powinna* być zawarta na piśmie".
    Znaczy: brak papieru - brak dochodzenia przed sądem w razie problemów.
    A jak prawnicy mnie zaraz zjedzą to przy okazji ci wyjaśnią
    szczegóły ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik :))

  • 3. Data: 2003-07-05 08:39:46
    Od: "Marcin Bury" <m...@i...pl>

    > Zasada swobody umów z K.C. ?

    Dzięki za wyjaśnienie, ale bardziej chodziło mi o konkretny paragraf w
    kodeksie
    cywilnym (nie mogę tego znaleźć).

    M.B.

  • 4. Data: 2003-07-05 10:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jul 2003, Marcin Bury wrote:

    >+ > Zasada swobody umów z K.C. ?
    >+
    >+ Dzięki za wyjaśnienie, ale bardziej chodziło mi
    >+ o konkretny paragraf w kodeksie
    >+ cywilnym (nie mogę tego znaleźć).

    No to bierze się groups google i korzysta z tego co już kiedyś
    grupowicze zacytowali ;)
    A konkretnie:
    +++++++++
    Art. 353. § 1. Zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od
    dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić.

    § 2. Świadczenie może polegać na działaniu albo na zaniechaniu.

    Art. 353 [1]. Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według
    swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości
    (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.
    --------

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-05 14:34:31
    Od: "Marcin Bury" <m...@i...pl>