  • 1. Data: 2003-07-04 14:52:22
    Temat: Umowa przedwstepna - kupno/sprzedaz mieszkania.
    Od: " Grzegorz" <s...@g...pl>

    Witam

    Udalo mi sie porozumiec z wlascicielem ws. kupna mieszkania.
    Teraz on szuka czegos dla siebie, ale jednoczesnie oboje chcemy sie
    zabezpieczyc:
    1. ja chce kupic to mieszkanie - nie szukam wiecej, nie angazuje sie wiecej w
    poszukiwania, czekam
    2. on szuka mniejszego, ale gotowke bedzie mial z obecnego mieszkania ktore
    mnie sprzeda

    Teraz ja chce podpisac umowe przedwstepna, on mowi ze umowa dzentelmenska
    wystarczy.. troche slaba gwarancja dla mnie, wyraznie widac, ze to on jest
    mniej zdeterminowany.

    Jakich argumentow (tylko nie silowych, nie podstepem, itp.) mozna uzyc, aby
    skusil sie na umowe przedwstepna ?

    Podejrzewam, ze obawia sie, ze w razie gdyby zrezygnowal ze sprzedazy to nie
    chcialby miec bata nad soba - zreszta w takim wypadku nie wyganialbym go
    przeciez... Bardziej obawiam sie, ze po prostu gdy znajdzie nowe lokum dla
    siebie jeszcze raz oglosi sie i poszuka kogos kto da wiecej lub zglosi sie do
    niego jakis posrednik i zacznie macic umysl... Ja wiem, ze to WOLNY RYNEK,
    ale po cos w takim wypadki umowy przedwstepne istnieja...

    pozdrawiam

    Grzegorz